July 10, 2003
Cezar wrote: [quote=ilg@dd]Ingen speciell, men i stora drag 90% av de filmer som Chuck Norris, Sylvester Stallone, Arnold Swartzneger (Stavning) eller Van Damme medverkar i är enligt min mening värsta skräpet.
Aj aj aj...
Commando, Terminator, Predator, Cliffhanger, Rambo.
😛 😛 😛
Hur kan du missa Rocky?! :cy:
August 7, 2001
obelix wrote: allt med denna idioten...
Instämmer.
Och Saw filmerna... Jag ångrar att jag har sett dom. Bra gjorda men jag vill inte se filmer jag mår dåligt av.
Hur kan ni andra ta 80-tals actionrullarna som präglade våran ungdom som sämsta filmerna ni har sett?!
Json_81 wrote: [quote=ilg@dd]Appropå Sagan om ringen, så är det väl ingen höjdare som film i mina ögon, men jäklar vad snygga mäktiga landskap det är i de filmerna.. Dom ska för övrigt ses på BIO, med en sjujäkla stor duk om det ska vara nån mening med det.
Nej de ska ses med egen projektor och ett bra högtalarsystem i hemmet.
De ska dessutom vara HD-upplösta och förlängda.
Jag har sett 1:a och 2:a filmen på bio och tyckte de var rätt kassa, men när jag nu såg om dem tyckte jag de var mycket bättre.
Nej, film ska ses på BIO för den rätta upplevelsen, fast det är väl en smaksak..
Om Sagan om ringen tyckte jag att handlingen var lite blaha blaha, men själva filmen som sådan var en upplevelse, det rent visuella alltså, själva filmningen typ....
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
Visserligen kan Van Damme, Seagal filmer kännas väldigt B. Men det är meningen! Vissa gillar ju sådana (jag). Ännu bättre är dock bra rullar med Jet Li & Jackie Chain.
Favoritfilmer är dock allt med Johnny Depp och Nicholas Cage.
Sedan finns det rullar som bara alltid är bra ifall det är den där skådisen med, Connery, Hopkins, Pitt, Jacksson, Freeman etc, för att nämna några.
Det enda jag håller avståndet till är rena dramafilmer, isf ska det vara med en thriller smak.
March 7, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Json_81][quote=ilg@dd]Appropå Sagan om ringen, så är det väl ingen höjdare som film i mina ögon, men jäklar vad snygga mäktiga landskap det är i de filmerna.. Dom ska för övrigt ses på BIO, med en sjujäkla stor duk om det ska vara nån mening med det.
Jag har sett 1:a och 2:a filmen på bio och tyckte de var rätt kassa, men när jag nu såg om dem tyckte jag de var mycket bättre.
Nej, film ska ses på BIO för den rätta upplevelsen, fast det är väl en smaksak..
Om Sagan om ringen tyckte jag att handlingen var lite blaha blaha, men själva filmen som sådan var en upplevelse, det rent visuella alltså, själva filmningen typ....
har du läst böckerna?
July 27, 2002
Böckerna är för övrigt en hel annan grej, det är känsla.
Det är mer bakom fasaden Middle Earth i filmerna, Tolkien skapade en hel fantasivärld och Lord of the ring utspelar sig i Tredje åldern.
Silmarillion - begynnelsen och diverse, väldigt bra.
Finns ett par översatta till Svenska, via Engelskan får man tillgång till bla. 12 stycken HomE böcker Tolkien skrev.
ZIre wrote: [quote=ilg@dd][quote=Json_81][quote=ilg@dd]Appropå Sagan om ringen, så är det väl ingen höjdare som film i mina ögon, men jäklar vad snygga mäktiga landskap det är i de filmerna.. Dom ska för övrigt ses på BIO, med en sjujäkla stor duk om det ska vara nån mening med det.
har du läst böckerna?
Nej.
Callister wrote: Böckerna är för övrigt en hel annan grej, det är känsla.
Det är mer bakom fasaden Middle Earth i filmerna, Tolkien skapade en hel fantasivärld och Lord of the ring utspelar sig i Tredje åldern.Silmarillion - begynnelsen och diverse, väldigt bra.
Finns ett par översatta till Svenska, via Engelskan får man tillgång till bla. 12 stycken HomE böcker Tolkien skrev.
Han "skapade" väl detta mest p.g.a att England inte hade någon egen mytologi? Har för mej att jag läst det någonstans.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 29, 2003
Cezar wrote: [quote=whak]Ja det var en svensk film, där en farsa och hans son bor i en lägenhett. Men sonen satt bara på sitt rum hela dagarna med parsiennerna nere osv. Farsan och hans polare spelade in porrfilm med något white thrash *prostituerad*.
Sämsta filmen jag någonsin sett.
Ett hål i mitt hjärta med bland annat Thorsten Flinck!
White trash?
[Image Can Not Be Found]
🙂
Aight just den där skit-filmen var det. Jag hajjade inte vad dom ville med den. I filmen så var hon iaf ett white-trash.
November 22, 2001
ilg@dd wrote:
Har du bara rätt grejer hemma har jag svårt att tro någon föredrar bio.
Jättekul att sitta i obekväma stolar tillsammans med massa fjortis som leker med mobiler o kastar popcorn.
Json_81 wrote: [quote=ilg@dd]
Har du bara rätt grejer hemma har jag svårt att tro någon föredrar bio.
Jättekul att sitta i obekväma stolar tillsammans med massa fjortis som leker med mobiler o kastar popcorn.
Du har aldrig varit på Biografen här i Ljungaverk ser jag.. Bekväma stolar är det sedan dom byggde om, och några pipande mobiler och kastade popcorn har jag då aldrig råkat ut för..
July 27, 2002
ilg@dd wrote:
Han "skapade" väl detta mest p.g.a att England inte hade någon egen mytologi? Har för mej att jag läst det någonstans.
Det finns nog mycket spekulationer, men han var starkt troende katolik och trodde på dess skapelsemyt. Det var först på senare år som han blev starkt religös dock, och han valde ändå att fortsätta på sina verk. Även om hans verk bygger på skapelsen, iluvatar som gud; iluvatarism. Så menade han det aldrig som en seriös religion/tro. Men det facinerande ändå.
January 20, 2002
Extatic wrote: http://www.imdb.com/title/tt0116705/
Så dålig att man vill spy på den, amerikansk feel good när den är som sämst.
Klappjakten. Var på TV i Julas... 🙂
Callister wrote: Visserligen kan Van Damme, Seagal filmer kännas väldigt B. Men det är meningen! Vissa gillar ju sådana (jag). Ännu bättre är dock bra rullar med Jet Li & Jackie Chain.
Favoritfilmer är dock allt med Johnny Depp och Nicholas Cage.
Sedan finns det rullar som bara alltid är bra ifall det är den där skådisen med, Connery, Hopkins, Pitt, Jacksson, Freeman etc, för att nämna några.Det enda jag håller avståndet till är rena dramafilmer, isf ska det vara med en thriller smak.
Håller med där... Steven Seagal, Van Damme m.f.l är iallafall äkta jämfört med Bruce Lee som bara var en överdrivna samuraj TV-skådisar...
Även om filmen är B så är fightingscenerna sköna. Gillar Under siege, Exit Wounds och Out for justice...
SoulBurn wrote: [quote=Cezar][quote=ilg@dd]Ingen speciell, men i stora drag 90% av de filmer som Chuck Norris, Sylvester Stallone, Arnold Swartzneger (Stavning) eller Van Damme medverkar i är enligt min mening värsta skräpet.
Aj aj aj...
Commando, Terminator, Predator, Cliffhanger, Rambo.
😛 😛 😛
Hur kan du missa Rocky?! :cy:
Oh nooo. Glömde
Cezar wrote:
Håller med där... Steven Seagal, Van Damme m.f.l är iallafall äkta jämfört med Bruce Lee som bara var en överdrivna samuraj TV-skådisar...
Yea, sure..
😛
January 6, 2006
Out for Justice gick för några dagar sedan på tv, och jag är stolt över mig själv som lyckades se hela filmen.
September 16, 2002
whak wrote: Ja det var en svensk film, där en farsa och hans son bor i en lägenhett. Men sonen satt bara på sitt rum hela dagarna med parsiennerna nere osv. Farsan och hans polare spelade in porrfilm med något white thrash *prostituerad*.
Sämsta filmen jag någonsin sett.
Orkar inte läsa igenom tråden men om ingen har svarat: Den heter Ett Hål i mitt hjärta och den är verkligen dålig.
Den sämsta film jag sett är Ondskan har 1000 ögon.
January 17, 2002
Josey Wales wrote: Hade helt missat denna tråden.
Sämsta filmer utan inbördes ordning:
Bodyguard
Hudson Hawk
Född den 4 Juli
Waterworld
3000 miles to graceland
Highlander 2Kevin Costner är med i 3 av filmerna, om det är en tillfällighet får var och en avgöra själv...
NEJ! Hur vågar du påstå att Hudson Hawk är dålig!? Kan se den om och om igen 😀
4 Guest(s)