September 8, 2003
November 3, 2002
Death On Wings wrote: Går el linjen och all kabel vi använder säljer vi till ett företag ( vet ej vilket ) och så köper vi pizza för pengarna 😛
Ska göra med läraren vilket företag det är. Eller vilka man kan göra det till..
Vore skitsjysst om du kunde ta reda på vart ni säljer det 😀
July 14, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Du kanske får några kr per kilo. Wish u luck!
Instämmer. Den energimängd du gör av med bara av att bära kopparen måste du ersätta med mat som är mycket dyrare än det du får för den. Samma sak som att böja sig ner och plocka upp en 50 öring....förlustaffär. 8)
February 12, 2002
desdecado wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Du kanske får några kr per kilo. Wish u luck!
Instämmer. Den energimängd du gör av med bara av att bära kopparen måste du ersätta med mat som är mycket dyrare än det du får för den. Samma sak som att böja sig ner och plocka upp en 50 öring....förlustaffär. 8)
koppar e väl inte så billigt. :arg: Har man de rätta "inköpställerna" så kan man göra sig en ganska fin affär. Sysslar dock inte med sånt handarbete längre men jag kan säkert skaffa fram en köpare, hur mycke har du?
October 11, 2002
ok såhär är det:
skroten betalar för koppar och massa slags metaller. du kan sktiai att skala skiten på kablar men då sjunker priset som fan.
i dagsläget är kopparn på ca 12kr/kg.
Jag har fått skala lite i sommar då farsan jobbar inom bygge och tog med sig ca 1000 kg kabel till mig. tog 3 dar för mig att skala, (10h om dan) fick vell 600 kg koppar. blir endel pengar.
men man vill knappast ta ledigt fårn jobbet för att göra det där. Knappast värt det. men för arbetslösa som jag så var det ett nöje.
7200 spänn rakt i fickan. dock måste det skattas då det räknas som inkomst.
och ja, pundare gör det som fan. men de skalar nästan aldrig. de tänder feta brasor pch eldar bort all jävla plast å shit.
1 Guest(s)