Var i Göteborg ska man bosätta sig?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Var i Göteborg ska man bosätta sig?
oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
sp_UserOfflineSmall Offline
911541
June 24, 2005 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic: vaknat på fel sida eller?
hisningen är juh så jävla otrevligt om man jämför med resten av gbg, smuts överallt, betongförorten till gbg. större chans att man blir rånad på hisingen en natt än att bli rånad i centrum!
väldans moget o kalla någon pga en person har andra åsiker än dig...gissar att du är en människa som hela ditt liv dröm om att bo i centrum, men aldrig haft råd, så du har blit tvingad att bosätta dig i slummen

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
911597
June 24, 2005 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:
Undvik hisingen (förutom eriksberg o sannegårdshamnen men där är det riktigt dyrt), angered, bergsjön, kortedala.

Vad är det för fel på Tuve då? =)

Iofs var det lägenhet han skulle ha, och då kan jag förstå vad du menar 😛

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
911846
June 25, 2005 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Äh, det är inget fel på "hela" The Hising Island, det är bara vissa delar som kanske inte är att föredra. Jag skulle nog inte vilja bo i tex. Biskopsgården eller Länsmansgården, och då för att det ligger så väldigt långt bort, inte skoj att sitta på språvagnen i 45 minuter så fort man skall åka till skolan.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
911866
June 25, 2005 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: haha, du suger ju :/, knarkare? alkoholister? ... jag ser då inga, däremot massa långinkomsttagare 😉 ... det är inte en direktkoppling till alkoholism, knarkning, och brott. Du är idiot om du säger att hisingen inte är trevligt, själv bodde jag ute i Torslanda innan Tuve, Hisingen är trevligare än Majorna på alla sätt och vis, jag har då aldrig blivit personrånad på hisingen, däremot har jävligt många jag känner blivit rånade i majorna. Och om du får för dig att kolla upp mina historier så : max pentez wirén, [email]Rocky_pw@hotmail.com[/email], eller Simon Wikström, [email]simonw_90@hotmail.com[/email]

Och har du faktiskt några underlag för vad du säger? har du bott här? Har du varit här längre än under en kvällsghettofest eller dylikt? Nej ?. Okej, då har vi ju löst det. Prata då inte om sånt du inte vet om.

Sen att dina feta fördomar Kopplar invandrare till Alkoholism + brott + knarkare, så har du feta problem.

Get your facts straight.

Ja, jag har bott på hisingen. Jag känner oxå flera som bor där.
Och det är inga fördommar jag har, det är vad jag sett.
Tycker det är löjligt av dig att tro att jag baserar allt på en "ghettofest" som du uttryckte det.
Jag har fått min bil sönderslagen på hisingen, polarns bil blev stulen trots att den var inlåst i garage. Det var jag aldrig med om under den tiden jag bodde i majorna.
Om du inte ser knarkare, alkoholist o liknande på hisingen föreslår jag att du går o får dina ögon undersökta.

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
911872
June 25, 2005 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Finns ingen bostadskö i Göteborg.
Om det inte är studentlägenhet du ska ha?
Eller är det bostadsrätt du söker?

Majorna e schysst om du vill ha ett bra område med vettiga priser.

Undvik hisingen (förutom eriksberg o sannegårdshamnen men där är det riktigt dyrt), angered, bergsjön, kortedala.

Varför ska han undvika hisingen?

SpeedFr3ak
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
911879
June 25, 2005 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Shiit vet du hur mycket knark det finns i majorna eller?
I've got insight information från min forna livsstil och jag kan lova dig att det är precis likadant däruppe som ute på hisingen. Enda skillnaden är att det bor fler invandrare och låginkomattagare på hisingen!
Drogmissbruk och alkoholism finns överallt.

Bor själv i hammarkullen/angered och trivs utmärkt trots att det i folkmun är ett "ghetto". Har ännu inte varit med om något häruppe på kullen och dom jag känner som bor i närheten har inte heller det.
Det tar ca 15min med vagnen ner till stan.
Sen så är det ju givetvis inte lika fint som t.ex johanneberg eller linnéstaden men ack så mycket billigare.
Pröjsar 2600:-/månad för en 46kvm 1a och det anser jag vara riktigt humant.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
912137
June 26, 2005 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Dubbel WORD!!! på pompougnac.....

Linné och Vasa är helt klart det som gäller, bor själv i vasastan och det är bäst.

Majorna är ju inte att prata om ifall du inte vill ha bilen stulen eller förstörd. Känner ingen som har bil i majorna som inte har inbrott i den varje månad (ja jag överdriver lite laugh ).

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
912150
June 26, 2005 - 11:34 am
sp_Permalink sp_Print

hmm.. bara för att det finns mycket knark på ett ställe betyder väl inte det att man måste börje eller? :bok:

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
912271
June 26, 2005 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

oxiswoofer wrote: Nomic: vaknat på fel sida eller?
hisningen är juh så j**la otrevligt om man jämför med resten av gbg, smuts överallt, betongförorten till gbg. större chans att man blir rånad på hisingen en natt än att bli rånad i centrum!
väldans moget o kalla någon pga en person har andra åsiker än dig...gissar att du är en människa som hela ditt liv dröm om att bo i centrum, men aldrig haft råd, så du har blit tvingad att bosätta dig i slummen

oh yes, jag vill bo i centruM!!! JAA!!!... du jag har bott i Torslanda, i villa, lika dyrt som o ha en lägenhet i centrum... så tyst med dig. Idiot.

Förövrigt har jag gått hem ett antal gånger mitt i natten från centrum till Tuve, o de har aldrig hänt mig nåt. Jag går i skolan utanför liseberg (Fenestra) http://www.fenestra.nu 2 av mina kompisar har också blivit rånade på korsvägen. (centrum *host host*) ... så stfukthxbye.

F.Ö: Jag vet att det finns mycket skräp i biskop och angered ja, men att säga att hela hisingen är skräp är ju bara löjligt, efter brofästet (ghettona) så blir det ju landsbygd där alla riktigt rika svenssons bor, som inte bor i billdal eller långedrag då då. Så du vet inte riktigt vad du snackar om. Sen ber jag om ursäkt för personangrepp på vem de nu var, jag blev sur när du sa att hela hisingen suger... jag är uppväxt här, och jag är medveten om att det pågår en hel del i vissa stadsdelar, men så är det, men tro mig, Majorna är minst lika illa, jag vet, jag har sett, jag har hört, jag har upplevt.

Men jag säger som jag sa innan; Ska du studera på chalmers så ska du bo därefter också, vasastan, Linnéplatsen, de är fint.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
912273
June 26, 2005 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=oxiswoofer]Nomic: vaknat på fel sida eller?
hisningen är juh så j**la otrevligt om man jämför med resten av gbg, smuts överallt, betongförorten till gbg. större chans att man blir rånad på hisingen en natt än att bli rånad i centrum!

oh yes, jag vill bo i centruM!!! JAA!!!... du jag har bott i Torslanda, i villa, lika dyrt som o ha en lägenhet i centrum... så tyst med dig. Idiot.

Får känslan av att alla som inte delar din åsikt är idioter. :-k

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
912279
June 26, 2005 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Nomic][quote=oxiswoofer]Nomic: vaknat på fel sida eller?

Får känslan av att alla som inte delar din åsikt är idioter. :-k

Han fick Benämningen Idiot p.g.a "gissar att du är en människa som hela ditt liv dröm om att bo i centrum, men aldrig haft råd, så du har blit tvingad att bosätta dig i slummen" ...

Quetez
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1069987
August 20, 2006 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Är det ingen bostads kö i Gbg? Ska flytta dit om ett år men ska jobba och inte plugga. Är det svårt att få lägenhet i centrum om det inte är bostadskö?
Vill bo i vasastan,Linne området eller vid avenyn.

Json_81
Member
Medlem
1069994
August 20, 2006 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Quetez wrote: Är det ingen bostads kö i Gbg? Ska flytta dit om ett år men ska jobba och inte plugga. Är det svårt att få lägenhet i centrum om det inte är bostadskö?

Lycka till om du inte kan köpa eller känner någon hyresvärd.
Där är nästan omöjligt att få om man inte heter alexander lukas.

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1069999
August 20, 2006 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

Quetez wrote: Är det ingen bostads kö i Gbg? Ska flytta dit om ett år men ska jobba och inte plugga. Är det svårt att få lägenhet i centrum om det inte är bostadskö?

Vänta ett år tills någon bumpar den här tråden igen så får du ett aktuellt svar. wink

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1070049
August 20, 2006 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Nomic]haha, okej, Undvik hisingen? För där bor alla invandrare? är det det du menar?... jag bor på hisingen, och här i Tuve (invandrartätt) Så är brottsligheten LÄGRE, än vad den är i majorna... get your facts straight =/

Invandrare, alkoholister, knarkare, osv.
Sen är det inte speciellt trevligt någonstans på hisingen.
Och man begår väl inte brott på sin egen bakgård eller?

Du kan inte dra den slutsatsen generellt för hisingen. Biskopsgården har ju iof dåligt rykte, svartedalen likaså, men det finns områden med bra status, tex eriksberg, sannegården etc. Du påstår att majorna ska vara så perfekt. Har själv bott där och har en polare som bor där. Hans bil blev ständigt rånad och besökt av löst folk. En morgon låg en alkis i hans bil, han gick bara därifrån :).

Om du nu har sökt Civilingenjörsprogrammet 180p så går du på "riktiga" chalmers uppe i Johanneberg/Gibraltargatan. Ska du gå 120p programmet går du på lindholmen som ligger på hisingen.

Tycker du bör söka i johanneberg(1 km från C), masthugget(ca 3km från C), ((majorna??) ca 7km från C), Gårda(3 km från C), Guldheden(1 km från C), Mölndalsvägen (från korsvägen mot Mölndal, 1-5km).

Nu har jag utelämnat de absolut centrala delarna för där är svårt att få lägenhet; Vasastan, avenyn, heden, Linne, Annedal, Odinsplatsen, Landala. Men har du tur så.....

/Dani

Json_81
Member
Medlem
1070052
August 20, 2006 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote:
Du kan inte dra den slutsatsen generellt för hisingen. Biskopsgården har ju iof dåligt rykte, svartedalen likaså, men det finns områden med bra status, tex eriksberg, sannegården etc. Du påstår att majorna ska vara så perfekt. Har själv bott där och har en polare som bor där. Hans bil blev ständigt rånad och besökt av löst folk. En morgon låg en alkis i hans bil, han gick bara därifrån :).

Om du nu har sökt Civilingenjörsprogrammet 180p så går du på "riktiga" chalmers uppe i Johanneberg/Gibraltargatan. Ska du gå 120p programmet går du på lindholmen som ligger på hisingen.

Tycker du bör söka i johanneberg(1 km från C), masthugget(ca 3km från C), ((majorna??) ca 7km från C), Gårda(3 km från C), Guldheden(1 km från C), Mölndalsvägen (från korsvägen mot Mölndal, 1-5km).

Nu har jag utelämnat de absolut centrala delarna för där är svårt att få lägenhet; Vasastan, avenyn, heden, Linne, Annedal, Odinsplatsen, Landala. Men har du tur så.....

/Dani

Tråden är över ett år gammal 🙂

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1070055
August 20, 2006 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:
Tråden är över ett år gammal 🙂

hahaha :D, skumt att den låg så högt upp :roll:.

Json_81
Member
Medlem
1070071
August 20, 2006 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Quetez lyckades gräva fram den 🙂

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1070125
August 20, 2006 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Iof ligger den ganska rätt i tiden, antar att det är nu ColiC ska börja studera..!? 🙂
(1 år och några månader sedan inlägg 1)

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
1070138
August 20, 2006 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: Blev tipsad av en släkting om http://www.m2.nu när jag berättade att jag sökte lägenhet i Göteborg. Har tydligen inga hyresrätter men ett gäng riktigt fräscha bostadsrätter både i och utanför stan. Så har du över en miljon på kontot är det bara att slå till 😉

Det var ta mig F*N bland de finaste lägenheterna jag sett på visningsbild.
Hade gärna kunnat tänka mig att bo i en sådan lägenhet om mina ekonomiska förutsättningar sett anorlunda ut! 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 255
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL