May 10, 2002
Gueno wrote: Film är bäst på bio.
Jag tillhör dom som vill ha så STOR bild som möjligt.Annars så var filmtittande med Ida inte så dumt. 😀
Måste få hålla med om det där med filmtittandet med Ida, hon är riktigt jävla duktig när det kommer till filmtittandet! Om man fick välja en person i hela världen att se en film med - Jag skulle välja Ida utan tvekan! Den egentliga frågan är väl: Vem skulle Ida välja? Hon är ju bäst på det helt klart, vem hon än skulle välja så skulle det vara en förolämpning för hennes talang.
Nä, jag tror hon skulle välja någon som inte sett TV förrut, typ han den lilla knubbisen som är granne med Fred Flinta, ett helt rent sinne som hon får forma efter sig själv och sin konst. En klon, med ett enda syfte: Att se på film, och att göra det bra.
Fan vad svårt det skulle vara då för mig att välja vem jag skulle vilja se filmen med då! Jag menar.. det är ju två stycken som är lika bra när hon väl lärt sin lärling allt hon har att lära ut om filmtittandet och bortsett från just själva filmtittandet så gillar jag Ida inte alls. Nej fyfan tvärtom, hon är avskyvärd på typ bowling eller gräsklippning. Men då vet jag ju inte om han grottmänniskan är något att ha heller, han kanske är rasist! Eller ännu värre... han äger en Volvo! Nä fyfan, jag klarar inte av Volvo. Har ni sett deras logo? Rena rama kvinnohatarförbundet utan sällskapsbandet som kommer med förbundning, så det är bara kvinnohatare! Och jag skulle inte kunna leva med att se på film med en kvinnohatare, rätt vad det är så förstörs allt och alla dör!
Vem skulle få se film då? Varken jag, du eller Ida! Och vem fan ska mata katten?????
Har jag tråkigt? Börjar jag bli smått orolig över min egna hälsa?? Stirrar den där tavlan med en mordisk blick på mig??? Jag måste sluta skriva nu, han får inte bli misstänksam för då kommer han ta mig när jag sover. Och jag menar inte i säng....
May 10, 2002
MrWeizel wrote: [quote=obelix]I sängen med sambon.
Men det är ju bara för att du kan ha godisskålen på magen, och colan i naveln. 😛
Abishai: Vad fan skall man säga? :)R
Jag ska inte skriva mer här ikväll men jag får tima in såna här spamutbrott med nonsens lite nu och då så jag slipper bli bannad som hundarna vill att jag ska bli. Men de låter mig inte vara om jag vet vars bomberna göms, nej då, jag ska nog visa er!
January 6, 2004
Jekyll 3000 wrote: Film ska ses på hembion naturligtvis. Gör inget om bilden bara är 98" om man sitter nära. Skönare soffa, godare snacks, trevligare sällskap samt möjlighet att se filmen i eget tempo för det mesta
Vilka snacks pratar vi om nu, det är väll inte dem dära snacksen som gick på reklamen häromdan tror dem hette något med Super Snacks , dom är faktiskt godare när man äter dom hemma än på bio =).
March 5, 2002
Hemma framför projektorn... Då vet man att man får ut max utav filmen, även om det inte är samma kvalité på uppskalad DVD som på biograferna. Bilden på biograferna kan bli så otroligt blaskig när rullen har gått många timmar...
Sedan så har man ju full kontroll också, över ljud etc. Sedan så kanske det är gratis, beroende på vem man är. 😉
Men visst, det är trevligt att gå på bio också. T.ex. dra ner sina kompisar ner till stan, se på en bra film och sen käka något gott. Men det var längesen jag gick på bio...
January 6, 2004
Ta inget illa upp nu =).
Fackamato wrote:
Hemma framför projektorn... Då vet man att man får ut max utav filmen,
Vi snackar inte om Överklockning nu =)
Fackamato wrote:
Bilden på biograferna kan bli så otroligt blaskig när rullen har gått många timmar...
Ännu en gång, "överhettning ?" nu snackar vi inte om överklockning =)
Jag tror jag skrev något viktigt innan, en grej som ni har glömt grabbar. Filmerna som ni ser på BIO är nya och filmerna som ni ser hemma är ju DVD vilket är inte så nytt. Sedan kan det finnas andra oanmärkbara grejer.
March 14, 2001
Lakszen wrote: Jag tror jag skrev något viktigt innan, en grej som ni har glömt grabbar. Filmerna som ni ser på BIO är nya och filmerna som ni ser hemma är ju DVD vilket är inte så nytt. Sedan kan det finnas andra oanmärkbara grejer.
Men om man inte läser om nya filmer vet man inte när de släpps och på så vis vet man inte om de gamla heller.. 😉
March 5, 2002
Lakszen wrote: Ta inget illa upp nu =).
[quote=Fackamato] Hemma framför projektorn... Då vet man att man får ut max utav filmen,
Vi snackar inte om Överklockning nu =)
Fackamato wrote:
Bilden på biograferna kan bli så otroligt blaskig när rullen har gått många timmar...
Ännu en gång, "överhettning ?" nu snackar vi inte om överklockning =)
Jag tror jag skrev något viktigt innan, en grej som ni har glömt grabbar. Filmerna som ni ser på BIO är nya och filmerna som ni ser hemma är ju DVD vilket är inte så nytt. Sedan kan det finnas andra oanmärkbara grejer.
Skojar du eller?
Har filmen i biosalongen gått många dagar så är bildkvalitén fan sämre än vanliga TV-sändningar, knappt några färger etc. Men är den ny så är det ju helt OK.
edit: Jag tog inte illa upp. 🙂
April 18, 2003
Lakszen wrote:
Jag tror jag skrev något viktigt innan, en grej som ni har glömt grabbar. Filmerna som ni ser på BIO är nya och filmerna som ni ser hemma är ju DVD vilket är inte så nytt.
Man kan ofta köpa filmerna från USA innan eller samtidigt som dom har premiär här i svedala.
November 27, 2003
Jekyll 3000 wrote: [quote=Lakszen] Jag tror jag skrev något viktigt innan, en grej som ni har glömt grabbar. Filmerna som ni ser på BIO är nya och filmerna som ni ser hemma är ju DVD vilket är inte så nytt.
Man kan ofta köpa filmerna från USA innan eller samtidigt som dom har premiär här i svedala.
Tror man kunde beställa Blade Trinity 3-4månader innan den går/gick på Bio i Sverige ifrån Canada.
//Andreas
4 Guest(s)