July 24, 2003
Jag som är "lite" större än vad en 13 årig 40Kg flicka är lyfter 200Kg+ i marklyft, så att hon skulle lyfta 350Kg är väl lite tveksamt 😕
DiZi wrote: Finns ingen chans att hon tar 350, helt omöjligt. Fan ronnie coleman tar inte så mycket mer och HAN ÄR JÄVLIGT stor (störst i världen i princip)
Markus Rühl leker med Ronnie Coleman:
[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
Sledgehammer wrote: Jag som är "lite" större än vad en 13 årig 40Kg flicka är lyfter 200Kg+ i marklyft, så att hon skulle lyfta 350Kg är väl lite tveksamt 😕
[quote=DiZi]Finns ingen chans att hon tar 350, helt omöjligt. Fan ronnie coleman tar inte så mycket mer och HAN ÄR JÄVLIGT stor (störst i världen i princip)
Markus Rühl leker med Ronnie Coleman:
[Image Can Not Be Found]
Nu är ju inte överdriven muskelmassa=stark.
Men knappast att den flickstackar'n tar 350KG i marklyft.(När man bara lyfter och rätar ut benen?)
Vi hade en gammal gube på fabriken som var byggd som en julgran som var "hur stark som helst", händer som dasslock, men axelbred som en quinna, inte speciellt grova armar heller.
Han promenerade omkring med en 50kg nitratsäck i vardera näven utan problem..(Typ lantmannas ox/pig/pullforsäckar, vaxade för att klara väta=Halkiga att hålla i) han hanterade dessa som on det vore en matsäckspåse.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 24, 2003
ilg@dd: Det var inte jag som började med storlek/styrka. Jag skrev bara att ang storlek så är Markus Rühl större. Han klassas som den mest extrema. Jag tror att Markus är den starkaste också då han kör med mycket tunga vikter. T.ex 235Kg snedbänk 15reps * 3 set rätt lätt.
Lite bättre bilder på honom:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found][/b]
December 5, 2002
Sledgehammer wrote: ilg@dd: Det var inte jag som började med storlek/styrka. Jag skrev bara att ang storlek så är Markus Rühl större. Han klassas som den mest extrema. Jag tror att Markus är den starkaste också då han kör med mycket tunga vikter. T.ex 235Kg snedbänk 15reps * 3 set rätt lätt.
Lite bättre bilder på honom:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found][/b]
Precis på tal om det här med storlek/styrka - Visst det är inte alltid rätt, med det iaf jag ville visa med att posta dom på Coleman var att det krävs ändå lite massa för att lyfta 350kg, eller hur? :] Men visst finns det små och snärta varelser som tar mycket vikt, men det där är FÖR mycket och FÖR lite massa på en för liten kropp.
October 23, 2004
Så jävla fake!
Varför? För att det är helt omöjligt!!!
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
October 23, 2004
roxerthedead wrote: "IMPORTANT: You're welcome to donate any amount you want. But because the clip is a large file (160 MB), we will only give it to people who donate 10 or more USA dollars (because of the cost of the bandwith)."
De vill bara dra in pengar
Ja, allt det där handlar om pengar 😕
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
February 16, 2005
DiZi wrote: Finns ingen chans att hon tar 350, helt omöjligt. Fan ronnie coleman tar inte så mycket mer och HAN ÄR JÄVLIGT stor (störst i världen i princip)
och? störst är inte alltid starkast... rekordet i bänk ligger på över 400kg i bänk (456,8??) och det är INTE coleman.. i styrka tar nog M. Samuelsson coleman lätt..
och:
Smirnoff, vad är det för fel på dig? varför tittar du ens i den regionen på en 13årig flicka? :cy:
January 12, 2004
Står ju att hon ska vara med i Guiness boken, så det borde väl gå att kolla upp.
Känns dock lite tveksamt men man kan ju lyfta vikt på olika sätt. Ryck eller stöt är det troligen inte men att bara lyfta något från marken är en helt annan sak. Jag orkar väl en ica-kasse med (lätt-)mjölk i var näve i bänkpress men har lyft 300+ från marken.
May 11, 2002
January 28, 2003
Johan Nicklasson wrote: och? störst är inte alltid starkast... rekordet i bänk ligger på över 400kg i bänk (456,8??) och det är INTE coleman..
Det är ju styrkelyftare, och vad har de för kroppar?
Där snackar vi massa, men fan, det är framförallt kroppsmassa och inte muskelmassa. En av de som varit top-3 styrkelyftare i Sverige bor här nereomkring, killen käkar 5*200g ostburgare till lunch... 😛
Och ni glömde en sak, tjejen har faktiskt "extraordinary willpower" 🙂
June 28, 2001
.ToL wrote: [quote=Sardaukar]Dessa varelser ni postar bilder på kan ju inte lyfta mer än 50kg förrän deras muskelfästen brister.
Magnus Samuelsson ser ju inte direkt ut så...
Magnus Samuelsson har muskler, dom andra varelserna har inga muskler, bara muskel massa...
Och skillnaden är ?
Vi har en bestämd mängd muskler, vad jag vet så finns det ingen som har tex 2 biceps.
2 Guest(s)