January 14, 2002
^^ som topic lyder.. sedan jag började besöka denhär sidan så har jag blivit alldeles för krävande när det gäller datorer 😛 man nöjer sig inte bara med att man kan lira alla spel som jag vill spela iaf utan lagg eller liknande.. utan man vill ha mycket poäng i tex 3dmarks och kunna skryta inför polarna med att man har det bästa.. har märkt att det kostar en del.. både i plånboken och i psyket
Och då menar jag typ att när man köper en sak.. ta ett radeon 9800 tex. när man köpt det är man väll glad och lycklig.. iaf i nån dag.. sen börjar man fundera.. varför köpte jag inte utav detdär märket i stället?! dom är ju mycket bättre!
OBS: så tänker jag.. påstår inte att alla är så men ni som samtycker kan ju skriva nån rad :).
Vet inte varför jag skrev detta heller för den delen 😀 .. hade bara så tråkigt och sitter å funderar över om min beställning av PC 9800pro var bra eller ej med tanke på mina andra komponenter :bgrin:
March 19, 2003
Visst man får bredare förstånd utav vad man köper osv men jag känner mig inte tvingad att ha så höga 3dmarks resultat.
Jag tittar runt vad som är prisvärt som när xp1700+ som man kunde tok klocka så vipps hade man en xp3000+ burk utan att pynta multum.
Jag har aldrig haft nå über graffe kort heller. Brukar vara så att de räcker till de spel som jag vill kunna köra bara inte mycket mer.
Suttit med Radeon 8500 ett bra tag nu och nu even ett 9200 som till o med är sämre en 8500.
Sen om man hänger i köp/sälj så kan man få vissa kap, köpte ett gf4 ti4200 för 150:- som funka perfa och tog mig till 12000 gränsen i 3dmark alla fall.
July 8, 2003
Jag hade inga pengar till en dator men när jag visste att jag skulle köpa en ny (jag fick ta på pengar) så gick jag ju in hit för att kolla vad det bästa var man kunde få för det priset.
Sen har det väl gått till överdrift, beställde ju en ny 200 gigs hdd igår och vattenkylning som väntas komma på måndag. Har sammanlagt lagt ut 19000 kr på dator och det lär bli en hel del till innan jag är nöjd.... Damn you NH!!!! =)
January 14, 2002
hehe.. ja min dator är nog uppe i ca 25-30 000 nu.. själva datorn gick på 11 000 (xp2000+ 512 ddr 80gb mm..) geforce 3 ti500 = 5500 när det var nytt :cy:.. sen kom det 2st 120 gb hårddiskar på 4000 totalt sen kom det ett thermaltake chassie på 1900kr och så fortsätter det för mig 😀
March 5, 2002
Kom till NH för att Patric (datorlärare 8:an > 9:an) har/hade lite med det att göra :), han visade mig sidan sen dess är jag fast 😀
Angående hur mycket jag har lagt på datorn.. Aj fan... får räkna mina kvitton någon dag... Men varje studie-/barnbidrag sen 7:an har gått till datordelar, förutom en fem stycken eller något. :cy:
2 Guest(s)