November 13, 2002
Hej jag har comhem analog bas paketet 170kr/mån. och nu slog jag till att skaffa didital tv medium 199kr/mån och jag trodde att det analoga paketet skulle ingå i det digitala paket så att det skulle bara bli 199kr/mån där efter (För så var det på upc)men det visar sig att man måste betala forfarande för det analoga bas paketet och det digitala paketet varje månad.så det betyder att man måste betala 170+199=369kr/mån och det suger.
February 10, 2003
Detta alt bara för att titta på TV,detta skit Utbut som komma dag för dag.Jag har också LCD 42" Plasma Skärm men jag titta mera påVideo, det go bra.TV titta man sällan-jag veta ja inte när det är Film och när det är Reklam ,de gör som de vill Och detta kosta Pengar,nu räcka detta.Mvh.......Klaus
November 13, 2002
klaus wrote: Detta alt bara för att titta på TV,detta skit Utbut som komma dag för dag.Jag har också LCD 42" Plasma Skärm men jag titta mera påVideo, det go bra.TV titta man sällan-jag veta ja inte när det är Film och när det är Reklam ,de gör som de vill Och detta kosta Pengar,nu räcka detta.Mvh.......Klaus
?????????????? Vad pratar du om
October 23, 2002
November 13, 2002
Bjornstrom wrote: Eftersom du nyss beställt digitala tjänsten? Så kan du väl avsluta. Och varför gnälla "VARNING för comhem" om du själv gjort fel och inte läst avtalet.. Mycket dålig stil att gnälla på företaget då som att dom gjort fel bara för att du är slö..
Vart står det att man måste ha kvar det analoga utmudet och att det inte ingår i det digitala utbudet????
och sen så ser du att jag varnade inte för comhem utan att dom tar dubbla priser.
December 17, 2005
fireball wrote: [quote=Bjornstrom]Eftersom du nyss beställt digitala tjänsten? Så kan du väl avsluta. Och varför gnälla "VARNING för comhem" om du själv gjort fel och inte läst avtalet.. Mycket dålig stil att gnälla på företaget då som att dom gjort fel bara för att du är slö..
Vart står det att man måste ha kvar det analoga utmudet och att det inte ingår i det digitala utbudet????
och sen så ser du att jag varnade inte för comhem utan att dom tar dubbla priser.
Vars i avtalet vet jag inte.. Har inte läst den.. Men jag antar att det står där.. Jo jag vet att du 'varnar' för dubbla priser.. Men till vilken nytta vet jag inte.. Då DU! beställt 2 tjänster av dom.
Har du själv läst igenom avtalet?
November 13, 2002
Bjornstrom wrote: [quote=fireball][quote=Bjornstrom]Eftersom du nyss beställt digitala tjänsten? Så kan du väl avsluta. Och varför gnälla "VARNING för comhem" om du själv gjort fel och inte läst avtalet.. Mycket dålig stil att gnälla på företaget då som att dom gjort fel bara för att du är slö..
Vart står det att man måste ha kvar det analoga utmudet och att det inte ingår i det digitala utbudet????
och sen så ser du att jag varnade inte för comhem utan att dom tar dubbla priser.
Vars i avtalet vet jag inte.. Har inte läst den.. Men jag antar att det står där.. Jo jag vet att du 'varnar' för dubbla priser.. Men till vilken nytta vet jag inte.. Då DU! beställt 2 tjänster av dom.
Har du själv läst igenom avtalet?
Jo då kan jag ju förklarade för dig det kan ju vara så att någon annan funderar på att skaffa digital tv och vet inte om att comhem tar ut dubbla priser då är det ju bra att denna tråf finne eller vad tycker du?
Har du själv läst igenom avtalet
December 17, 2005
fireball wrote: [quote=Bjornstrom][quote=fireball][quote=Bjornstrom]Eftersom du nyss beställt digitala tjänsten? Så kan du väl avsluta. Och varför gnälla "VARNING för comhem" om du själv gjort fel och inte läst avtalet.. Mycket dålig stil att gnälla på företaget då som att dom gjort fel bara för att du är slö..
Vart står det att man måste ha kvar det analoga utmudet och att det inte ingår i det digitala utbudet????
och sen så ser du att jag varnade inte för comhem utan att dom tar dubbla priser.
Vars i avtalet vet jag inte.. Har inte läst den.. Men jag antar att det står där.. Jo jag vet att du 'varnar' för dubbla priser.. Men till vilken nytta vet jag inte..
Jo då kan jag ju förklarade för dig det kan ju vara så att någon annan funderar på att skaffa digital tv och vet inte om att comhem tar ut dubbla priser då är det ju bra att denna tråf finne eller vad tycker du?
Har du själv läst igenom avtalet?
Kanske ska läsa vad jag skriver, nej jag har inte läst iegenom skiten.. Varför ringde du inte till kundtjänst och sa "jag vill uppgradera mitt analoga nät till digitalt" ??
Inte går man bara och beställer ett digitalt ihop om att det ska uppgraderas.. Eller ja du gjorde väl det men om du tänkte vidare mycket innan tror jag inte... Sen att du försöker skylla ditt misstag på comhem är bara patetiskt..
November 13, 2002
Bjornstrom wrote: [quote=fireball][quote=Bjornstrom][quote=fireball][quote=Bjornstrom]Eftersom du nyss beställt digitala tjänsten? Så kan du väl avsluta. Och varför gnälla "VARNING för comhem" om du själv gjort fel och inte läst avtalet.. Mycket dålig stil att gnälla på företaget då som att dom gjort fel bara för att du är slö..
Vart står det att man måste ha kvar det analoga utmudet och att det inte ingår i det digitala utbudet????
och sen så ser du att jag varnade inte för comhem utan att dom tar dubbla priser.
Vars i avtalet vet jag inte.. Har inte läst den.. Men jag antar att det står där.. Jo jag vet att du 'varnar' för dubbla priser.. Men till vilken nytta vet jag inte..
Jo då kan jag ju förklarade för dig det kan ju vara så att någon annan funderar på att skaffa digital tv och vet inte om att comhem tar ut dubbla priser då är det ju bra att denna tråf finne eller vad tycker du?
Har du själv läst igenom avtalet?
Kanske ska läsa vad jag skriver, nej jag har inte läst iegenom skiten.. Varför ringde du inte till kundtjänst och sa "jag vill uppgradera mitt analoga nät till digitalt" ??
Inte går man bara och beställer ett digitalt ihop om att det ska uppgraderas.. Eller ja du gjorde väl det men om du tänkte vidare mycket innan tror jag inte... Sen att du försöker skylla ditt misstag på comhem är bara patetiskt..
Jag beställde ifrån internet och sen så tycker jag att du ska läsa vad jag skriver för jag har inte skyllt på comhem för mitt misstag utan att jag tycker att det suger att dom tar dubbla priser.
December 17, 2005
fireball wrote: [quote=Bjornstrom][quote=fireball][quote=Bjornstrom][quote=fireball][quote=Bjornstrom]Eftersom du nyss beställt digitala tjänsten? Så kan du väl avsluta. Och varför gnälla "VARNING för comhem" om du själv gjort fel och inte läst avtalet.. Mycket dålig stil att gnälla på företaget då som att dom gjort fel bara för att du är slö..
Vart står det att man måste ha kvar det analoga utmudet och att det inte ingår i det digitala utbudet????
och sen så ser du att jag varnade inte för comhem utan att dom tar dubbla priser.
Vars i avtalet vet jag inte.. Har inte läst den.. Men jag antar att det står där.. Jo jag vet att du 'varnar' för dubbla priser.. Men till vilken nytta vet jag inte..
Jo då kan jag ju förklarade för dig det kan ju vara så att någon annan funderar på att skaffa digital tv och vet inte om att comhem tar ut dubbla priser då är det ju bra att denna tråf finne eller vad tycker du?
Har du själv läst igenom avtalet?
Kanske ska läsa vad jag skriver, nej jag har inte läst iegenom skiten.. Varför ringde du inte till kundtjänst och sa "jag vill uppgradera mitt analoga nät till digitalt" ??
Inte går man bara och beställer ett digitalt ihop om att det ska uppgraderas.. Eller ja du gjorde väl det men om du tänkte vidare mycket innan tror jag inte... Sen att du försöker skylla ditt misstag på comhem är bara patetiskt..
Jag beställde ifrån internet och sen så tycker jag att du ska läsa vad jag skriver för jag har inte skyllt på comhem för mitt misstag utan att jag tycker att det suger att dom tar dubbla priser.
Haha är inte det att skylla? Vadå du har väl två abbonemang ett analogt + ett digitalt Stämmer inte det? Du har alltså två tjänster, och du betalar för två tjänster..
Vars fan tar dom ut dubbla priser?
Om du inte sagt upp analoga, så kanske du ska göra det. Altenativt ångra din beställning av digitalt...
November 13, 2002
Bjornstrom wrote: [quote=fireball][quote=Bjornstrom][quote=fireball][quote=Bjornstrom][quote=fireball][quote=Bjornstrom]Eftersom du nyss beställt digitala tjänsten? Så kan du väl avsluta. Och varför gnälla "VARNING för comhem" om du själv gjort fel och inte läst avtalet.. Mycket dålig stil att gnälla på företaget då som att dom gjort fel bara för att du är slö..
Vart står det att man måste ha kvar det analoga utmudet och att det inte ingår i det digitala utbudet????
och sen så ser du att jag varnade inte för comhem utan att dom tar dubbla priser.
Vars i avtalet vet jag inte.. Har inte läst den.. Men jag antar att det står där.. Jo jag vet att du 'varnar' för dubbla priser.. Men till vilken nytta vet jag inte..
Jo då kan jag ju förklarade för dig det kan ju vara så att någon annan funderar på att skaffa digital tv och vet inte om att comhem tar ut dubbla priser då är det ju bra att denna tråf finne eller vad tycker du?
Har du själv läst igenom avtalet?
Kanske ska läsa vad jag skriver, nej jag har inte läst iegenom skiten.. Varför ringde du inte till kundtjänst och sa "jag vill uppgradera mitt analoga nät till digitalt" ??
Inte går man bara och beställer ett digitalt ihop om att det ska uppgraderas.. Eller ja du gjorde väl det men om du tänkte vidare mycket innan tror jag inte... Sen att du försöker skylla ditt misstag på comhem är bara patetiskt..
Jag beställde ifrån internet och sen så tycker jag att du ska läsa vad jag skriver för jag har inte skyllt på comhem för mitt misstag utan att jag tycker att det suger att dom tar dubbla priser.
Haha är inte det att skylla? Vadå du har väl två abbonemang ett analogt + ett digitalt Stämmer inte det? Du har alltså två tjänster, och du betalar för två tjänster..
Vars fan tar dom ut dubbla priser?
Om du inte sagt upp analoga, så kanske du ska göra det. Altenativt ångra din beställning av digitalt...
Denna information hittade jag nu på comhem sida
Måste jag betala för grundutbudet om jag skaffar en digitalbox?
Ja, abonnemang på grundutbudet är en förutsättning för att du ska kunna abonnera på en digitalbox.
Priset eller kanalutbudet för grundutbudet kommer inte att ändras i och med att du skaffar en digitalbox.
Det betyder allså att man måste ha analog tv också=allså dubla priser.
December 17, 2005
fireball wrote: [quote=Bjornstrom][quote=fireball][quote=Bjornstrom][quote=fireball][quote=Bjornstrom][quote=fireball][quote=Bjornstrom]Eftersom du nyss beställt digitala tjänsten? Så kan du väl avsluta. Och varför gnälla "VARNING för comhem" om du själv gjort fel och inte läst avtalet.. Mycket dålig stil att gnälla på företaget då som att dom gjort fel bara för att du är slö..
Vart står det att man måste ha kvar det analoga utmudet och att det inte ingår i det digitala utbudet????
och sen så ser du att jag varnade inte för comhem utan att dom tar dubbla priser.
Vars i avtalet vet jag inte.. Har inte läst den.. Men jag antar att det står där.. Jo jag vet att du 'varnar' för dubbla priser.. Men till vilken nytta vet jag inte..
Jo då kan jag ju förklarade för dig det kan ju vara så att någon annan funderar på att skaffa digital tv och vet inte om att comhem tar ut dubbla priser då är det ju bra att denna tråf finne eller vad tycker du?
Har du själv läst igenom avtalet?
Kanske ska läsa vad jag skriver, nej jag har inte läst iegenom skiten.. Varför ringde du inte till kundtjänst och sa "jag vill uppgradera mitt analoga nät till digitalt" ??
Inte går man bara och beställer ett digitalt ihop om att det ska uppgraderas.. Eller ja du gjorde väl det men om du tänkte vidare mycket innan tror jag inte... Sen att du försöker skylla ditt misstag på comhem är bara patetiskt..
Jag beställde ifrån internet och sen så tycker jag att du ska läsa vad jag skriver för jag har inte skyllt på comhem för mitt misstag utan att jag tycker att det suger att dom tar dubbla priser.
Haha är inte det att skylla? Vadå du har väl två abbonemang ett analogt + ett digitalt Stämmer inte det? Du har alltså två tjänster, och du betalar för två tjänster..
Vars fan tar dom ut dubbla priser?
Om du inte sagt upp analoga, så kanske du ska göra det. Altenativt ångra din beställning av digitalt...
Denna information hittade jag nu på comhem sida
Måste jag betala för grundutbudet om jag skaffar en digitalbox?
Ja, abonnemang på grundutbudet är en förutsättning för att du ska kunna abonnera på en digitalbox.
Priset eller kanalutbudet för grundutbudet kommer inte att ändras i och med att du skaffar en digitalbox.
Det betyder allså att man måste ha analog tv också=allså dubla priser.
Så grundutbudet = analoganätet? Hur som helst så betalar du för två tjänster därav två prislappar.. Sluta gnäll nu.. Du kunde letat fram den där infon innan du beställde och blev "lurad" usch så synd om dig..
December 1, 2006
fireball wrote: Hej jag har comhem analog bas paketet 170kr/mån. och nu slog jag till att skaffa didital tv medium 199kr/mån och jag trodde att det analoga paketet skulle ingå i det digitala paket så att det skulle bara bli 199kr/mån där efter (För så var det på upc)men det visar sig att man måste betala forfarande för det analoga bas paketet och det digitala paketet varje månad.så det betyder att man måste betala 170+199=369kr/mån och det suger.
Jag håller med Bjornstrom fullständigt här, jag har haft Comhem i flera år och det är ta mig fan det bästa j-a företag jag någonsin haft att göra med... Så gnäll fan inte på dem om dubbla avgifter när det är DU som BESTÄLLT DUBBLA TJÄNSTER!!!
Och vad fan ska du ens med det analoga till när alla de kanalerna finns i medium-paketet??? Nä, kolla lite bättre nästa gång du gör någonting innan du börjar gnälla!!!
Och för övrigt har de en väldigt bra kundtjänst (får toppbetyg i alla undersökningar som görs) så ring då för h-e och avboka det analoga paketet, om du nu inte e så j-a dum att du sitter med bindningstid kvar på det eftersom du inte verkar ha alla skruvar på plats....... :arg:
September 5, 2001
det var ett jäkla gnäll tagga ner!!!
killen försöker ju bara vara artig och tipsa folk som kanske tänker beställa digitaltv för att slippa abonnemang så man inte gör samma misstag. Är ju faktiskt inte så långt ifrån det logiska tänkandet att det analoga abonnemanget borde försvinna om man får exakt samma kanaler fast digitalt.
December 17, 2005
Edhunter wrote: det var ett jäkla gnäll tagga ner!!!
killen försöker ju bara vara artig och tipsa folk som kanske tänker beställa digitaltv för att slippa abonnemang så man inte gör samma misstag. Är ju faktiskt inte så långt ifrån det logiska tänkandet att det analoga abonnemanget borde försvinna om man får exakt samma kanaler fast digitalt.
Nej det är inte logiskt att beställa ett abbonemang om man redan har ett genom internet. Då ringer man kundtjänst och säger att man vill uppgradera sitt nuvarande abbonemang till ett digitalt abbonemang..
Inte fasen lägger man bara en beställning och hoppas på det bästa..
May 2, 2006
LenteP, även om jag håller med om att man bör kolla upp vad man beställer så är det ALDRIG okej med personliga påhopp och/eller icke konstruktiv kritik. Det enda det bidrar till är att avslöja ens egna sociala brister mm.
Sedan så tycker jag att du ska hör av dig till ComHems kundtjänst fireball. Det analoga grund/basutbudet ingår ju gratis i så gott som alla "ComHem hus". Du ska bara behöva betala extra för hyran av din digitalbox samt de betalkanaler (digitala) du vill ha.
http://www.comhem.se/portal/co.....?faqID=277
Senast i februari 2008 så ska det analoga nätet helt släckas ned. Det blir kanske lite mindre rörigt då.
December 1, 2006
Edhunter wrote: det var ett jäkla gnäll tagga ner!!!
killen försöker ju bara vara artig och tipsa folk som kanske tänker beställa digitaltv för att slippa abonnemang så man inte gör samma misstag. Är ju faktiskt inte så långt ifrån det logiska tänkandet att det analoga abonnemanget borde försvinna om man får exakt samma kanaler fast digitalt.
Det är väl inte så logiskt att ett abbonemang bara försvinner om du beställer ett annat tycker jag inte... 😉
Och Stege99, jag ber om ursäkt... Var verkligen inte menat som ett påhopp... Blev bara en smula irriterad när man gnäller på företaget som tillhandahåller tjänsten när det är man själv som gör bort sig och sen kommer på det efteråt... 😕
Håller dessutom med dig när han borde ringa kundtjänst (som jag också sa 😛 ) eftersom det ingår ju i hyran, det analoga grundutbudet...
May 2, 2006
LenteP wrote: [quote=Edhunter]det var ett jäkla gnäll tagga ner!!!
killen försöker ju bara vara artig och tipsa folk som kanske tänker beställa digitaltv för att slippa abonnemang så man inte gör samma misstag. Är ju faktiskt inte så långt ifrån det logiska tänkandet att det analoga abonnemanget borde försvinna om man får exakt samma kanaler fast digitalt.
Det är väl inte så logiskt att ett abbonemang bara försvinner om du beställer ett annat tycker jag inte... 😉
Och Stege99, jag ber om ursäkt... Var verkligen inte menat som ett påhopp... Blev bara en smula irriterad när man gnäller på företaget som tillhandahåller tjänsten när det är man själv som gör bort sig och sen kommer på det efteråt... 😕
Håller dessutom med dig när han borde ringa kundtjänst (som jag också sa 😛 ) eftersom det ingår ju i hyran, det analoga grundutbudet...
Bra LenteP, det är en mycket god egenskap att kunna be om ursäkt, även om man bara har förivrat sig.
Summering: fireball ringer ComHem, och vi andra svalkar oss med en kall öl under tiden. :pidu: Trevlig Helg.
November 13, 2002
LenteP wrote: [quote=fireball]Hej jag har comhem analog bas paketet 170kr/mån. och nu slog jag till att skaffa didital tv medium 199kr/mån och jag trodde att det analoga paketet skulle ingå i det digitala paket så att det skulle bara bli 199kr/mån där efter (För så var det på upc)men det visar sig att man måste betala forfarande för det analoga bas paketet och det digitala paketet varje månad.så det betyder att man måste betala 170+199=369kr/mån och det suger.
Jag håller med Bjornstrom fullständigt här, jag har haft Comhem i flera år och det är ta mig fan det bästa j-a företag jag någonsin haft att göra med... Så gnäll fan inte på dem om dubbla avgifter när det är DU som BESTÄLLT DUBBLA TJÄNSTER!!!
Och vad fan ska du ens med det analoga till när alla de kanalerna finns i medium-paketet??? Nä, kolla lite bättre nästa gång du gör någonting innan du börjar gnälla!!!
Och för övrigt har de en väldigt bra kundtjänst (får toppbetyg i alla undersökningar som görs) så ring då för h-e och avboka det analoga paketet, om du nu inte e så j-a dum att du sitter med bindningstid kvar på det eftersom du inte verkar ha alla skruvar på plats....... :arg:
(Du skrev Och vad fan ska du ens med det analoga till när alla de kanalerna finns i medium-paketet)
Hur f n ska jag kunna kolla tv på mina andra tv aparater då
Lantep eftersom jag bor i ett upc hus så ingår det inget i hyran
1 Guest(s)