December 1, 2006
fireball wrote: [quote=LenteP][quote=fireball]Hej jag har comhem analog bas paketet 170kr/mån. och nu slog jag till att skaffa didital tv medium 199kr/mån och jag trodde att det analoga paketet skulle ingå i det digitala paket så att det skulle bara bli 199kr/mån där efter (För så var det på upc)men det visar sig att man måste betala forfarande för det analoga bas paketet och det digitala paketet varje månad.så det betyder att man måste betala 170+199=369kr/mån och det suger.
Jag håller med Bjornstrom fullständigt här, jag har haft Comhem i flera år och det är ta mig fan det bästa j-a företag jag någonsin haft att göra med... Så gnäll fan inte på dem om dubbla avgifter när det är DU som BESTÄLLT DUBBLA TJÄNSTER!!!
Och vad fan ska du ens med det analoga till när alla de kanalerna finns i medium-paketet??? Nä, kolla lite bättre nästa gång du gör någonting innan du börjar gnälla!!!
Och för övrigt har de en väldigt bra kundtjänst (får toppbetyg i alla undersökningar som görs) så ring då för h-e och avboka det analoga paketet, om du nu inte e så j-a dum att du sitter med bindningstid kvar på det eftersom du inte verkar ha alla skruvar på plats....... :arg:
Hur f n ska jag kunna kolla tv på mina andra tv aparater då men du har väll bara råd med en tv
Jag råkar nu ha tre apparater, i olika rum till och med, och det är inga som helst problem med det... Menar du att du bara kan kolla på en apparat? Det låter mycket märkligt... men som sagt, gör som Stege99 säger och ring och prata med Comhem, de har en mycket bra kundservice och kan någon hjälpa dig så är det väl dem...
December 1, 2006
stege99 wrote: [quote=LenteP][quote=Edhunter]det var ett jäkla gnäll tagga ner!!!
killen försöker ju bara vara artig och tipsa folk som kanske tänker beställa digitaltv för att slippa abonnemang så man inte gör samma misstag. Är ju faktiskt inte så långt ifrån det logiska tänkandet att det analoga abonnemanget borde försvinna om man får exakt samma kanaler fast digitalt.
Det är väl inte så logiskt att ett abbonemang bara försvinner om du beställer ett annat tycker jag inte... 😉
Och Stege99, jag ber om ursäkt... Var verkligen inte menat som ett påhopp... Blev bara en smula irriterad när man gnäller på företaget som tillhandahåller tjänsten när det är man själv som gör bort sig och sen kommer på det efteråt... 😕
Håller dessutom med dig när han borde ringa kundtjänst (som jag också sa 😛 ) eftersom det ingår ju i hyran, det analoga grundutbudet...
Bra LenteP, det är en mycket god egenskap att kunna be om ursäkt, även om man bara har förivrat sig.
Summering: fireball ringer ComHem, och vi andra svalkar oss med en kall öl under tiden. :pidu: Trevlig Helg.
mmmm, en mycket god idé... och så är det ju hockey nu också... kan det bli bättre?
November 13, 2002
LenteP wrote: [quote=fireball][quote=LenteP][quote=fireball]Hej jag har comhem analog bas paketet 170kr/mån. och nu slog jag till att skaffa didital tv medium 199kr/mån och jag trodde att det analoga paketet skulle ingå i det digitala paket så att det skulle bara bli 199kr/mån där efter (För så var det på upc)men det visar sig att man måste betala forfarande för det analoga bas paketet och det digitala paketet varje månad.så det betyder att man måste betala 170+199=369kr/mån och det suger.
Jag håller med Bjornstrom fullständigt här, jag har haft Comhem i flera år och det är ta mig fan det bästa j-a företag jag någonsin haft att göra med... Så gnäll fan inte på dem om dubbla avgifter när det är DU som BESTÄLLT DUBBLA TJÄNSTER!!!
Och vad fan ska du ens med det analoga till när alla de kanalerna finns i medium-paketet??? Nä, kolla lite bättre nästa gång du gör någonting innan du börjar gnälla!!!
Och för övrigt har de en väldigt bra kundtjänst (får toppbetyg i alla undersökningar som görs) så ring då för h-e och avboka det analoga paketet, om du nu inte e så j-a dum att du sitter med bindningstid kvar på det eftersom du inte verkar ha alla skruvar på plats....... :arg:
Hur f n ska jag kunna kolla tv på mina andra tv aparater då men du har väll bara råd med en tv
Jag råkar nu ha tre apparater, i olika rum till och med, och det är inga som helst problem med det... Menar du att du bara kan kolla på en apparat? Det låter mycket märkligt... men som sagt, gör som Stege99 säger och ring och prata med Comhem, de har en mycket bra kundservice och kan någon hjälpa dig så är det väl dem...
Jag ringde till comhem och fråga dom om varför jag hadde fått en räkning på analoga bas och en räkning på digital medium då frågade jag om jag sa upp det analoga paketet om jag kunde forsätta att kolla på anlogt på mina andra tv apparater och då sa dom att det gick inte och att jag var tvungen att ha ett analogt och ett digitalt
December 1, 2006
fireball wrote: Jag ringde till comhem och fråga dom om varför jag hadde fått en räkning på analoga bas och en räkning på digital medium då frågade jag om jag sa upp det analoga paketet om jag kunde forsätta att kolla på anlogt på mina andra tv apparater och då sa dom att det gick inte och att jag var tvungen att ha ett analogt och ett digitalt
Jag får be om ursäkt igen, tror jag börjar fatta vad du menar nu... läste just det här på ComHems sida:
"Varför måste Com Hem Stockholm betala 179:-/mån för Analog-TV Bas, när den är gratis för övriga Com Hem-kunder?
-Det är inte samma paket. Grundutbudet är ett avtal mellan Fastighetsägaren och Com Hem som alla de boende får. Analog-tv Bas är ett betalpaket som våra kunder aktivt väljer att beställa."
Märkligt nog så räknar de det som "ett annat paket" bara för att ni bor i ett fd UPC-hus... Men jag läste också på ett annat ställe: "Utbudet skiljer sig, under en tid framöver, åt mellan Com Hems och UPCs tidigare kunder.", så du kan säkert räkna med att det så småningom blir samma som alla gamla ComHem-hus...
Men vad sägs om det här, är det ingen som upplyst dig om detta:
"Har du ett Must Carry-utbud och dessutom Digital-tv Medium eller Large kan du teckna Analog-tv Bas som en tilläggstjänst för 49:-/mån."
Det var väl digital medium du tecknat? Då kan du ju ändra/ta bort det analoga bas-paketet och göra det till den tilläggstjänsten för 49:-... Det var ju rätt så bra iaf... 😛
December 17, 2005
fireball wrote: [quote=LenteP][quote=fireball][quote=LenteP][quote=fireball]Hej jag har comhem analog bas paketet 170kr/mån. och nu slog jag till att skaffa didital tv medium 199kr/mån och jag trodde att det analoga paketet skulle ingå i det digitala paket så att det skulle bara bli 199kr/mån där efter (För så var det på upc)men det visar sig att man måste betala forfarande för det analoga bas paketet och det digitala paketet varje månad.så det betyder att man måste betala 170+199=369kr/mån och det suger.
Jag ringde till comhem och fråga dom om varför jag hadde fått en räkning på analoga bas och en räkning på digital medium då frågade jag om jag sa upp det analoga paketet om jag kunde forsätta att kolla på anlogt på mina andra tv apparater och då sa dom att det gick inte och att jag var tvungen att ha ett analogt och ett digitalt
Men inte fasen kan du fortsätta ha ett abbonemang om du säger upp den.. Rätt självklart eller? Du måste väl fixa digital-mottagare till alla andra tv-apparater också..
2 Guest(s)