March 10, 2003
Dr_spackel wrote: http://www.lone-star.net/mall/.....ntafaq.htm
Quote mig själv... Denna sidan tar upp det mesta runt jultomtens ursprung i förkortat variant.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 26, 2002
Cnuut wrote: Det är iaf en svenskättling som designat Coca-colas tomte! Och enligt vad min hjärna kan skaka fram så är det han som gjorde den röd...
Nästan rätt! Han var faktiskt från Åland ursprungligen, närmare bestämt från Föglö. En liten kommun och ö sydöst från fasta Åland. Han hette Sundblom i efternamn, jag kan inte minnas hans förnamn. Om han föddes på Föglö eller om hans föräldrar emigrerade till USA och han föddes där vet jag tyvärr inte. Kanske ngn annan vet.
Hur som helst, han fick som uppdrag att rita en röd tomte åt, just det, Coca Cola. Det gjorde han. -> Därför är Tomten röd.
August 11, 2002
Btw har ni sett coca cola reklamen (tror det äär för dom iaf, var et tag sen jag såg den) aja men då åker typ två snubbar i en lastbil, amerikanare ska det va (snackar iaf engelska med amerikansk dialekt) men sedan i slutet ser man att dom åker vid lapporten, jag förstår inte det ?
1 Guest(s)