April 1, 2003
när man bor i insatslägenhet? det fattar jag inte...bor med mina föräldrar i en insatslägenhet..hyran ligger på ca 6 papp...men varför måste man betala om man har köpt den? eller så mkt, fattar att en viss del av pengarna går till underhåll o sånt, städning, gården, vaktmästare osv..men så borde man bara få betala en del av hyran..typ en tusing om månaden...
vi e ca 250 st som bor här..
250 x 6000 = 1500000 kr
så mkt kan det inte kostar att ha en vaktmästare, städare...senn e det vi som bor här som sköter om gården, buskarna o så..
o vatten el o allt annat ingår INTE i hyran...
så..vad e det som kostar 1500000 kr per månad?
December 11, 2002
Man betalar inte för lägenheten utan för medlemskap i en bostadsrättsföreningen. Med medlemskapet kommer rättigheten att bo i lägenheten. Månadsavgiften som man betalar går till underhåll av lägenheten, huset och övriga gemensamma områden som föreningen äger. När man vill flytta säljer man sitt medlemskap till någon annan som då får rättigheten att bo i lägenheten.
August 20, 2001
Dehman wrote: [quote=MrWeizel][quote=[Gamepredator] Sulan]En polare har en 8:a på 170 kvm, värd flera, flera miljoner... Gick fan vilse där inne :S Skulle inte vilja bo så dock...
Och relevansen för tråden är? 😛
Att han faktiskt varit inne i en stad EN gång. :bgrin:
Tror han snackar om ett stall... 😛
May 9, 2001
Man betalar som sagt en avgift för att få en rätten att bo där.
Sedan går hyran till underhåll av hus, underhåll av övriga byggnader som garage, marken omkring huset, kabel-tv, vatten.
Hos mig ingår även el i hyran. Betalar ingenting för elen. Det gör föreningen.
En medlem hade ett förslag att montera in elmätare i varje lägenhet så att vi skulle betala elen själva.
Hon ville ha det eftersom hon hade sitt företag hemma och på så sätt ville betala för sig.
Kan ju påpeka att hon blev nedröstad vid årsmötet.
Föreningen sa att de har ett så bra avtal med energibolaget så vi skulle tjäna på att ha det som det är just nu.
1 Guest(s)