September 16, 2002
Jag undrar hur jag ska göra för att anmäla en illegal site som jag anser kränka mig och mina rättigheter? De har publicerat en bild på mig (klasskort) som de verkligen inte fått rätt från de som tar korten eller från någon av oss att visa.
Vart ska man vända sig? Till polisen?
December 15, 2002
Spåra upp vilken ISP som äger ip:t där siten ligger och gör en anmälan både till polis samt abuse.
September 16, 2002
ManicBlue wrote: Spåra upp vilken ISP som äger ip:t där siten ligger och gör en anmälan både till polis samt abuse.
Huh?
Menar du infon som kommer upp om jag kör adressen i speednames.com och trycker whois?
Jag fick bara varningsmeddelanden på din länk
March 15, 2002
Kizo wrote: [quote=Mind]ohh, det är ju en bunt svenskar som lägger upp klasskort på nån tawanesisk server, tror jag hörde om det på radion eller nått.
dom går inte att komma åt, lite jobbigt.
Maryland, USA
Ja ligger servern i USA så kan du ju lika gärna lägga ner direkt, finns ingen som helst möjlighet att få bort den isf. 🙂
December 15, 2002
Egentligen förstår jag inte skillnaden mellan att finnas i med i en tryckt katalog eller att finnas med i en digital utgåva. Att de däremot rör sig om brott kring upphovsrätten för dessa bilder råder de knappast någon tvekan om. Tycker generellt att vi tjaffsar för mycket om integritet. Vad jag gör hemma har ingen att göra med, men på stan och andra allmänna platser får man finna sig i att bli filmad/fotad tycker jag. Ok nu blev de lite OT.
June 17, 2002
ManicBlue wrote: Egentligen förstår jag inte skillnaden mellan att finnas i med i en tryckt katalog eller att finnas med i en digital utgåva. Att de däremot rör sig om brott kring upphovsrätten för dessa bilder råder de knappast någon tvekan om. Tycker generellt att vi tjaffsar för mycket om integritet. Vad jag gör hemma har ingen att göra med, men på stan och andra allmänna platser får man finna sig i att bli filmad/fotad tycker jag. Ok nu blev de lite OT.
Jag håller med dig till 100%...
lite OT här med..
1 Guest(s)