October 4, 2004
http://www.namninsamling.com/s.....bensinmoms
Är det värt, betala först skatt på lönen, sen en skyhög på bensinen. Var med och påverka snart. Annars blir det inge Bil/Epa/Moped åkande längre.
runt 11kr/litern är inte männskligt.
//Så har vi inte bara versaler i topicen... /Coore
March 27, 2003
Holetaker wrote: Kan inte hela sverige istället ställa bilen under en dag. Då skulle regeringen se hur det går ifall vi jävlas.
Tänker du överhuvudtaget? Hur skulle samhället funka om ingen körde bil? Hus skulle brinna, människor dö, bajamajor rinna över, kebaben ta slut....
Allt bygger på att vi kör bil....
Nej, det enda sättet är att tänka på vilka man röstar på....
February 16, 2005
BonziBody wrote: http://www.namninsamling.com/s.....bensinmoms
Är det värt, betala först skatt på lönen, sen en skyhög på bensinen. Var med och påverka snart. Annars blir det inge Bil/Epa/Moped åkande längre.
runt 11kr/litern är inte männskligt.
moppe är snart det enda man har råd att åka... å det är ju jävlig roligt när man har haft körkort i massa år att gå tillbaka till moppe.. ska sanningen fram så har jag funderat på att skaffa eu moped om jag frå ett jobb här i min hemstad i stället.. orkar inte pendla 4 mil enkel väg på moppe varje dag..
February 16, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ViU]Online namninsamlingar är SÅÅÅ värdelösa. Och TROLIGT att svenska staten skulle göra något som gjorde att de fick mindre pengar, det är ju inte så att ni har pengar i ett överflöd direkt.
Imho bara.
Som om ditt jäkla land skulle vara nå bättre... 👿
Åland har mycket pengar som kommer speciellt från svenska turister.
December 3, 2003
August 7, 2001
PooSlice wrote: Skitbra med höga bensinskatter, slipper man en masa "bönner" som ska glira runt med epn. Nej tacka vet jag kolletivtrafik, höj gärna lite till och gör bussarna gratis!
Och stå o frysa på busshållplatsen, komma försent till jobbet och få 249817589235timmar längre restid...
March 14, 2001
PooSlice wrote: Skitbra med höga bensinskatter, slipper man en masa "bönner" som ska glira runt med epn. Nej tacka vet jag kolletivtrafik, höj gärna lite till och gör bussarna gratis!
Ja det är ju jävligt bra.. sug min röv heller..
Sen så är det inte många ställen man helt kan gå över till kollektivtrafik och skippa bilen. Där jag bor, går i skolan, praktiserar, kommer jobba m.m. är det inte ens nära på ett det skulle gå..
Sen varför skulle vi som måste åka bil betala skyhög skatt bara för att du ska kunna åka kollektivtrafik gratis? är ju så dumt så jag nästan blir rädd..
December 3, 2003
Nej vet du vad, sug min röv.
Varför kollektivtrafik ska bli gratis? För att det skulle tvinga folk som tycker det är för dyrt att åka buss istället för att ta 100 olika bilar till samma plats. Visst det är klart det finns undantag men jag tror inte det finns så många.
På glesa ställen är det inte mycket trafik, även busshållplatserna är glesa och om man då har långt till jobbet går det oftast hyffsatt snabbt.
I städer så kan det bildas bilköer som saktar ner dig även om du tar bilen, bussar har ibland egna vägar som undviker detta.
April 26, 2003
PooSlice wrote: Nej vet du vad, sug min röv.
Varför kollektivtrafik ska bli gratis? För att det skulle tvinga folk som tycker det är för dyrt att åka buss istället för att ta 100 olika bilar till samma plats. Visst det är klart det finns undantag men jag tror inte det finns så många.
På glesa ställen är det inte mycket trafik, även busshållplatserna är glesa och om man då har långt till jobbet går det oftast hyffsatt snabbt.
I städer så kan det bildas bilköer som saktar ner dig även om du tar bilen, bussar har ibland egna vägar som undviker detta.
Du glömmer att det finns ställen där det inte går bussar alls, och ska man då bygga busshållplatser och skaffa fram bussar osv så kostar det en jävla massa pengar för staten ändå.
December 3, 2003
February 16, 2005
visst ok göra alla bussar bekvämare, släng ut alla galna jag-får-köra-i-100-på-30-väg-för-jag-kör-buss-chaufförer, å anpassa bussarna så att de passar allas jobbtider över allt...
August 7, 2001
PooSlice wrote: Visst det förstår jag, där kanske man kan införa undantag. Jag är inte hundra på detta men jag skulle kunna tänka mig att de största bussfria delarna är uppe i fjällen. Dessa ställen skulle helt klart kunna få dispans.
Dyra handläggare ska betalas som håller koll på det och folk kommer hamna i mittemellan zonen som med allt annat.
1 Guest(s)