July 14, 2004
optimuz wrote: Jag tror det handlar om att stävja sitt ego, alla tror väl kanske på evigt liv eller ett till liv eller att man kan övervaka oss jordingar när man är död och då vill man väl se hur omvärlden uppfattar en efter sin död kanske? fan vet jag 😀
Jag tror på evigt mörker...hemskt va?
Tänk o gå o lägga sig varje kväll o se detta eviga mörker. Och veta att om 50 år så bor man i det jävla mörkret 😛
May 10, 2002
Nomic wrote: [quote=optimuz]Jag tror det handlar om att stävja sitt ego, alla tror väl kanske på evigt liv eller ett till liv eller att man kan övervaka oss jordingar när man är död och då vill man väl se hur omvärlden uppfattar en efter sin död kanske? fan vet jag 😀
Jag tror på evigt mörker...hemskt va?
Tänk o gå o lägga sig varje kväll o se detta eviga mörker. Och veta att om 50 år så bor man i det j**la mörkret 😛
lampan på toaletten hos mig har gått sönder och jag har inte orkat byta, jag har pissat i det där jävla mörkret ett par dagar nu :bgrin: På tal om vad som händer när man dör, jag tror inte att nånting händer man slutar fungera och man dör, försvinner, vet ingenting blabla finns aldrig mer, man tänker inte, drömmer inte, är inget. Men jag vill tro på himlen eller reinkarnation, i princip vad som helst förrutom det jag tror händer. Jävla logik. 😡
Varför vill man bli ihågkommen.. tror det har något med just rädslan att man försvinner lite. Eller bara att man vill att folk ska se det man åstakommit och minnas, som när man skriver något på väggen på skolans toalett eller ristar in något kärleksfullt i ett träd. En slags garanti att man på något sätt finns kvar även fast man inte lever.
January 23, 2001
Som vanligt är det enkel psykologi.
Man har inget begär att bli ihågkommen efter sin död egentligen. Det är bara en manifestation av viljan att vara omtyckt eller respekterad medans man lever.
När man tänker på att man vill bli ihågkommen för nåt så handlar det i grunden inte om det alls, utan bara att man vill vara respekterad och omtyckt. Det är för att driften inte bryr sig så mycket om att du kanske är död, som gör att du har samma tankar om tiden efter din död.
1 Guest(s)