Varför står det bara bäst före datum på saker?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Varför står det bara bäst före datum på saker?
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
866607
March 31, 2005 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=dree][quote=fisken][quote=davidhellmyrs]Min farsa hade också en gammal syltburk i kylen en gång. Tror minsan den var mer än 15 år, uppåt en 20 år i alla fall.

Det var också en syltburk son hade följt med när vi hade flyttat. Olidligt. Tur man aldrig åt från den.

Fanns en massa andra burkar från 80-talet med. Men slängde ut dem så fort jag insåg misstaget. Det ända vettiga Hemkunskaps-kursen i nian lärde mej 😛

Rekordet på gamla inlagda päron som jag hittade i min farmors källare är från -69. Iofs så såg inte då ut att vara något fel på fast ändå lite motbjudande vad de ju. 30 år gamla päron.

En polares gammelfarmor dog.
När dom skulle städa upp hennes dödsbo så gick dom ner i vinkällaren och hittade en låda med vinflaskor från 1927.

Men vin blir väl inte direkt sämre med tiden, så det var väl ingen fara...

Beror på vad det är för vin.
Men det var inte det jag menade.
Det var mest coolt med så gammalt vin. 🙂

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
866634
March 31, 2005 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag var och städa ut hos min farfar för ett tag sedan så hittade jag ett paket kex från 70 talet längst in i skafferiet. En kusin tog hand om dom och sålde dom för 100kr på tradera!

Sitter och knaprar på försvarets konstiga nödproviant nu den är från 1982 och smakar hm lite konstigt. Men det är inte för att den är gammal utan för att den smakar skit redan från början men då är det mer kallorier i en kaka än i en hel pizza :cy:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
866647
March 31, 2005 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Öl från är huset byggdes 1949. Vällagrat eller vad kallas det?

//Andreas

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
866655
March 31, 2005 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

rensade hos min gammefarmor innan hon dog för ngra år sedan, hittade en senapstub, sån som ser ut som en kaviartub, från felix, den hade deras gamla färger, gul brun å vit, det slutade dom väl med på 80 talet?! ...

Ang. försvarets mat, den blir inte gammal bara äldre.. i lumpen hittade vi en chokladkaka från.. typ gustav wasas tid .. lite torr men den gick ner den mä...

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
866658
March 31, 2005 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: Ang. försvarets mat, den blir inte gammal bara äldre.. i lumpen hittade vi en chokladkaka från.. typ gustav wasas tid .. lite torr men den gick ner den mä...

Vet det men det är lite specielt ändå att käka mat som man vet har legat i 20år.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
866661
March 31, 2005 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Johan Nicklasson]Ang. försvarets mat, den blir inte gammal bara äldre.. i lumpen hittade vi en chokladkaka från.. typ gustav wasas tid .. lite torr men den gick ner den mä...

Vet det men det är lite specielt ändå att käka mat som man vet har legat i 20år.

GOTT!! om det är frystorkat så se till å koka det ordentligt bara 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 267
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL