February 21, 2003
MrWeizel wrote: OT:
din sign Rutger, 12 år för normalsvensken, 17 år för dig? :bgrin:
Yepp! Jag vill inte att den vanligaste frasen jag slänger ur mig på jobbet är "Har du ICA-kundkort?" eller "Vill du ha rörlig eller fast taxa?". Skönare med 27-28 papp/mån i ingångslön för att "klura lite" :bgrin:
January 28, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=MrWeizel]OT:
Yepp! Jag vill inte att den vanligaste frasen jag slänger ur mig på jobbet är "Har du ICA-kundkort?" eller "Vill du ha rörlig eller fast taxa?". Skönare med 27-28 papp/mån i ingångslön för att "klura lite" :bgrin:
hahaha, hahahahaha du tror du får det som grön civil ingenjör?
förbundet försöker slå in det i skallen på er, verkligheten är en "helt" annan, får du 24papp som ingångslön ska du vara jäkligt glad...
dock så är ju lönekurvan JÄVLIGT bra 😀
January 28, 2003
Pim_ wrote: [quote=MrWeizel]hahaha, hahahahaha du tror du får det som grön civil ingenjör?
Nä, men som civilingenjör är det inte omöjligt att få 27-28k, sen om du kommer dit civilt eller i ngn annan tjänst har väl inte med saken att göra??
som civil ingenjör; NÄ
som helt nyutbildad utan arbetslivserfarenhet; JA!!
grön=nyutexaminerad
February 21, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Ogrebeast][quote=MrWeizel]OT:
förbundet försöker slå in det i skallen på er, verkligheten är en "helt" annan, får du 24papp som ingångslön ska du vara jäkligt glad...
Kompis till mig fick 29'000 i ingångslön 😕
January 28, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=MrWeizel][quote=Ogrebeast][quote=MrWeizel]OT:
Kompis till mig fick 29'000 i ingångslön 😕
finns ett sätt att få det... svågerpolitik kallas det, annars är det omöjligt.. med tanke på att pappas företag just anställt 3 nyutexaminerade civ ing. och dom har ca 24 000 i ingångslön, och då räknas det som högt
fast du har kanske kontakter 😀
February 21, 2003
MrWeizel wrote: finns ett sätt att få det... svågerpolitik kallas det, annars är det omöjligt.. med tanke på att pappas företag just anställt 3 nyutexaminerade civ ing. och dom har ca 24 000 i ingångslön, och då räknas det som högt
fast du har kanske kontakter 😀
Nä, han kände ingen där innan. Hans examensarbete passade in på deras verksamhet bara. Näpp, inga kontakter än. Kommer nästa sommar förmodligen
Öööhh... vad var topicen nu igen?
March 20, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Pim_][quote=MrWeizel]hahaha, hahahahaha du tror du får det som grön civil ingenjör?
Nä, men som civilingenjör är det inte omöjligt att få 27-28k, sen om du kommer dit civilt eller i ngn annan tjänst har väl inte med saken att göra??
som civil ingenjör; NÄ
grön=nyutexaminerad
civil ingenjör= person ej iklädd yrkeskläder, med högskoleutbildning (3år)
civilingenjör= person med högskoleutbildning (4,5år)
Och jag känner till "grön" sen innan tack.
January 28, 2003
Pim_ wrote: [quote=MrWeizel][quote=Pim_][quote=MrWeizel]hahaha, hahahahaha du tror du får det som grön civil ingenjör?
som civil ingenjör; NÄ
grön=nyutexaminerad
okej, då har chalmers skrivit fel i sina informationsblad, och civil ingenjörsförbundet också för den delen...
har man gått 3 år på högskola så är man HÖGSKOLEINGENJÖR, inget annat...
nu får det räcka med OT...
March 20, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Pim_][quote=MrWeizel][quote=Pim_][quote=MrWeizel]hahaha, hahahahaha du tror du får det som grön civil ingenjör?
som civil ingenjör; NÄ
grön=nyutexaminerad
okej, då har chalmers skrivit fel i sina informationsblad, och civil ingenjörsförbundet också för den delen...
har man gått 3 år på högskola så är man HÖGSKOLEINGENJÖR, inget annat...
nu får det räcka med OT...
För att vara riktigt jobbig........och för att få dig att förstå att du har fel....
1. civilingenjör
civilingenjör, examenstitel efter fullgjord civilingenjörsutbildning vid de tekniska universiteten/högskolorna i Stockholm, Göteborg, Luleå, Umeå, Uppsala, Linköping och Lund. Läs mer...
Källa: Nationalencyklopedin.
2. civilingenjör
civi`lingenjör subst. ~en äv. ~n, ~er
ORDLED: civ-il--ingenj-ör-er Läs mer...
Källa: Nationalencyklopedins ordbok.
3. Civilingenjören
Civilingenjören, medlemstidning för Civilingenjörsförbundet, CF, vilken utkommer med 8 nummer per år. Läs mer...
4. Civilingenjörsförbundet
Civilingenjörsförbundet, CF, eg. Sveriges Civilingenjörsförbund, facklig organisation inom SACO som organiserar civil- och högskoleingenjörer. Läs mer...
I övrigt. Håll er till tråden..........
March 15, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Ogrebeast][quote=MrWeizel]OT:
Aboslut inte omöjligt att ligga på 27-28k som ingångslön. Känner en som krävde 30k när han började jobba efter att han var klar med utbildningen. Arbetsgivaren höjde inte ens på ögonbrynen så han hade trogligen kunant få ännu mer.
September 13, 2002
ni har ju glömt det som e under bottenskrapet..
Chuck Norris.. man kan spy för mindre än mannen som hittade det svarta karatebältet under en kartong me munkar. samt hans löjliga besatthet av att alltid vara en texas ranger.. blä.. 0 talang..
Van Damme .. hmm.. vad säger man.. überfjanten numero uno.. kolla på "the order" så fattar ni..
1 Guest(s)