Varför måste Apple-följare hävda sig hela tiden?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Varför måste Apple-följare hävda sig hela tiden?
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
1156335
September 16, 2007 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote:

Det där var nog det sämsta klipp jag nånsin sett.
Inget av det han säger stämmer in på OS X, däremot stämmer mycket av det in på windows.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1156337
September 16, 2007 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Speciellt i Apple's fall, där man är en sofistikerad underdog. Man gör ett aktivt val att vara annorlunda på ett (enligt dem själva) smakfullt sätt.

Ungefär som att köpa en Saab då.
Saab-ägare gör ju ett aktivt val och tror genom det att de är individuella och fritänkande non-konformister men egentligen är de svårt lurade och har egentligen bara betalt överpris för en kamouflerad Opel.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1156340
September 16, 2007 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=Gamblor] Speciellt i Apple's fall, där man är en sofistikerad underdog. Man gör ett aktivt val att vara annorlunda på ett (enligt dem själva) smakfullt sätt.

Saab-ägare gör ju ett aktivt val och tror genom det att de är individuella och fritänkande non-konformister men egentligen är de svårt lurade och har egentligen bara betalt överpris för en kamouflerad Opel.

Hehe, så har man blitt en "individuell och fritänkande non-konformist" då, äger ju bland annat en Saab 9000 -89.. Fast nu har inte 900/9000-serien speciellt mycket gemensamt med Opel.
Och egentligen köpte jag den enbart för att jag behövde en besiktigad och skattad billig bil lite snabbt..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1156352
September 16, 2007 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Hehe, så har man blitt en "individuell och fritänkande non-konformist" då, äger ju bland annat en Saab 9000 -89.. Fast nu har inte 900/9000-serien speciellt mycket gemensamt med Opel.
Och egentligen köpte jag den enbart för att jag behövde en besiktigad och skattad billig bil lite snabbt..

He, he.
Nej jag tänkte nog mest på de senare modellerna från andra versionen av 900 och framåt.
Saab 9000 var en alldeles förträfflig bil (förutom växellådan) som absolut låg i topp vad gäller köregenskaper och komfort på 80-talet.
Även en Volvovän som jag måste erkänna att Saab 9000 var vida överlägsen t.ex Volvo 760

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1156354
September 16, 2007 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag måste säga att det har vissa likheter med konsollkrigen på vissa siter för några år sedan, med xbox. ps2 och nintendo. Dock så är kastas det bra mindre skit än då.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1156361
September 16, 2007 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=ilg@dd] Hehe, så har man blitt en "individuell och fritänkande non-konformist" då, äger ju bland annat en Saab 9000 -89.. Fast nu har inte 900/9000-serien speciellt mycket gemensamt med Opel.

He, he.
Nej jag tänkte nog mest på de senare modellerna från andra versionen av 900 och framåt.
Saab 9000 var en alldeles förträfflig bil (förutom växellådan) som absolut låg i topp vad gäller köregenskaper och komfort på 80-talet.
Även en Volvovän som jag måste erkänna att Saab 9000 var vida överlägsen t.ex Volvo 760

Jag gör ingen hemlighet av att Saaben var klart mycket skönare att färdas i än den nuvarande rövflyttaren Volvo 740 -89.. Både komforten och vad man lite överdrivet skulle kunna kalla "klippet" i Saaben är vida överlägsen gentemot Volvo 740'in..
Däremot är det en fördel med 740'in, och det är markfrigången, man yrar ju runt på en massa mindre skogsbilvägar nu, så då känns det bättre med "traktorn"..
Lite överraskande att Volvon trots dess traktorstuk inte drar mer soppa än Saaben gjorde.. Ligger på 0,8-0,9L/mil blandad körning med båda två..
Men för att återgå till topic..
Apple har jag inte varit i kontakt med mer än att jag gillar "Applepaj"..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1156363
September 16, 2007 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Death On Wings]

Inget av det han säger stämmer in på OS X, däremot stämmer mycket av det in på windows.

Många blundar för felen när de fanatiskt följer en religion wink

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1156374
September 16, 2007 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Death On Wings]

Jag glömde en sak i första inlägget märker jag nu. Mac-ägare har fruktansvärt svårt att ta till sig kritik om sina system, ens humor som i klippet ovan 😀 😉 :bgrin:

Josey Wales wrote: [quote=Gamblor] Speciellt i Apple's fall, där man är en sofistikerad underdog. Man gör ett aktivt val att vara annorlunda på ett (enligt dem själva) smakfullt sätt.

:)R

//Andreas

Json_81
Member
Medlem
1156384
September 16, 2007 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Json_81][quote=Death On Wings]

Jag glömde en sak i första inlägget märker jag nu. Mac-ägare har fruktansvärt svårt att ta till sig kritik om sina system, ens humor som i klippet ovan 😀 😉 :bgrin:

Nej, det e lugnt, iaf för mig. Men det klippet var enbart trist.
Det andra som du länkade till däremot var roligt 🙂

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1156441
September 17, 2007 - 7:07 am
sp_Permalink sp_Print

hur kan du tycka det var trist ?

var ju hur kul som helst, made my day.

för övrigt så bryr jag mig inte ett skit om vad folk säger de tycker om, jada jada.

jag tycker om PCn av mina anledningar, jag har jobbat en hel del i MAC och jag ger tänker inte lägga en spänn på en fruktdator. bara problem, vi har en hel del äppel datorer pga av speciella program som endast kan köras i mac, då vi inte har det nya affärsystemet inne etc (alla äppeldatorer ska fasas ut för övrigt).

hur som helst, OS X är säkert bra för vissa, för mig.. NEJ.

best regards, pole

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1156618
September 18, 2007 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har använt en Mac-dator en gång. Det var för några år sen, jag tror det var en iMac i en Siba-butik eller liknande. Jag stod framför den, klickade runt lite, märkte att den vara hade en musknapp, tänkte "hur ska man kunna spela Quake med en musknapp!?", och det var det.

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1156623
September 18, 2007 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: Jag har använt en Mac-dator en gång. Det var för några år sen, jag tror det var en iMac i en Siba-butik eller liknande. Jag stod framför den, klickade runt lite, märkte att den vara hade en musknapp, tänkte "hur ska man kunna spela Quake med en musknapp!?", och det var det.

second that.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1156630
September 18, 2007 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print
Json_81
Member
Medlem
1156648
September 18, 2007 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: Jag har använt en Mac-dator en gång. Det var för några år sen, jag tror det var en iMac i en Siba-butik eller liknande. Jag stod framför den, klickade runt lite, märkte att den vara hade en musknapp, tänkte "hur ska man kunna spela Quake med en musknapp!?", och det var det.

Bra argument. De mössen som följer med pc-datorer på siba är ofta perfekta quake-möss.
Och det går ju inte att koppla in vilken lämplig (Logitech MX500 ftw!) mus som helst.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1156652
September 18, 2007 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Fackamato]Jag har använt en Mac-dator en gång. Det var för några år sen, jag tror det var en iMac i en Siba-butik eller liknande. Jag stod framför den, klickade runt lite, märkte att den vara hade en musknapp, tänkte "hur ska man kunna spela Quake med en musknapp!?", och det var det.

Bra argument. De mössen som följer med pc-datorer på siba är ofta perfekta quake-möss.
Och det går ju inte att koppla in vilken lämplig (Logitech MX500 ftw!) mus som helst.

Är inte meningen med Mac att det "just works"? Man ska väl inte behöva dra till med en massa tredjepartsgrejer, utan man ska ha en iphone, en imac, en ibook, så att man blir en iTard? Som sagt detta var för några år sen, så jag ser inte anlednigen till att du försvarar Mac:en i det här läget... 😉

FYI så spelade jag Q3 i 3 år med en vanlig MS-mus som följde med vår första packard dell (cyrix 233mhz!), det gick fint.

Json_81
Member
Medlem
1156654
September 18, 2007 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Json_81][quote=Fackamato]Jag har använt en Mac-dator en gång. Det var för några år sen, jag tror det var en iMac i en Siba-butik eller liknande. Jag stod framför den, klickade runt lite, märkte att den vara hade en musknapp, tänkte "hur ska man kunna spela Quake med en musknapp!?", och det var det.

Är inte meningen med Mac att det "just works"? Man ska väl inte behöva dra till med en massa tredjepartsgrejer, utan man ska ha en iphone, en imac, en ibook, så att man blir en iTard? Som sagt detta var för några år sen, så jag ser inte anlednigen till att du försvarar Mac:en i det här läget... 😉

FYI så spelade jag Q3 i 3 år med en vanlig MS-mus som följde med vår första packard dell (cyrix 233mhz!), det gick fint.

Mac har fortfarande bara en knapp, det behövs inte mer 🙂
iTard, den var bra, det stämmer 😉

naTTen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 90
1156659
September 18, 2007 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print
beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1156671
September 18, 2007 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Fackamato][quote=Json_81][quote=Fackamato]Jag har använt en Mac-dator en gång. Det var för några år sen, jag tror det var en iMac i en Siba-butik eller liknande. Jag stod framför den, klickade runt lite, märkte att den vara hade en musknapp, tänkte "hur ska man kunna spela Quake med en musknapp!?", och det var det.

Mac har fortfarande bara en knapp, det behövs inte mer 🙂
iTard, den var bra, det stämmer 😉

Jag har 3 knappar på min + scrollen som med har knapp-funktion som på alla andra möss. Min mac köpte jag förra hösten.
Fast de har standard inställt samma funktion på både höger och vänster-knapp. Just för att det inte behövs mer som basic-user. 🙂

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1156701
September 19, 2007 - 4:34 am
sp_Permalink sp_Print

iTard 😀 haha ta patent på det innan apple gör det.
Något att kalla för användarna det 😉

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 494
1156713
September 19, 2007 - 8:06 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är idiotiskt att argumentera att mac skulle vara bättre eller sämre än en vanlig pc. Alla människor tänker och tycker olika, mac och pc har båda fördelar men även nackdelar inget att sticka under stolen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 422
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL