May 12, 2002
Jag lyckades inte få upp låtarna förra gången, och jag vill inte bumpa tråden så jag gör en ny.
Jag och två kompisar har spelat in två låtar som vi är väldigt stolta över. Provlyssna och säg vad ni tycker. Vi kallar oss för PEAK. Och det gör vi mest för att peaklampan lyser konstant på inspelningarna. Inspelningarna är gjorda på kassetdäck.
Tanka här: http://z.sorkmos.com/PEAK/
Info om låtarna:
Cryptical warriors
Instrumenen är:
Elorgel - mig
Trummor - kompis Erik
Melodica - kompis Henke
Afrikansk trumma - jag och henke turas om
Den här låten är en inte allt för svårlyssnad låt. Den är ösig och inte allt för otajt. alldeles lagom överdistad.
Bonk you mind
Instrumenten är:
Midikeyboard - Erik
samma elorgel, nu med effektlåda - jag (det är den som låter så förjävla grymt)
Annan keyboard - kusin robin, fast han satt mest och provade lite olika ljud, han visst inte att vi spelade in =)
Man måste lyssna på hela låtarna för att kunna ge en rättvis bedömning!
September 11, 2002
Kanske är jag sjuk... men jag tycker det låter ballt! 8)
Har lyssnat på en del skumma prylar förut inom electro genren, så visst det här funkar! Ni kanske inte värver så många nya personer till genren direkt, men dom som redan är vana (som jag hehe) kan uppenbarligen gilla det 🙂
Skulle ni göra om samma sak men med en duktig producent så skulle ni kunna få rätt många köpare. Jag är med på att det ska låta som det låter, men ljudet behöver ändå vara mer "kontrollerat söndertrasat". Just nu är det vissa partier (mest i bonk your mind) som försvinner lite för mycket.
Ni har inte gjort nåt mer? Lägg upp i såna fall!
May 12, 2002
Mind wrote: Bonk you mind .... eruhm, wtf ?
brutalt överdistat, blir ju bara massa brusljud och skit, senast någon försökte göra musik av oväsen så blev det en brutalt stor flopp.tyvär, men era låtar hamnar inte ens nära på vad jag kallar musik.
Ska det vara på det viset så kan jag avslöja att låten faktiskt handlar om hur alla står och "bonkar" mind i huvet med fiskar. 😛
May 12, 2002
Bar-Code wrote: Kanske är jag sjuk... men jag tycker det låter ballt! 8)
Har lyssnat på en del skumma prylar förut inom electro genren, så visst det här funkar! Ni kanske inte värver så många nya personer till genren direkt, men dom som redan är vana (som jag hehe) kan uppenbarligen gilla det 🙂Skulle ni göra om samma sak men med en duktig producent så skulle ni kunna få rätt många köpare. Jag är med på att det ska låta som det låter, men ljudet behöver ändå vara mer "kontrollerat söndertrasat". Just nu är det vissa partier (mest i bonk your mind) som försvinner lite för mycket.
Ni har inte gjort nåt mer? Lägg upp i såna fall!
Tror du verkligen det? Jo jag förstår vad du menar med att vi behöver kontrollera oljudet. Vi är bara på provstadiet ännu. och den låten var allt annat än välgjord. Anledningen till att det är lite för distat är att jag har problem med att ändra volymen på line in gånger när jag ska spela in låtarna från kassett till cubase. Den lyder inte bara, helt sjukt. Men så fort våran "studio" har blivit lite varmare så kan vi börja producera på allvar =). Vi har några fler, men inte som är direkt värda att läggas upp. Men så fort nytt matierial kommer så slänger jag upp det!
July 19, 2001
Jag kan passa på att slänga upp en liten låt som jag håller på med.. Den är vääldigt låångt från färdig men här är ett exempel iallafall:
http://user.tninet.se/~pqm321k.....ic/pos.mp3
June 18, 2001
"Cryptical Warriors..." är riktigt bra. Det låter som en blandning mellan svensk progg och persisk och rysk folkmusik. Den andra låten är rena skräpet.
Jag vill gärna höra mer när ni har fixat till studion och ljudet lite.
PS. Bara för att ni påminner mig lyssnar jag nu på alla de *.XM-"låtar" jag gjorde under FT2-tiden.
...Musikkomposition har uppenbarligen aldrig riktigt varit min grej.
January 15, 2004
Haha! Grymma grejor. 😀
Gillade Cryptical Warriors.. men det kan ju tyckas att det är lite väl mycket ibland. Jag gillade när det svängde ordentligt.. riktigt roligt. 😛
Jaha.. jag ser att det finns antydningar till att infektera denna tråden med egna alster.. Då vill jag haka på så fort som möjligt. Appropå trackers.. Buzztracker kan man göra riktigt roliga grejor med. Jag länkar till något skräpigt med en massa dist, och antagligen för mycket bas också..
Jag kallar det "dark polka techno swing, with a dist". Eller nä.. då låter det mer intressant än det egentligen är. Skit samma.
EDIT: ojdå.. tripod var värre än jag minns.. Nu länkar jag till värsta hemsidan istället. 😛
May 12, 2002
Jo cryptical warriors är fin, det tycker jagå. Det låter som nåt man hört förr, fast jag vet inte vad. Den tracker som jag tycker är bäst är Goattracker. Om man vill göra sidmusik då. Den har jag lekt mycket med. Sid är verkligen skitroligt att komponera. Det borde alla testa.
man kan ladda hem den här nånstans:
http://www.student.oulu.fi/~lo.....ni/covert/
September 8, 2003
Oski wrote: hehe =), hur känner sig dvärgarna då?
men du vet när alla dvärgar är sådär glada i stugan o snövit är där, så är alla skitfula och spelar på typ 10 olika instrument och dansar som mongon. Ja just det, djuren dansar också. 😛 Nä, det lät likadant bara, nån måste veta vad jag menar 😛
3 Guest(s)