Varför försvaret har så lite pengar|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Varför försvaret har så lite pengar
snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 22, 2004 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

För någon vecka sedan skickade jag ett mail till Pliktverkets regionkontor i Stockholm och bad dem ordna så att jag fick mönstra tidigt nästa år (jag är 87:a men tar studenten redan i vår, och jag har viktigare saker för mig än att mönstra nu i höst). Idag fick jag helt oväntat ett brev från Pliktverket.

Ut ur kuvertet hoppade byråkratsverige i sin äckligaste form; den statliga myndigheten Pliktverket har slösat tre kronor och sextioåtta öre plus moms (om nu staten betalar sådan) på att informera mig om följande:

Hej!
Angående din önskan att mönstra tidigare: hör av dig på tfn 622 94 00.

Någon borde arkebusera den äckliga jävla byråkratjävel som skickat det här förbannade brevet till mig! Vad är det för fel på att kostnadsfritt och enkelt ta det via mail? Det värsta är att sådant här knappast bara förekommer hos Pliktverket, nej, tänk er hur mycket det kostar statliga myndigheter att skicka ut hundratusentals sådana här idiotbrev i månaden!

makhra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
754118
October 22, 2004 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: För någon vecka sedan skickade jag ett mail till Pliktverkets regionkontor i Stockholm och bad dem ordna så att jag fick mönstra tidigt nästa år (jag är 87:a men tar studenten redan i vår, och jag har viktigare saker för mig än att mönstra nu i höst). Idag fick jag helt oväntat ett brev från Pliktverket.