December 4, 2002
JC suger riktigt bra.. Det enda köpvärda därifrån kan vara jeans annars tycker jag alla går med lika tröjor överallt ifrån JC så jag köper aldrig därifrån men annars blir de typ Brothers, Dressman och liknande lite finare butiker.. Helst inte på H&M eller nå sport affärer heller.. Jag bor i Gävle och där kan utbudet va lite begränsat så jag brukar göra nån resa då o då till Stockholm för att inhandla lite häftigare grejer typ J.Lindeberg och sånt eller nå snygga Tiger Of Sweden grejer..
March 7, 2004
Spyder wrote: JC suger riktigt bra.. Det enda köpvärda därifrån kan vara jeans annars tycker jag alla går med lika tröjor överallt ifrån JC så jag köper aldrig därifrån men annars blir de typ Brothers, Dressman och liknande lite finare butiker.. Helst inte på H&M eller nå sport affärer heller.. Jag bor i Gävle och där kan utbudet va lite begränsat så jag brukar göra nån resa då o då till Stockholm för att inhandla lite häftigare grejer typ J.Lindeberg och sånt eller nå snygga Tiger Of Sweden grejer..
åker du till stockholm för att köpa vanliga tröjor med fula märken på? för typ 500 mer än vad en utan märke kostar
November 22, 2001
Spyder wrote: JC suger riktigt bra.. Det enda köpvärda därifrån kan vara jeans annars tycker jag alla går med lika tröjor överallt ifrån JC så jag köper aldrig därifrån men annars blir de typ Brothers, Dressman och liknande lite finare butiker... Helst inte på H&M eller nå sport affärer heller.. Jag bor i Gävle och där kan utbudet va lite begränsat så jag brukar göra nån resa då o då till Stockholm för att inhandla lite häftigare grejer typ J.Lindeberg och sånt eller nå snygga Tiger Of Sweden grejer..
Så brothers och dressman är inte precis som JC o vräker ut massa exakt likadana kläder?
Och vad menar du med "finare", mera uppklätt?
December 10, 2003
BelGarath wrote: [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
All I need.
EDIT: [Image Can Not Be Found]
Du ser ut att ha en vettig musiksmak.
Jag gillar detsamma som du, men bär endast "vanliga" kläder.
Hade vart kul att ha lite metal-kläder dock, men det är så dyrt.
July 13, 2002
ZIre wrote: [quote=Spyder]JC suger riktigt bra.. Det enda köpvärda därifrån kan vara jeans annars tycker jag alla går med lika tröjor överallt ifrån JC så jag köper aldrig därifrån men annars blir de typ Brothers, Dressman och liknande lite finare butiker.. Helst inte på H&M eller nå sport affärer heller.. Jag bor i Gävle och där kan utbudet va lite begränsat så jag brukar göra nån resa då o då till Stockholm för att inhandla lite häftigare grejer typ J.Lindeberg och sånt eller nå snygga Tiger Of Sweden grejer..
åker du till stockholm för att köpa vanliga tröjor med fula märken på? för typ 500 mer än vad en utan märke kostar
Än hur mkt alla vill tro det så handlar de flesta inte märkeskläder bara för märket; nej, vi eftersöker helt enkelt en liten sak som kallas kvalitet. Jag ser ett känt märke mera som en medalj för upprepade bedrifter i all skapa snygga och HÅLLBARA kläder som sitter bra även efter ett par tvättar, eller flera års tvättar för den delen. Faktum är att om det fanns ett likvärdigt bra märke så skulle det förr eller senare öven det bli känt, förutsatt att de dessutom kunde göra kläder som den breda allmänheten uppskattar. T.ex. JL är inte ett så hemskt gammalt märke vad det gäller "streetkläder".
Men personligen håller jag mig borta från alla märkeskläder som skyltar överdrivet med märket... vill inte förväxlas med new-age brat som bara har kläderna för märket och för att alla "coola killar" har dem. Dessutom tycker jag inte om känslan av att gå omkring som en vandrande reklampåle...
March 7, 2004
Elias667 wrote: [quote=ZIre][quote=Spyder]JC suger riktigt bra.. Det enda köpvärda därifrån kan vara jeans annars tycker jag alla går med lika tröjor överallt ifrån JC så jag köper aldrig därifrån men annars blir de typ Brothers, Dressman och liknande lite finare butiker.. Helst inte på H&M eller nå sport affärer heller.. Jag bor i Gävle och där kan utbudet va lite begränsat så jag brukar göra nån resa då o då till Stockholm för att inhandla lite häftigare grejer typ J.Lindeberg och sånt eller nå snygga Tiger Of Sweden grejer..
Än hur mkt alla vill tro det så handlar de flesta inte märkeskläder bara för märket; nej, vi eftersöker helt enkelt en liten sak som kallas kvalitet. Jag ser ett känt märke mera som en medalj för upprepade bedrifter i all skapa snygga och HÅLLBARA kläder som sitter bra även efter ett par tvättar, eller flera års tvättar för den delen. Faktum är att om det fanns ett likvärdigt bra märke så skulle det förr eller senare öven det bli känt, förutsatt att de dessutom kunde göra kläder som den breda allmänheten uppskattar. T.ex. JL är inte ett så hemskt gammalt märke vad det gäller "streetkläder".
Men personligen håller jag mig borta från alla märkeskläder som skyltar överdrivet med märket... vill inte förväxlas med new-age brat som bara har kläderna för märket och för att alla "coola killar" har dem. Dessutom tycker jag inte om känslan av att gå omkring som en vandrande reklampåle...
som att jl tröjor har mycket bättre kvalitet. jag kan förstå om man när man köper tex ett tält att man inte köper från rusta utan ett märkestält från tex haglöfs för där handlar det mer om kvalitet men de nya märkes tröjorna är nog ungefär samma sak som en utan ett fult märke
January 28, 2003
Elias667 wrote: Än hur mkt alla vill tro det så handlar de flesta inte märkeskläder bara för märket; nej, vi eftersöker helt enkelt en liten sak som kallas kvalitet. Jag ser ett känt märke mera som en medalj för upprepade bedrifter i all skapa snygga och HÅLLBARA kläder som sitter bra även efter ett par tvättar, eller flera års tvättar för den delen. Faktum är att om det fanns ett likvärdigt bra märke så skulle det förr eller senare öven det bli känt, förutsatt att de dessutom kunde göra kläder som den breda allmänheten uppskattar. T.ex. JL är inte ett så hemskt gammalt märke vad det gäller "streetkläder".
Amen to that!
Jag har ärligt talat inte hittat ett enda par jeans som varit skönt och kostat under 700kr.. Det är anledningen till att jag bara köper Levi's, passar mig perfekt och håller mååååånga tvättar, har aldrig behövt kasta ett par för dom varit utslitna.
JL är ju golfmärke från början, snacka om main stream-genomslag senaste året
Undrar hur många som har JL-tröjor som vet det och hållt i en golfklubba.. Det roligaste var när en som hade en JL-tröja började snacka skit om hur golfare klädde sig :bgrin:
January 28, 2003
ZIre wrote: som att jl tröjor har mycket bättre kvalitet. jag kan förstå om man när man köper tex ett tält att man inte köper från rusta utan ett märkestält från tex haglöfs för där handlar det mer om kvalitet men de nya märkes tröjorna är nog ungefär samma sak som en utan ett fult märke
Antar att du talar av egen erfarenhet?
Min erfarenhet säger motsatsen. Alla dyrare märkeskläder jag köpt har hållt väldigt bra, det har inte de billigare kläderna jag köpt gjort kan jag säga...
Har en massa tröjor här hemma som enda felet på är att jag växt ur dem..
Har även skjortor jag använt väldigt mycket som ser ut PRECIS som när jag köpte dem för 2 år sen..
November 13, 2003
Instämmer i föregående talare..
När jag var mindre var det JC, Stadium m.m. som var klädesbutiken..
Men när man har fått lite mer pengar att röra sig med kan man köpa lite andra saker.
Och nog är det skillnad alltid på JC och Tiger.
Har haft Levis innan men inte mer.
Har för exempelvis en tröja från Boss.
När jag gick in i en affär så fanns det en liknande, ej samma märke, till billigare preis.
Nog kände man skillnad i kvalitet.
Nästa var en "hyffsat dyr" tröja. Där kände man minsann skillnad. Så nog skiljer det i kvalitet.
5 Guest(s)