July 27, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=heimdal]1.1 miljoner för ett ljudsystem.. antingen e snubben utvecklingstörd, eller så har han för mkt pengar
Hans kanske driver en bio.. Men jag skulle nog gå på det första alternativet..
Mja asså.
Min farsa har två intressen :
Bygga coola bilar
Och hans ljudsystem..
Han lägger pengarna på det, andra köper antika konstverk för pengarna
January 4, 2001
smurfen87 wrote: Exaktly!
Tror inte ens faran märker någon skillnad.
Skulle vara trevligt att göra ett "blind-vintest".
En kabel för 100kr och en annan för 32000kr.Se om "blindbocken" hör någon skillnad.
/d
Klart man skulle märka skillnad ifall man hade riktiga högtalare.
Nautilus högtalarna är inte något fina tycker jag, finns mycket bättre grejjer i den prisklassen.
hmm.. ljudsystem för 1,1Miljon vore ju inte fel, hoppas att gubben vet vad det är för grejjer han har och inte köpte det för att skryta. Men ajg skulle nog köp för 1miljon istället och köp bärs för de 100 000:- som var kvar... :bgrin:
July 27, 2002
Coore wrote: [quote=smurfen87]Exaktly!
Tror inte ens faran märker någon skillnad.
Skulle vara trevligt att göra ett "blind-vintest".
En kabel för 100kr och en annan för 32000kr.Se om "blindbocken" hör någon skillnad.
/d
Klart man skulle märka skillnad ifall man hade riktiga högtalare.
Nautilus högtalarna är inte något fina tycker jag, finns mycket bättre grejjer i den prisklassen.
hmm.. ljudsystem för 1,1Miljon vore ju inte fel, hoppas att gubben vet vad det är för grejjer han har och inte köpte det för att skryta. Men ajg skulle nog köp för 1miljon istället och köp bärs för de 100 000:- som var kvar... :bgrin:
2 st snäck högtalare som kostade 299.000 tillsammans.
Fyra förstärkare till varje högtalare.. Euqialiser(fel stavat)
osv
April 15, 2001
Elysion wrote: Det har gjorts ett test med högtalarkablar där det var ett gäng highend-kablar och en fet vanlig strömkabel. Strömkabeln la sig bland de bästa highendkablarna så... 😉
ang skrytet om ljud: Fabio 😛
haha jo Fabios ljudsystem vill man ha 🙂 $3 Milj kostar den, för er som inte såg High Chaparall i måndags....
February 21, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Hälften av alla Audiofiler hör inte någon skillnad på mp3 och cd vilket gör att de inte gör med mer än ett par datahögtalare.
Det är iofs inte så konstigt eftersom datorn själv fyller i luckorna.
Dessa kablar är så ruggigt dyra eftersom de minimerar distorsion och brus. T ex Gaussiskt brus (även kallat vitt brus) är ruggigt svårt att filtrera helt och det märks klart på kvaliteten om en oren ljudsignal passerar förstärkare som ska kunna ge ljud åt t ex konsertspelningar eller biosalonger.
Men ska man ha användning för dessa kablar så vill det ju till att man har en ljudanläggning som har så ren återgivning att kablarna gör nån nytta. Och då snackar vi inte ljudsystem man kan skaffa efter att ha pantat lite burkar
July 9, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Hälften av alla Audiofiler hör inte någon skillnad på mp3 och cd vilket gör att de inte gör med mer än ett par datahögtalare.
Det är iofs inte så konstigt eftersom datorn själv fyller i luckorna.
Dessa kablar är så ruggigt dyra eftersom de minimerar distorsion och brus. T ex Gaussiskt brus (även kallat vitt brus) är ruggigt svårt att filtrera helt och det märks klart på kvaliteten om en oren ljudsignal passerar förstärkare som ska kunna ge ljud åt t ex konsertspelningar eller biosalonger.
Men ska man ha användning för dessa kablar så vill det ju till att man har en ljudanläggning som har så ren återgivning att kablarna gör nån nytta. Och då snackar vi inte ljudsystem man kan skaffa efter att ha pantat lite burkar
Skall man även panta flaskorna då eller???? 🙄
February 21, 2003
Deadleg wrote: Skall man även panta flaskorna då eller???? 🙄
Det behövs kanske inte
http://uploads.danielogren.se/.....ltberg.jpg
July 9, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=Deadleg]Skall man även panta flaskorna då eller???? 🙄
Det behövs kanske inte
http://uploads.danielogren.se/joltberg.jpg
LOL
August 22, 2005
Callister wrote: [quote=Stupid Ass]om d krävs en sån kabel för "perfekt" ljud... va kostar då högtalare o förstärkare etc för att matcha kvaliteten? :cy:
Högtalare för en halv miljon.
Farsan har ett högtalarsystem för 1.1 miljon..
Kan tänka mig att han har såna kablar
VAAAA??
Det var det onödigaste jag nånsin hört :arg: :cy: :blink:
September 28, 2003
Callister wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=heimdal]1.1 miljoner för ett ljudsystem.. antingen e snubben utvecklingstörd, eller så har han för mkt pengar
Hans kanske driver en bio.. Men jag skulle nog gå på det första alternativet..
Mja asså.
Min farsa har två intressen :
Bygga coola bilar
Och hans ljudsystem..
Han lägger pengarna på det, andra köper antika konstverk för pengarna
då har han alltså för mkt pengar eller ?? 😕
2 Guest(s)