August 24, 2002
Ja men det är ju det de strävar efter, inte jämlikhet, det är dags vi män börjar inse det och inte bara skakar på huvudet och tror att feminst tjafset ska "gå över".
Här har ni en bra länk:
http://www.antifeminist.nu
July 19, 2001
pblse wrote: Ja men det är ju det de strävar efter, inte jämlikhet, det är dags vi män börjar inse det och inte bara skakar på huvudet och tror att feminst tjafset ska "gå över".
Här har ni en bra länk:
Såklart att man är medlem där.. Feminister är nästan det värsta som finnns, precis under anarkister..
September 3, 2001
omfg...jihaaaaaad
rent o skärt skitsnack... i filmerna han hänvisar till anpassar sig männen inte alls till kvinnorna... kanske i hans ögon.. men egentligen är det en kärlekshistoria där man, som i så många andra och äldre berättelser, har satt dit en manlig figur som gör en massa för kärlekens skull.... duh..
Männen som grupp kan verka vara ganska passiva angående feministsnack.... mest på grund att vi är medvetna om hur våra förfäder behandlade kvinnor. Men jag tror knappast att männen som grupp kommer att låta sig bli överkörda av kvinnor.. det funkar helt enkelt inte 😛
kvinnorna ska inte få mer än 50% av sociala makten... helt enkelt.
June 28, 2001
skrivet av en kvinna, suprise !
dom platserna jag har jobbat på så har det iaf inte varit någon diskrimering, fattar inte riktigt vart dom får allt sådant tjafs från.
och varför det är lite kvinnor i regeringen kan ju inte bero på någon annan än dom som rustar fram dom, vill majoriteten inte ha en kvinna som tex stadsminister så blir hon inte framröstad till det, svårare än så kan det ju inte vara.
April 25, 2003
March 15, 2002
Jag säger som Amelia Adamo:
''- Jag tror absolut inte på att vi är på väg in i något slags matriarkat. Mannen har haft makten i flera tusen år och den släpper han inte frivilligt. Makt får du inte, makt tar du - och kvinnor är inte revolutionära.
- Hela maktstrukturen är uppbyggd på mäns sätt att ratta världen. Och kvinnor vill inte heller leva mäns liv. Vi är inte beredda att intrigera, inrätta oss i hierarkier och uppoffra familjen på det sättet. Det vill också allt färre män. När de kommer närmare barnen som de gör nu går vi mot ett jämställt samhälle.
- Jag hoppas och tror att män kommer ner på kvinnornas nivå snarare än att vi tar över deras.''
Sen så kan jag tillägga att jag inte känner mig ett dugg hotad och det borde inte ni heller göra. Se det i stället som något positivt att kvinnorna kommer tvingas ta sitt ansvar precis som män gjort i alla tider. Själv så tror jag att de som tjänar mest på ett jämställt samhälle är vi män.
June 20, 2002
HELIX wrote: [quote=pblse]Ja men det är ju det de strävar efter, inte jämlikhet, det är dags vi män börjar inse det och inte bara skakar på huvudet och tror att feminst tjafset ska "gå över".
Här har ni en bra länk:
Såklart att man är medlem där.. Feminister är nästan det värsta som finnns, precis under anarkister..
och det bygger på en hög kunskap om anarkismen gissar jag.?
September 13, 2002
Hauk wrote: sjukt.
Är själv medlem hos antifeminist...
Feminism är då fan inte jämställdhet.
aja, jag vet att jag alldrig kommer gå med på ngt sådant trams, så mig kan dom försöka "dominera" bäst fan dom vill!
Säger som kristet... QUINNA ****!
tku har en halvsund upfattning om kvinnan istort..
samma med eddie Meduza (R:I:P)
March 20, 2003
boogey wrote: [quote=HELIX][quote=pblse]Ja men det är ju det de strävar efter, inte jämlikhet, det är dags vi män börjar inse det och inte bara skakar på huvudet och tror att feminst tjafset ska "gå över".
Här har ni en bra länk:
och det bygger på en hög kunskap om anarkismen gissar jag.?
Behöver man doktorera i matte för att kunna tycka illa om det??
Behöver du kunna tillverka möbler för att säga att de är obekväma?
Behöver du vara mästerkock för att få säga "usch" när du äter mcDonalds??
Fattar du poängen??
November 26, 2002
Pim_ wrote: [quote=boogey] och det bygger på en hög kunskap om anarkismen gissar jag.?
Fattar du poängen??
Det ligger i människans natur att ogilla det man inte förstår.
Därför bör man ha en viss kunskap inom området om man ska hata någonting.
Om man inte gillar matte till exempel, så beror det troligen på att man inte är så duktig på det. Om man då lyckas lära sig det så finns det en överhängande chans att man börjar tycka att det faktiskt är roligt.
March 20, 2003
Öwall wrote: [quote=Pim_][quote=boogey] och det bygger på en hög kunskap om anarkismen gissar jag.?
Fattar du poängen??
Det ligger i människans natur att ogilla det man inte förstår.
Därför bör man ha en viss kunskap inom området om man ska hata någonting.
Om man inte gillar matte till exempel, så beror det troligen på att man inte är så duktig på det. Om man då lyckas lära sig det så finns det en överhängande chans att man börjar tycka att det faktiskt är roligt.
Ok den med matten kanske inte var så bra om vi byter ut den mot
Måste du vara konstnär för att få säga vad som är vackert?
Fattar du poängen.......
2 Guest(s)