March 11, 2003
Jag har suttit här och diskuterat med ett par vänner om det senaste dygnets vansinnigheter.
På mindre än 24 timmar efter älgjaktens start, så har två jägare strukit med. Hitintills inga bärplockare dock.
Vad man nu lite perplext undrar är:
Är det dax att förbjuda jägare? Eller är det så att det har blivit för stora stammar av dem, och jägarförbundet själva har bestämt sig för att ta ut full kvot i år. Om vi inte passar oss, så kanske detta blir lika farligt som de blodtörstiga vargarna som härjar ute i skogen.....
April 25, 2005
Sardaukar wrote: [quote=hulken90]Ganska lätt att det är farligast med jägare. Men vargar? Du kunde inte ta lemlar?
Tror att det är ungefär lika stor risk att bli dödad av en lemmel som att bli dödad av en varg... jägare, däremot...
Eller varför inte flugsvampar :bgrin:
Är faktiskt farliga i jämförelse 😛
Risken att bli uppäten av em lemmel ser jag däremot som ganska liten...jämförbar med en varg 🙂
July 13, 2004
denstore wrote: [quote=Sortima]DoH! jag läste fel på frågan! count one away from Vargar.
Hmmmh, undrar om det är någon annan som också missuppfattade, eller om verkligen folk kan vara så ledsamt felinformerade....
Efter det att jag läste ditt inlägg(svarade på enkäten först) så kom jag på att jag tog fel, my bad.
Det finns ju inget dokumenterat fall där en varg har dödat en människa. Men det finns ju uppenbarligen fall där jägare "dödat(?)" andra jägare.
Bor ungefär 4 mil från vad jag har hört sveriges vargtätaste samhällen.
March 11, 2003
Mjo, det var nog inte meningen att få vargen att framstå som särskilt farlig. Det var väl mest en reaktion över hur folk envisas med att ständigt framhålla "varg-faran", och att de inte vågar gå ut i skogen på grund av gråben.
När folk går man ur huse för att skjuta älg däremot, ja då borde de nog egentligen oroa sig betydligt mer.....
Överraskar forumet genom att rösta jägare..
Det poppar upp så mycket konstigt folk från söder och utlandet som inte har riktigt klart för sej hur en älg egentligen ser ut..
Inte så långt härifrån var det en Tysk som fällde 2 kor (Vanlig nötboskap) för några år sedan..
(Vill minnas att det var nere vid Hälsingegränsen)
Har även ett svagt minne av nån Tysk som sköt ner renar på löpande band också.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 13, 2004
ilg@dd wrote: Det poppar upp så mycket konstigt folk från söder och utlandet som inte har riktigt klart för sej hur en älg egentligen ser ut..
En polare va och jagade med några fgån holland igår. Hollendraren hade skjutit en kalv och sett den falla. Precis efteråt hade han skjutit en till som inte hade fallit. Det första han säger är: "Jag går och kollar om den föll". :cy:
September 12, 2001
ilg@dd wrote: Det poppar upp så mycket konstigt folk från söder och utlandet som inte har riktigt klart för sej hur en älg egentligen ser ut..
Det finns dessvärre gott om folk i norrland som är hur olämpliga som helst i skogen med ett gevär.
Har ju sett en del människor totalt tappa koncepterna med en bössa i händerna.
Och ja...en tokig tysk trodde att han hade fått bingo i form av en hel hjord med älgar. :)R
1 Guest(s)