February 21, 2003
Ja.. ett av livets mysterier. Ni här som eventuellt rakar er (ja, där!) vet ju att det växer ut igen. Men bara till en viss längd, sen slutar det magiskt växa. Eller nåt sånt. Man behöver ju aldrig klippa det för att det blivit ett par decimeter för långt (det problemet har iallafall inte jag). Hur kommer det sig?
Seriösa svar tack ?
October 18, 2001
Twinsen wrote: Ja.. ett av livets mysterier. Ni här som eventuellt rakar er (ja, där!) vet ju att det växer ut igen. Men bara till en viss längd, sen slutar det magiskt växa. Eller nåt sånt. Man behöver ju aldrig klippa det för att det blivit ett par decimeter för långt (det problemet har iallafall inte jag). Hur kommer det sig?
Seriösa svar tack ?
Det fortsätter att växa om du klipper det så klart.... :bok:
August 15, 2002
drotz2000 wrote: [quote=Twinsen]Ja.. ett av livets mysterier. Ni här som eventuellt rakar er (ja, där!) vet ju att det växer ut igen. Men bara till en viss längd, sen slutar det magiskt växa. Eller nåt sånt. Man behöver ju aldrig klippa det för att det blivit ett par decimeter för långt (det problemet har iallafall inte jag). Hur kommer det sig?
Seriösa svar tack ?
Det fortsätter att växa om du klipper det så klart.... :bok:
Doh! 🙄
June 9, 2003
May 8, 2001
Ännu ett roligt inlägg... men man SKA frågan om man undrar!
Skulle bli mkt förvånad om det berodde på annat än att deras "livscykel" är sådan. Dn lossnar helt enkelt efter en tid men eftersom man har en del hårstrån så märks det inte utan man tycker att det helt enkelt inte blir längre. Samma sak gäller för huvudhåret. Slutar du klippa dig så kommer ditt hår att nå sin maximala längd och sen lossna. Hur långt håret hinner bli skiljer sig dock mkt från person till person. Som någon sa ovan så har slitaget säkert en del med det hela att göra. Dock inte så att de enskilda håren slits utan att friktionen gör så att de lossnar lite tidigare. Dock kan det såklart inte bli lika långt som huvudhåret även om du skulle gå naken.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
3 Guest(s)