February 16, 2004
Vitamin-C wrote: [quote=Pojo]Nazim och rasim är ju väldigt olikt varandra.
Man kan ju säga att rasim finns i vardagen på ett eller annat sätt men nazim är nog ganska ovanligt.Sen skule ingen i Finland våga klaga på flagan eller nationalsången för då kommer de ju i princip att bli utkörda.
Vi har självständighetsdag imorgon. En sån dag har ni ju inte i sverige vilket betyder att ni skulle måsta kriga lite så ni kan ta er loss ur det.
vi kan ta över er? 😀
Ryssland klarade det ju inte så chansen att ni skulle klara det är så liten att den är obefintlig.
August 20, 2001
Nuförtiden är ju nationaldagen en helgdag... Så det är bara att sticka ut och vifta med svenska flaggan...
Jag tror ju inte på ett direkt raskrig, men med så mycket ungdomar (både svenskar och invandrare) som är arbetslösa och bara drar runt på gatorna och slår sönder saker så kan det bara bli värre...
January 5, 2002
Pojo wrote: Ryssland klarade det ju inte så chansen att ni skulle klara det är så liten att den är obefintlig.
Du kanske har glömt att ni var en del av oss, ingen provins eller något, utan en del av Sverige, i cirkus 700 år? Sedan kom den hemske ryssen och tog er ifrån oss.
February 16, 2004
snyde wrote: [quote=Pojo]Ryssland klarade det ju inte så chansen att ni skulle klara det är så liten att den är obefintlig.
Du kanske har glömt att ni var en del av oss, ingen provins eller något, utan en del av Sverige, i cirkus 700 år? Sedan kom den hemske ryssen och tog er ifrån oss.
Jo det vet jag men det börjar ju bli ett antal år sen då fanns det ju inte direkt några länder utan Kung heller.
Ja ni förlorade mot ryssarna.
June 30, 2003
Jag drar aldrig alla invandrare över en kant.. Det finns stora skillnader mellan invandrare. Ofta har invandrare som kommer från en kultur som har vissa likheter med den svenska lättare att anpassa sig och intigreras i samhället. Därav har ofte muslimer stora problem att anpassa sig i västerländska länder, men däremot kristna från samma länder har det lättare.
Typ som de kristna i Irak som har en helt annan syn på saker och ting jämnfört med muslimerna där.
Tex läste jag en artikel om att 60% av muslimer som bor i Storbrittanien vill ha shari'ah lagar.
http://atheism.about.com/b/a/129884.htm
Det gör det stort sett omöjligt för dem att fungera/integreras i ett västerländskt samhälle.. Det samma gäller nazister och andra extremgrupper.
Vad vill jag säga med detta då? Ta inte in muslimer som har denna syn på samhället.. Ta in sekulariserade muslimer som inte vill ha Shari'ah lagar(jag känner flera sekulariserade och/eller "icketroende" muslimer)
Islam är ett hot mot den västerländska livstilen med den frihet som den innebär.
January 12, 2004
När jag jobbade som väktare så blev jag nog tagen för nasse ett par gånger.
Hur jag vet det?
Tja, när jag åkte till jobbet, iklädd blekt jeansjacka, blekta jeans och kängor så var min del av T-banan tom, alla andra satt eller stog så långtr bort från mig som möjligt (jag var även snaggad).
När jag åkte hem, då brukade jag alltid ha jobbarkläderna på mig, då var det tvärt om, då hade jag nästan alla i knät.
Men när det gäller att vara emot invandrare, så har dom största motståndarna jag har träffat varit invandrare själva.
Och den värsta nynasse jag träffat, han var mulatt. 😮
June 30, 2003
January 12, 2004
p0rky wrote: obelix. Det är väl inge konstigt, att han var rassist om mulatt? Rasism handlar inte bara om vita som som hatar svarta eller dylikt. Finns garanterat lika många mörkhyade som hatar vita, som vita som hatar mörkhyade osv.
Skulle skrivit nynasse, jag skrev fel.
December 15, 2002
HELIX wrote: Men det värsta med svenskar är att alla kan skriva vad de tycker på forum och med sina polare, men när man är vid någon turk så ska man plötsligt ändra sig och bli så tolerant. Det är en av anledningarna till att vi har fått det så fjantigt här i Sverige.
vet du inte att en svensk Tiger?
2 Guest(s)