August 21, 2001
Öwall wrote: [quote=Gueno][quote=Öwall]det är ganska korkat att göra så. varmvatten från kranen är inte speciellt nyttigt, då det kan hamna tungmetaller från ledningarna i vattnet.
Lite skit rensar magen.. 🙄
sant.. dessutom, vad har man is till? man häller det i spriten. och det är ju inte så nyttigt det heller... 🙂
Ganska säker på att sprit är nyttigare än tungmetaller.. 😮
November 26, 2002
Garfzez wrote: [quote=Öwall][quote=Gueno][quote=Öwall]det är ganska korkat att göra så. varmvatten från kranen är inte speciellt nyttigt, då det kan hamna tungmetaller från ledningarna i vattnet.
Lite skit rensar magen.. 🙄
sant.. dessutom, vad har man is till? man häller det i spriten. och det är ju inte så nyttigt det heller... 🙂
Ganska säker på att sprit är nyttigare än tungmetaller.. 😮
beror på om man ska ha den fina spriten eller den fula 🙂
May 23, 2001
Metz wrote: vad har ni fått detta med tungmetaller ifrån det e ju ffs samma vatten (kallt,varmt) kommer från samma ledning ute i backen ????
det ända som skiljer dom två e att hälften av vattnet går igenom en varmvatten beredare 😕
Har aldrig din morsa sagt att du inte ska dricka vattnet i duschen. Detta är alltså sant, kan hamna tungmetaller i varmvattnet från kranen. Är väl för att vattnet är varmt och lättare bär med sig dem eller nått, fan vet jag. Stämmer gör det iaf. :bok:
November 26, 2002
stormaz wrote: [quote=Metz]vad har ni fått detta med tungmetaller ifrån det e ju ffs samma vatten (kallt,varmt) kommer från samma ledning ute i backen ????
det ända som skiljer dom två e att hälften av vattnet går igenom en varmvatten beredare 😕
Har aldrig din morsa sagt att du inte ska dricka vattnet i duschen. Detta är alltså sant, kan hamna tungmetaller i varmvattnet från kranen. Är väl för att vattnet är varmt och lättare bär med sig dem eller nått, fan vet jag. Stämmer gör det iaf. :bok:
Precis så är det. Jag tror att både min hemkunskapslärare frå högstadiet och min kemilärare i gymnasiet sa att det var viktigt att tänka på.
Det är varmvattnet som gör att tungmetallerna i opparledningen bryts loss av nån anledning tror jag
1 Guest(s)