July 18, 2002
Ok, dagens pryl: Sonys NetMD N707= kärlek. :heart:
Det tar ett tag att vänja sig vid att displayen inte är upplyst, men i övrigt är md:n definitivt värt priset! För er som funderar på MD är detta något att rekomendera, men använd för guds skull inte Open MD-programvaran! Tanka hem RealOne player istället, funkar hur bra som helst. 😀
July 17, 2002
tb3030 wrote: Ok, dagens pryl: Sonys NetMD N707= kärlek. :heart:
Det tar ett tag att vänja sig vid att displayen inte är upplyst, men i övrigt är md:n definitivt värt priset! För er som funderar på MD är detta något att rekomendera, men använd för guds skull inte Open MD-programvaran! Tanka hem RealOne player istället, funkar hur bra som helst. 😀
Varför köra MD när det finns DAT?
July 18, 2002
Mind wrote: synd att Dat inte blev nått, lysnade på en bärbar sådan för många år sedan, fan jag gillade den skarpt !
grymt ljud och härlig banddesign =)
kanske lite klumpig men den är åtminstånde mindre än "portabla" CDmp3 spelare.
DAT inte blev något? Du menar framgångsrik som walkman? DAT är ju väldigt välanvänt i ljudsammanhang...
Vampis: Man kan ju föra över via USB nu ju, funkar kalas! upp till 32x realtid... :bgrin:
December 4, 2002
tb3030 wrote: [quote=Mind]synd att Dat inte blev nått, lysnade på en bärbar sådan för många år sedan, fan jag gillade den skarpt !
DAT inte blev något? Du menar framgångsrik som walkman? DAT är ju väldigt välanvänt i ljudsammanhang...
Vampis: Man kan ju föra över via USB nu ju, funkar kalas! upp till 32x realtid... :bgrin:
På en minidisc? Vad kostar en sån kabel?
November 26, 2002
Vampis wrote: [quote=tb3030][quote=Mind]synd att Dat inte blev nått, lysnade på en bärbar sådan för många år sedan, fan jag gillade den skarpt !
På en minidisc? Vad kostar en sån kabel?
det är nog inte alla mdspelare som klarar det, och om de gör det så får man en sån till när man köper den. Tror jag.
July 18, 2002
Nej, alla md supportar inte usb, det är bara de som är märkta NetMD och har en usb-port. Usb-kaneln följer ju med. Om du ska köpa en md och vill kunna överföra mp3 tex, kolla efter "NetMD"-symbolen...
MD knäcker mp3-spelare i den meningen att med en MD kan man spela in via mic/line, man kan köpa billig lagringsmedia osv osv. En md-skiva är ju 74/80 min, och med longplay-läget får man plats med jäkligt mycket på en skiva...
Blah Blah... 🙄 kolla på typ http://www.minidisc.org om ni vill veta mer... :bok:
BTW: Blue_moon: "flickor" är inte "prylar". 👿
July 18, 2002
Mind wrote: seriösa ni är då !
Asså Dat används i musikbranchen, visste jag inte om.
men jag älskar endå den gamla Dat spelarn, tror brosan sålde den och köpte en MD.ska fixa lite pengar och köpa en crative jukebox till sommaren .
DAT: studio, musik, film, radio... u name it. ADAT heter väl formatet i musiksammanhang har jag för mig. ADAT har flera kanaler (8 per band?). Finns väl fler format också...
vad är en creative jukebox? mp3-spelare?
2 Guest(s)