January 18, 2004
Jag skall ha en diskution snart och jag undrar vad "folket" tycker... själv har jag inte ofta diskuterad LAS eftersom det oftast inte råder mycket oenighet bland politikerna.
Men vad anser ni der finns för posetiva / negativa orsaker med LAS?
(T.ex. att man kan anse "sist in först ut" som negativt emot integration eftersom det invandrar mycket arbetskraft till sverige. Det gör det även svårt för ungdomar att infinna sig i arbetslivet.)
August 30, 2005
bra till vis del. vet allt för många raggator som bara går runt på jobben och inte flytter ett finger. jag har jobbat i 40 år jag kan ändas åka ut om jag begår mord eller nåt liknade. sen har man de personer som jobbar som åker ut på grund av att de inte har 40 år i yrket och har ny kundsakper som lyfter företagen.
borde vara som typ robinsson vilken som åker ut. lägga en röst i lådan.
September 13, 2004
Json_81 wrote: Sist in först ut e idiotiskt eftersom företagen måste behålla massa inkompetenta människor.
Sen tror jag det var den lagen som hindrar en från att jobba så mycket övertid man vill vilket oxå är dåligt.Men överlag tycker jag det är bra att det finns skydd 🙂
Är det inte företagens ansvar att kolla upp vilka man anställer?
Sen är ju i stort sett alla nyanställningar provanställningar, så påståendet att man måste behålla en massa inkompetenta människor tycker jag är taget ur luften.
Sen tror jag ju inte att det ligger i företagens intresse att folk skall jobba över så där värst mycket heller.
Det är ju ganska dyrt att betala ut övertidsersättning.
Det kan vara bra med övertid vid tillfälliga arbetstoppar.
November 22, 2001
ruf an wrote:
Är det inte företagens ansvar att kolla upp vilka man anställer?
Sen är ju i stort sett alla nyanställningar provanställningar, så påståendet att man måste behålla en massa inkompetenta människor tycker jag är taget ur luften.Sen tror jag ju inte att det ligger i företagens intresse att folk skall jobba över så där värst mycket heller.