varför ska det vara så synd om folk|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
varför ska det vara så synd om folk
Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 3, 2004 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

varför ska det vara så synd om folk från andra kulturer. så fort man bråkar med en invandrare så blir man kallad rasist. det ska alltid vara så att en svensk inte kan kalla en invandrare för något. men om en invandrare kallar en svensk för något då bryr sej ingen. varför ska alltid vara så. alla som använder ordet svenne är motvända rasister. varför är det så. jag tyker ej det är rasistiskt att säja blatte för dom säger ju svenne. om dom ska bo i sverige får dom fan anpassa sej. om jag flyttar till turkiet så får jag anpassa mej där. att det ska vara så svårt. om jag hamnar i bråk så är det 9 gånger av 10 som det
har varit en blatte. vad ger det för jävla intryck. jag är ingen rasist men jag kan väl få hata hamid lika mycket som göran. eller har jag fel. jag har inget specielt emot invadrare men det ger ett dåligt intryck när man ser allt som händer.

EDIT varför får man inte säga b l a t t e när man får säga svenne

Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
611398
May 3, 2004 - 9:47 am
sp_Permalink sp_Print

personligen skiter jag i alla folk i världen, varför skulle jag bry mig?

Jag har varken självdiciplinen eller orken att hjälpa alla folk i världen.
Gillar folk som inte bryr sig om man bryr sig, men alla ger en moralkakor om hur man borde bry sig om andra... eh... jag är glad över att vara i världens bästa land, men icke fan att jag tänker bry mig då om de som inte vann lottot.

Nice
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 241
611400
May 3, 2004 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

Tja du har en viss poäng....... Typ att man blir betraktad som en nasse av en del om man viftar med en svensk flagga....konstigt nog !
O så var de de där med skolavslutningar ....har för mig att vissa skolor valde bort nationalsången för att den kunde vara "stötande" mot folk av kulturellt avikande ursprung.....amazing.
jaja konstigt ere........ 🙄

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
611401
May 3, 2004 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Nice wrote: Tja du har en viss poäng....... Typ att man blir betraktad som en nasse av en del om man viftar med en svensk flagga....konstigt nog !
O så var de de där med skolavslutningar ....har för mig att vissa skolor valde bort nationalsången för att den kunde vara "stötande" mot folk av kulturellt avikande ursprung.....amazing.

vi fick inte sjunga sveriges national sång för det är rasistiskt. sen när vart den rasistisk. alla som tycker det kan ju säja det och varför

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
611409
May 3, 2004 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: [quote=Nice]Tja du har en viss poäng....... Typ att man blir betraktad som en nasse av en del om man viftar med en svensk flagga....konstigt nog !

vi fick inte sjunga sveriges national sång för det är rasistiskt. sen när vart den rasistisk. alla som tycker det kan ju säja det och varför

Samma här, när jag gick på högstadiet fick vi inte sjunga den eftersom det kunde uppfattas som stötande.

Hoppas verkligen att nationaldagen blir en helgdag, då lär folk gå runt o sjunga hela dagen 🙂

finnefindo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 386
611411
May 3, 2004 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

Vi fick inte heller sjunga i skolan !
Lärarna sa att *invandrarna* kunde tolka det rasistiskt ! !

Fan va förbannad man kan bli för en sådan sak ! arghh

Och de va samma på nationaldagen förra året då fick man inte stå på en plats med en svensk flagga ifred utan att *invandrarna* skulle spöa hela bunten !
Fan va förbannad man kan bli !

TA SEDEN DIT MAN KOMMER FFS ! !

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
611419
May 3, 2004 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Klart det ska vara synd om folk.

Jag, t.ex. , tycker väldigt synd om er för att ni orkar lägga ner så mycket energi på det här. laugh

Hellspawn79
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 528
611423
May 3, 2004 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: Klart det ska vara synd om folk.

Jag, t.ex. , tycker väldigt synd om er för att ni orkar lägga ner så mycket energi på det här. laugh

Tycker det är bra att folk bryr sig om sitt land. Jag tycker självklart att vi skall hjälpa folk som behöver hjälp, men att de sedan utnyttjar hela våran idiotiska invandrarpolitik är ju helt sjukt. Mycket får vår otroligt svaga regering ta på sig.

Men säger också att de som kommer hit får faktiskt försöka annama våran kultur, precis som vi skulle göra om vi åker till deras land. Vi skall ju inte behöva ge upp våran kultur för att de kommer hit.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
611468
May 3, 2004 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

AMEN!!

finnefindo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 386
611477
May 3, 2004 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: Klart det ska vara synd om folk.

Ursäkta mig för att ja inte har så mkt mer för mig just nu 🙂 !

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
611483
May 3, 2004 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker att det är så jävla konstigt, i _alla_ andra länder är det ju nästan lag på att hissa flaggan på nationaldagen! Fattar inte varför det är rasistiskt i Sverige. Jag menar, åk ner till säg, Italien och gnäll på att de viftar med sina flaggor då... Suck!

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
611485
May 3, 2004 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Se bara på norge 17e maj.. blir ett jävla liv om vi svenskar skulle gå i tåg med svenska flaggor på stan 6 juni kan jag säga... "Nazister".

Milton
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 139
611489
May 3, 2004 - 12:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmmm. Undra var moderatorerna håller hus?

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
611492
May 3, 2004 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

mattan wrote: Tycker att det är så j**la konstigt, i _alla_ andra länder är det ju nästan lag på att hissa flaggan på nationaldagen! Fattar inte varför det är rasistiskt i Sverige. Jag menar, åk ner till säg, Italien och gnäll på att de viftar med sina flaggor då... Suck!

det är lag på att hissa flaggan på nationaldagen i sverige.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
611512
May 3, 2004 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Återigen.

Kom med någon konkret fakta istället. Problemet i samhället beror väl för tusan inte på att vi inte får sjunga nationalsången?

Just det här med nationalsången, hissa flaggan och dylikt är svenska offentliga sektorn som beslutat. Tror knappast att invandrarna själva har något emot det. Utan det är "pamp politiker" som fåntratten för Miljöpartiet (han ungdomspolitikern) som ska försöka klia alla väljare under näsan.(Gustav Fridolin )

Man måste dra linjer för vad man kan skylla på invandare. Och det jag sa i min förra tråd (som jag tror resulterade i denna tråden) var att:

Ömsesidig respekt från båda.
Lättare klimat i samhället (man ska exempelviss inte behöva bli retad för man har viss typ av kläder)
Inte skitsnack bakom rygg.
Bättre förutsättningar för jobb.

Tro vad ni vill, men invandrare är väldigt motarbetade (diskret) i arbetsmarknaden.

De utbildningar de har fungerar inte i Sverige, med resultat om omskolning (onödigt). De sätter också invandare på många "skitkurser" som inte behövs.

Min morsa exempelviss. Arbetsförmedligen hittade en kurs åt henne (efter att hon blev sjukskriven / dålig fot för att stå i gardinaffär hela dagen). Bara det att efter ett års kursen (som arbetsförmedligen lovade skulle garantera i jobb) så hade Landsstingen dragit ner så oerhört. Nu fanns det inte längre några jobb.

Sånt här måste fungera bättre. Kommunikationen mellan olika instanser, varning om låg och sparsäsonger.

För det är ofta invandare som drabbas, eftersom de har otillräcklig "svensk utbildning" och deras nationella inte räknas. Därför går de i korta kurser som inte resulterar i något.... Synd... Men det är klart de tröttnar.

@copulator
Du själv bevisar hur mogen du är. Blir det bättre av att du säger "blatte" när någon säger "svenne" till dig? NEJ!
Det är lika mycket ditt fel som invandarnas att hjulet spinner vidare.

Skyll inte allt på oss.

-----------------------------------------------------------------------------

Dessutom.

Tycker det har blivit lite inne att diskutera just det här med att sjunga nationalsången. Det har gått så långt att de blivit något "ståndmärke". Tror knappast ungdomarna hade varit lika angelägna om Svenska flaggan och sjunga nationalsången om det inte vore för just "sitationen".

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
611543
May 3, 2004 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Är inte det här den 4e tråden mer eller mindre om samma sak? 🙂

10 seconds and counting...
9..
8..
:bgrin:

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
611547
May 3, 2004 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Japp.. jag trode förstås att denstore hade klargjort detta tidigare.

*** Tråd Låst ***

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 153
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL