December 15, 2003
Fick denna länk av en polare nyss, många bilder och lite text, nu kan jag hela storyn på Star Wars episode3.
Jag vill dock varna för att man får hela filmen förklarat för sig hur det går etc, dock kommer jag att ändå se filmen på premiärdagen som jag gjort med de andra fem filmerna.
Vill poängtera att klickar man på nedanstående länk så får man reda på vad som händer i del 3 av den (enligt mig) största filmsagan som hittils gjort.
Vill du absolut inte ha reda på vad som händer i filmen så skall du givetsvist inte klicka på länken här nedan.
March 11, 2003
Jag kan hålla med dig om att Star Wars är en av de största filmerna som gjorts. Men tyvärr gäller det inte alla. Den första (Del 4) är en av filmhistoriens milstolpar. Den andra mer än godkänd. Den tredje hade kunnat vara nästan lika bra som den första om man fimpade Ewokerna. De två senaste är i min mening direkt skräp. Varken bra story, eller effekter som håller. Tragiskt att effekterna i den första egentligen håller bättre än det datoranimerade tramset i den fjärde.
November 4, 2001
Som ovan... 4an är helt underbar, 5an nästan lika bra, 6an är som 4an!
Anledingen till att 5an är lite "sämre" är att den är segare så att säga men dom ska ha all ära för det finns INGEN som lyckats göra en "mellanfilm" som binder ihop 2 filmer lika bra som denna!
1an och 2an spårar ur. men har fortfarande lite känsla kvar iom "Star Wars"
Samma princip här som med alla filmer idag. Förr var filmerna bra, hade handling och man kunde se om dem. Idag är en film = ett gäng klipp mes specialeffekter.
December 15, 2003
Kan bara hålla med er, de nyare filmerna håller inte samma höga klass som de äldre.
Denstore: en kul detalj om just ewokerna, från början var det meningen att de skulle vara nån sorts råttor, fruktansvärt vildsinta med stora tänder (tänk på att de skulle ju äta upp Luke och Han) men markadsföringsavdelningen bromsade upp och ville ha större gullighetsfaktor så de kunde sälja leksaker. Därför blev det smågulliga nallebjörnar som spöade stormtrupperna...
May 17, 2002
Gamla nyheter om jag får säga så. (fast fina bilder)
Sedan tillägg till debatten om filmern i sig.
Man kan inte jämföra den äldre filmerna med de nya. De är gjorda på helt olika sätt, i helt olika tidsåldrar och med helt olika förutsättningar.
De äldre är underbara och de nya är sevärda, så är det.
January 14, 2002
Krqagyzzz wrote: Gamla nyheter om jag får säga så. (fast fina bilder)
Sedan tillägg till debatten om filmern i sig.
Man kan inte jämföra den äldre filmerna med de nya. De är gjorda på helt olika sätt, i helt olika tidsåldrar och med helt olika förutsättningar.
De äldre är underbara och de nya är sevärda, så är det.
Gäller alla filmer tycker jag, alla nya filmer ska ha så spejsade effekter så man blir sjuk bara av att kolla på dem 😛
Ne, hederliga filmer från 70-talet till början av 90-talet ska det vara.
March 11, 2003
Akatosh wrote: Kan bara hålla med er, de nyare filmerna håller inte samma höga klass som de äldre.
Denstore: en kul detalj om just ewokerna, från början var det meningen att de skulle vara nån sorts råttor, fruktansvärt vildsinta med stora tänder (tänk på att de skulle ju äta upp Luke och Han) men markadsföringsavdelningen bromsade upp och ville ha större gullighetsfaktor så de kunde sälja leksaker. Därför blev det smågulliga nallebjörnar som spöade stormtrupperna...
Synd att de skall anställa idioter på alla marknadsföringsavdelningar.;)
June 28, 2001
damn nerd filter.
men vad kommer 3an handla om då ? jag har totalt förträngt det.
måste säga att 2an var ganska bra endå för att vara en modern film, och enormt bra gämfört med ep1, den var ju rena rama barnfilmen.
Kriget i slutet av 2an är jäkligt coolt, men yoda fighten var ju lite mesig åter igen.
1 Guest(s)