February 16, 2005
Säkert ett ämne som är tjatat till döds men vad jag skulle vilja ha lite konkret klarhet i är vad i ps3:ans blueray är det som ska vara så jädra kass, har läst det sen den lanserades då GT´s testare totalsågade ps3 sen hör man det här å var att blueray spelaren i ps3 inte är nått å ha, jag är själv ägare av en ps3:a och har kolla blueray på den, tycker bilden är kanon även uppskalning av vanlig dvd är helt ok, nu har jag inte jämför med en vanlig stationär blueray spelare så jag skulle vilja veta vad det är som skiljer hur jädra bra kan en bild bli igentligen
December 11, 2002
Hmm jag har en ps3 själv och har ärligt talat inte en ända bluray film. Dock vad jag har hört är det bara att ps3:ans bluray skulle vara näst intill precis lika bra som vilken annan bluray spelare?
För mig är dock en konsoll en spelmaskin och inte någon trams multimediamaskin. Nej vill jag kolla HD upplöst använder jag min HD-DVD spelare och det duger preeeeciiiiis jäääkligt bra det ska jag säga.
För övrigt tycker jag att ps3 är ett jävla skämt, sämsta konsollen på riktigt länge om du frågar mig!
October 2, 2003
Ja det är väl samma med blu-ray spelare som all annan teknik. Hur var första generationens dvd-spelare jämfört med dagens. Då tyckte man det var knivskarpt med en ej full-scart. Det bästa man hade sett. Typ 1998-2000.
Och de få filmerna jag har sett på ps3, blu-ray var inget att hänga i julgranen. Jag får mycket bättre bild på nertankat 720p. Men det har även mycket med kalibrering och skärm att göra.
February 16, 2005
Och de få filmerna jag har sett på ps3, blu-ray var inget att hänga i julgranen. Jag får mycket bättre bild på nertankat 720p. Men det har även mycket med kalibrering och skärm att göra.
där hänger jag inte med alls jag har tankat 720p men ärligttalat så tyckte jag bilden vär bättre på ps3 men du har ju rätt i det där med första gen å så
Sen Joni, jag har inte varit konsoll nörd sen jag var 7-8 (15-14år sedan) å då var det var det sega 8bits som gällde. sen dess har det varit pc å pc endast men efter suttit rätt många timmar vid en ps3:a som räknar jag nästan ut min pc som spelmaskin, det enda jag kommer lira på burken är en del FPS å strategi om jag inte pluggar i T&M i ps3:an, sitta å lira fullHD på 42tum är rätt skönt. Var dock skeptisk i början när den kom men jag kunde inte hålla fingrarna bort och jag är helnöjd de enda jag stör mig på är avsaknaden för divx/xvid stöd men det är ju på G
December 11, 2002
Nicklasson: Jag tycker då det är skönt som fan att lira på tvn istället för datorn. Även om det har sina fördelar med mus och tangentbord ibland...
Ang fHD... du ser ju knappast skillnad på 720p och 1080p på 42". Ska upp rätt duktigt i storlek för att se en klar skillnad!
Jaja... smaken är som baken och iaf vad det gäller bluray spelaren så pekar jag igen på vad jag har hört. Och då har det bara varit att det är jämförbart med alla andra bluray spelare.
September 5, 2001
Än så länge är jag lite besviken faktiskt.
Har jämfört 1080p från datorn och 1080p från PS3:ean och skillnaden är ganska stor.
Nu beror det mestadels på att 300 i Bluray verkligen är grinig, alltså.. oacceptabelt grinig. Min största miss att köpa den.
Ska dock pröva med annan film, samtliga som jag läst som klagar på dålig bild från PS3:rans bluray har sett just 300. Vi får väl se, nästa bluray dimper ner i lådan vilken dag som hellst.
April 13, 2004
hawkie wrote: Än så länge är jag lite besviken faktiskt.Nu beror det mestadels på att 300 i Bluray verkligen är grinig, alltså.. oacceptabelt grinig. Min största miss att köpa den.
Ska dock pröva med annan film, samtliga som jag läst som klagar på dålig bild från PS3:rans bluray har sett just 300. Vi får väl se, nästa bluray dimper ner i lådan vilken dag som hellst.
Menar du grynig bild? 😛
May 21, 2002
Tycker precis som när ps2 kom så är den hurbra som helst har ju också gjorts ett antal tester mot standalone och det var inte en sån märklig skillnad ändå. SKulle aldrig idag köpa en standalone blu ray spelare. Gjorde samma sak me ps2an använde den som dvd spelare i flera år och det funka hur br som helst.
September 12, 2001
Om PS3 och Blu-Ray kan jag säga så här.
I en visningsdel så fanns det en PS3 som spelade upp film på en LCD...det var bara det att "bakom kulisserna" så spelades filmen upp av en Toshiba Blu-ray spelare.
Det var en markant skillnad...iofs så skedde detta innan första uppdateringarna kommit ut till PS3 men av det jag har sett så är inte PS3 helt klockrent. Det fungerar dock att se.
April 24, 2007
Joni wrote: Nicklasson: Jag tycker då det är skönt som fan att lira på tvn istället för datorn. Även om det har sina fördelar med mus och tangentbord ibland...
Ang fHD... du ser ju knappast skillnad på 720p och 1080p på 42". Ska upp rätt duktigt i storlek för att se en klar skillnad!
Jaja... smaken är som baken och iaf vad det gäller bluray spelaren så pekar jag igen på vad jag har hört. Och då har det bara varit att det är jämförbart med alla andra bluray spelare.
du är väl medveten om att det finns en adapter till Xbox 360 som gör det mäjligt att köra med mus+ tagentbord ? vet ej om en sådan finns till PS3
April 24, 2007
whak wrote: Var det inte Sverige som skulle få sämsta dvd-läsaren?
Har för mig att jag lästa det någonstans.
varför sverige?? stackars oss..skicka dem dåliga till afrika. där lär inte barnen klaga på att upplösningen är för låg som vi gör här. vi är rätt så bortskämda här ... 😕
September 5, 2001
Jalle64 wrote: [quote=hawkie]Än så länge är jag lite besviken faktiskt.Nu beror det mestadels på att 300 i Bluray verkligen är grinig, alltså.. oacceptabelt grinig. Min största miss att köpa den.
Menar du grynig bild? 😛
Observera tiden, 03:30. Men ja, grynig är ordet jag tänkte på! 🙂
November 29, 2003
nvidiaamd wrote: [quote=whak]Var det inte Sverige som skulle få sämsta dvd-läsaren?
Har för mig att jag lästa det någonstans.
varför sverige?? stackars oss..skicka dem dåliga till afrika. där lär inte barnen klaga på att upplösningen är för låg som vi gör här. vi är rätt så bortskämda här ... 😕
Jag vet inte. Vi skulle få sämsta dvd-läsaren som Sony monterar i PS3 samt betala mest för ett PS3.
Om det är sant eller inte vet jag inte, men jag är 97% säker på att jag har läst det i någon tidning innan PS3 kom till Sverige.
February 16, 2005
nvidiaamd adapter? nänä blåtand rakt in fungerar alldeles finfint 🙂 har inte testat här hemma än men polaren kör sitt dinovo edge till ps3:an å det fungerar fint.
skiroy:
ang att rigga två system och jämföra bild så tycker jag det är lite missvisande (mest rättvist å så men..) har man inte två olika system så som på den visningen du såg så har man bra lite å jämföra med å då är bra bild allt som är bättre än det man hade innan :p
BloodMan: den aspekten fanns med i bilden innan jag köpte ps3:an just att det var mer än bara en spelkonsoll bueray och skön mediastation i övrigt
lättare att spela upp all musik i vardagsrummet nu där dom "fina" högtalarna står
whak: låter bekannt det du säger men gällde det läsarna? har för mig det var nått chip bla nått för bakåtkompabilitet.. ska inte säga säkert för minns inte helt 100%
En fördel till som jag ser med ps3:an är att när divx stöden å det kommer så är möjligheten att uppdatera det och framtida nyare version av codecs väldigt lätt, trådlös internetuppkoppling och ett par knapptryck.
November 29, 2003
Nicklasson wrote:
whak: låter bekannt det du säger men gällde det läsarna? har för mig det var nått chip bla nått för bakåtkompabilitet.. ska inte säga säkert för minns inte helt 100%
Jag minns inte, det stod bara lite om det.
Dom hade satt + - på xbox 360 Ps3 och Wii och det där fick PS3 ett minus på.
September 12, 2001
Nicklasson wrote: skiroy:
ang att rigga två system och jämföra bild så tycker jag det är lite missvisande (mest rättvist å så men..) har man inte två olika system så som på den visningen du såg så har man bra lite å jämföra med å då är bra bild allt som är bättre än det man hade innan 😛
Jag uttryckte mig lite otydligt.
Riggat var det för att PS3 skulle framstå som bättre än vad den är.
Bilden var så grynig och hackig att det gick inte och låta PS3 spela upp filmen och det misstänktes att det var fel på maskinen varpå en ny införskaffades men det var samma där.
Då skakades det fram en Toshiba för att testa och vips blev bilden bättre så den fick jobba istället för PS3:an.
Detta var dock i början av släppet av PS3 och jag vet att hackigheten har blivit bättre nu genom uppdateringarna som Sony har gjort men fortfarande är inte bilden i toppklass.
Det går att se filmer dock...inget tvekan om det men den ersätter inte en vanlig BR-spelare. Iaf inte som jag ser det.
1 Guest(s)