February 21, 2003
Dagens mest intressanta upplevelse:
Satt i sängen med datorn och bara satt. Plötsligt hörs "PANG", jag hoppar till och ser något flyga iväg en bit. Tänker: "Vad i helvete var det där?".
Efter ungefär 10 sekunder har jag dragit min slutsats: En färgburk med två dagar gammal röd hårfärg som stått på tv:n har exploderat, den kvarvarande färgen (ungefär en tredjedel av flaskan) låg till största delen på tv:n och utstänkt på golvet och väggen bakom. Som tur var har jag klätt väggarna med sopsäckar, så väggen klarade sig nästan, förutom ett par kvadratdecimeter röda fäckar.
http://upload.stormaz.servebee.....n/Burk.jpg(Färgburken)
Så de senaste 20 minutrarna har jag torkat av rummat från färg, nu har jag haft min spänning för denna vecka. Hoppas denna händelse kan roa någon..
Läste just på kartongen att just detta kan hända, men det var ingen stor varningstext det. Aja, lite får man väl skylla sig själv, men jag tror inte många brukar ha för vana att lusläsa varenda liten intruktion och varning.. kanske skulle göra det till nästa gång.
January 20, 2003
Klämmer in en olycka som inträffade mig igår 🙂
Det här hände, när min Cdbrännare fick fnatt.
Lät som om någon bokhylla skulle ha vält i rummet bredvid tog ett tag o fatta att det var cd-romen 😀
December 3, 2003
Twinsen wrote:
Läste just på kartongen att just detta kan hända, men det var ingen stor varningstext det. Aja, lite får man väl skylla sig själv, men jag tror inte många brukar ha för vana att lusläsa varenda liten intruktion och varning.. kanske skulle göra det till nästa gång.
ömm, står det på flaskan att den kan explodera!? 😮
July 8, 2003
Twinsen wrote: [quote=fragone]ömm, står det på flaskan att den kan explodera!? 😮
Ja, om den är halvfull.
"Flaskan får ej innehålla överbliven färgblandning när den slängs, eftersom den då kan expandera eller explodera."
Tufft, nu måste jag gå. Fick idéer om färgbomber som måste tillverkas och disponeras ut runt Falun. =)
1 Guest(s)