May 1, 2003
Ibland tror jag en del är helt pantade alltså.
Vi i Sverige har en jäkla förmåga att klanka ner på oss själva, eller iaf på vissa grejer.
Som tex Volvo. Borde vi inte vara stolta över att kunna producera en sådan fin bil? Nej, istället nervärderar vi den och håller på.
Som jag läste alldeles nyss: "Att styla en Volvo är som att sminka en gris". Och "Det är bara bönder som kör Volvo".
Och alltid om det har varit någon bilolycka så direkt om det är en Volvo som är inblandad så blir det en jäkla massa rabalder på nyheterna!
Är inte Volvo en av Väldens säkraste bilar?
Om det är något annat märke så nämns inte namnet på den ens.
Och en annan grej jag läste när de hade stråltestat massa mobiler så var det bara några som hade klarat sig och massa märken som inte hade det.
Så stod det med stora bokstäver "Sonyericssons mobiler klarade inte gränsen" lr något liknande.
Är det någon som har någon förklarning till detta?
Hur många är det inte som har jobb på Volvo och så vidare...
May 17, 2002
mm, det kallas grävande journalistik. En journalist bomar aldrig på ett riktigt scoop, me visst jag tycker det är tråkigt när det hackar ner på Volvo mm. Om man ser lite vidare på tex med att Volvo måste återkalla modelserier så ser man att det inte är särskillt ovnaligt. Alla bilmärken gör det då och då och det skall folk vara glada för. Bara bra att det återkallar dem och rättar till det som har blivit fel.
January 20, 2003
Man är naiv om man säger att SAAB och Volvo är svenska; det hade stämt för några år sedan.
I vilket fall gillar jag SonyEricsson's (inte heller direkt svenskt längre) telefoner, och skulel aldrig komma på tanke att köpa en Nokia. Däremot skulle det aldrig falla mig in att köpa en Volvo, det är som Ctrl säger; att Saab en mycket bättre bil
January 20, 2003
Volvo är ju inte alls säkraste bilen längre, eller den är inte ensam om det iaf.
Sen att biljäveln fortfarande drar för mycket soppa gör ju den inte bättre heller.
Japanska bilar är ju lätt de mest prisvärda: Billigare, drar mindre soppa , typ lika säkra nuförtiden, mer power och sist men inte minst så de oftast snyggare 🙂
Edit: Angående SonyEricson grejen så är det nog för att det angår svenskarna mest.
Skulle ju vara helt ointressant om de bara skrev om Chrysler , Fiat, Motorola och Siemens typ 🙂
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: men det var ju inte om Volvo är bra eller inte denna tråden handlar om.. tänk tänk
Precis.
Jag anser att man som svensk ska stödja den svenska marknaden genom att handla från företag där produkterna kommer från Sverige. Bojkotta därför Lidl och handla svenska produkter från ICA istället. Bör tillägas att jag ser mig själv som nationalist (missförstå mig rätt nu).
February 12, 2003
Hur var det med resten av grejerna, förutom de du listade? "Så blir guldfesten i Kungsträdgården"...?
"Hon ligger tätt efter", hört under nån simtävling för en halvtimme sen, stackars lilla svennen låg en hälv bassäng efter alla andra. Sedan kom det obligatoriska "Jag tror inte hon klarar brons", när alla andra redan tagit sig ur bassängen. Tack för mig.
Förresten, sen när är volvo svenskt?
October 27, 2001
Arny wrote: [quote=Ctrl]Bättre att köpa en SAAB isf om man skall köpa svenskt.
Nej. Nu har du nog fattat lite fel...
Givande argument...
Marron, det slår bäst i Sverige. Saker som sker nära en får mest uppmärksamhet - säljer mer tidningar. Eller så är det ren och skär avundsjuka på att vissa svenska företag klarar sig bättre än andra och där av får ta skit.
May 1, 2003
Japp, tror som Pain att avundsjukan är jäkligt stor i Sverige. Vi kan aldrig unna någon annan som det går bra för att det gör det.
Då ska man alltid hitta fel på det personen/företaget gör osv.
Edit: Tur att det var några som förstod vad jag menade med tråden. Tack Arny, PaiN och Krqagyzzz och nån till 🙂
February 11, 2004
om jag inte minns fel så är det Saab som är den säkraste bilen...
Men jag tycker ändå det är fel att säga att ett märke är bättre än ett annat. Det handlar ju mkt om vad man själv tycker..
Det märks ju också oftast om man lägger ut lite eller mkt pengar på en bil...
Men själv förderar ja nog SAAB före Volvo.
Men ingen av dom kommer ju i närheten av en Ferrari 😀
July 11, 2002
Blir mycket störd på alla medier & personer som klankar på Saabs Jas39 gripen. Som påstår att det är ett totalt fiasko och inte säljer alls, 3 länder förutom sverie har flygplanet och fler blir det 😡
Vi borde vara stolta över att sverige med en befolkning på <9miljoner har lyckats tillverkar ett flygplan som är here på täppan i luften (okej su-37 aeger fett men..)
2 Guest(s)