värsta jag har hört|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
värsta jag har hört
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
sp_UserOfflineSmall Offline
383570
August 3, 2003 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=Öwall][quote=Pim_][quote=boogey] och det bygger på en hög kunskap om anarkismen gissar jag.?

Behöver man doktorera i matte för att kunna tycka illa om det??
Behöver du kunna tillverka möbler för att säga att de är obekväma?
Behöver du vara mästerkock för att få säga "usch" när du äter mcDonalds??

Fattar du poängen??

Det ligger i människans natur att ogilla det man inte förstår.
Därför bör man ha en viss kunskap inom området om man ska hata någonting.

Om man inte gillar matte till exempel, så beror det troligen på att man inte är så duktig på det. Om man då lyckas lära sig det så finns det en överhängande chans att man börjar tycka att det faktiskt är roligt.

Ok den med matten kanske inte var så bra om vi byter ut den mot

Måste du vara konstnär för att få säga vad som är vackert?

Fattar du poängen.......

förstår poängen alldeles utmärkt tack...

ser allt för ofta på detta forum folk slänga ur sig totalt ogrundade saker om vänsterideologierna (och en massa andra saker också) och kan därför inte låta bli att reagera...
om detta var fallet i HELIX fall vet jag inte och undrar därför...
visar det sig att han kan anarkismens historia och därför tycker illa om den är det en helt annan grej

precis som Öwall säger behöver man ha en viss kunskap om saker för att kunna uttala sig om de, och därför är dina exempel ganska dåliga då var och varenda människa har tillräcklig kunskap för att kunna avgöra om de tycker att en stol är obekväm eller om maten smakar bra...
hur välbyggd stolen är skulle jag däremot kanske undvika att uttala mig om, ifall det inte var helt uppenbart att den är åt helvete dåligt byggd...

för intresseklubben att anteckna och för att jag inte skall få något kul påhopp om att jag är kommunist eller liknande, så kan jag upplysa om att inte gärna titulerar mig varken höger eller vänster utan ställer mig bakom det som jag tror är bäst i dagsläget...
för tillfället är jag mer dragen mot vänsterpartierna, men kommer nog blankrösta i nästa val...

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
383577
August 3, 2003 - 9:46 am
sp_Permalink sp_Print

"varenda människa har tillräcklig kunskap för att kunna avgöra om de tycker att en stol är obekväm eller om maten smakar bra...
hur välbyggd stolen är skulle jag däremot kanske undvika att uttala mig om, ifall det inte var helt uppenbart att den är åt h*****e dåligt byggd.."

ska vi dra ut på metaforen, betyder det att han får avgöra om han gillar resultaten av anarkismen även fast han inte kan historien. Om den nu är väl uppbyggd (bra resonemang bakom tanken), trots dåliga resultat, då är stolen inte så mkt värd ändå. Skulle mest likna en utopi (läs kommunism). Det är det första jag tänker på när man uttalar sig om något otroligt bra byggt men med åt helvete dåliga resultat.

Har för övrigt inget emot vänstern så hacka inte på det. Men vänsterextremister, kommunister och anarkister hejar jag absolut inte på.

Angående extrem-feminister.... ja, dom är värre än alla ovanstående grupper för de har inte ens några hållbara resonemang. Dom är bara skitsnack som älskar att förvränga fakta.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
383594
August 3, 2003 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: "varenda människa har tillräcklig kunskap för att kunna avgöra om de tycker att en stol är obekväm eller om maten smakar bra...
hur välbyggd stolen är skulle jag däremot kanske undvika att uttala mig om, ifall det inte var helt uppenbart att den är åt h*****e dåligt byggd.."

ska vi dra ut på metaforen, betyder det att han får avgöra om han gillar resultaten av anarkismen även fast han inte kan historien. Om den nu är väl uppbyggd (bra resonemang bakom tanken), trots dåliga resultat, då är stolen inte så mkt värd ändå. Skulle mest likna en utopi (läs kommunism). Det är det första jag tänker på när man uttalar sig om något otroligt bra byggt men med åt h*****e dåliga resultat.

Har för övrigt inget emot vänstern så hacka inte på det. Men vänsterextremister, kommunister och anarkister hejar jag absolut inte på.

Angående extrem-feminister.... ja, dom är värre än alla ovanstående grupper för de har inte ens några hållbara resonemang. Dom är bara skitsnack som älskar att förvränga fakta.

En vis man har talat.

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
383619
August 3, 2003 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

-Eagl3 wrote: så j**la fjantigt så det inte e sant.. får fan lust o drämma till nån kärring nu

moget...

boogey
Member
Medlem
383674
August 3, 2003 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: "varenda människa har tillräcklig kunskap för att kunna avgöra om de tycker att en stol är obekväm eller om maten smakar bra...

ska vi dra ut på metaforen, betyder det att han får avgöra om han gillar resultaten av anarkismen även fast han inte kan historien. Om den nu är väl uppbyggd (bra resonemang bakom tanken), trots dåliga resultat, då är stolen inte så mkt värd ändå. Skulle mest likna en utopi (läs kommunism). Det är det första jag tänker på när man uttalar sig om något otroligt bra byggt men med åt h*****e dåliga resultat.

och då kommer vi in på det knepiga med att diskutera anarkism, och det som var min mening att ta reda på från början...
hur mäter man resultatet???
mäter vi efter "aftonbladet-anarkism" med folk som springer runt på stan och tänder eld på byggnader, eller de fredliga anarkisterna som helt fredligt demonstrerar sitt ogillande för det nuvarande demokratiska systemet eller kanske de få platser där man faktiskt har lyckats genomföra anarkism (visserligen i liten skala) och det har fungerat bra tills överheten i "landet" där det skett har slagit ner deras helt fredliga "revolution"...
take a pick...

det går att skilja på anarkister och anarkister, och anledningen till att jag reagerar är för att det känns som de alla dras över en kam när det finns en sådan stor skillnad mellan de...
vissa förtjänar ett stort förakt, men i min mening definitivt inte alla...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
383914
August 3, 2003 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: [quote=HELIX][quote=pblse]Ja men det är ju det de strävar efter, inte jämlikhet, det är dags vi män börjar inse det och inte bara skakar på huvudet och tror att feminst tjafset ska "gå över".

Här har ni en bra länk:
http://www.antifeminist.nu

Såklart att man är medlem där.. Feminister är nästan det värsta som finnns, precis under anarkister..

och det bygger på en hög kunskap om anarkismen gissar jag.?

Japp.. Jag hänger på ett forum med en hel del anarkister.. Och på det forumet har jag varit i snart tre år.. Så jag vet nog en del om vad dom vill..

boogey
Member
Medlem
384281
August 4, 2003 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=boogey][quote=HELIX][quote=pblse]Ja men det är ju det de strävar efter, inte jämlikhet, det är dags vi män börjar inse det och inte bara skakar på huvudet och tror att feminst tjafset ska "gå över".

Här har ni en bra länk:

Såklart att man är medlem där.. Feminister är nästan det värsta som finnns, precis under anarkister..

Japp.. Jag hänger på ett forum med en hel del anarkister.. Och på det forumet har jag varit i snart tre år.. Så jag vet nog en del om vad dom vill..

då är det inte så mycket att snacka om...

vad är det för forum förresten...???
ett med mycket insnöat folk??? kan bli riktigt intressanta diskussioner av sådant... 🙂

Pim_
Member
Medlem
384496
August 4, 2003 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: vad är det för forum förresten...???

Ja vet ja vet 😉

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
384500
August 4, 2003 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ kan inte du bya avatar? den lyser så skarpt, det skär i mina ögon :bgrin: en härligt grå kanske?

Pim_
Member
Medlem
384505
August 4, 2003 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Pim_ kan inte du bya avatar? den lyser så skarpt, det skär i mina ögon :bgrin: en härligt grå kanske?

Rosa är fint.
Och fanns det en mer irriterande färg skulle jag har den wink

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
384903
August 5, 2003 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Så länge jag har en dator och massor med spel så spelar det mig ingen roll vem som styr och ställer. Bara alla menlösa våldsamma spel finns kvar. =)

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
384935
August 5, 2003 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Detta är nog snäppet värre!!!

http://www.aftonbladet.se/vss/.....13,00.html

🙁

Och så följer jag upp med:

http://www.expressen.se/expres.....38;a=52039

;(

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
385078
August 5, 2003 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: [quote=HELIX][quote=boogey][quote=HELIX][quote=pblse]Ja men det är ju det de strävar efter, inte jämlikhet, det är dags vi män börjar inse det och inte bara skakar på huvudet och tror att feminst tjafset ska "gå över".

Här har ni en bra länk:

då är det inte så mycket att snacka om...

vad är det för forum förresten...???
ett med mycket insnöat folk??? kan bli riktigt intressanta diskussioner av sådant... 🙂

Ja, dom är riktigt konstiga ibland.. Kolla in http://www.totse.com

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 58
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL