November 22, 2001
http://www.sporthoj.com/forum/.....#038;pp=20
O polisen verkar ju inte bry sig direkt mycket.
October 22, 2002
ibland får man ta lagen i egna händer :bgrin:
mitt exempel:
För en tid sedan så skulle någon här på NH skära i mina chassiedörrar + modda lite etc, skickade till honom grejerna och allt var fint och hoj (han påstod att det skulle vara klart på 2 veckor), nu har det gått ca 10 månader, och han verkar vill höra av sig eller bry sig...jag har hans namn, tel, adress och allt.... ringer up polisen och vill göra en anmälan, då säger de: har du sätt ett legg, wtf, vadå har du sätt hans legg, liksom om man blir rånad på gatan ska man gå till gärningsmannen och fråga om legg?
funderar på att åka up till stället där killen bor och kräva grejerna själv, men vet inte ifall det är värt att åka från skåne till stockholm :bgrin:
October 22, 2002
det fula är att han brukade vara rätt smått "kändis" här inne, han slutade skriva sedan början av året, jag har kontakt med hans IRL vän här inne som har sagt till honom ett par gånger, men förstår inte vad det är med killen..
liksom han kommer få BETALT för jobbet, är det så svårt att skicka liksom..
July 14, 2004
jävla fittidioterna borde brännas på bål, vet själv hur jävla irriterad man blir om nån pillar på ens grejer, hade nån snott min moppe, och joyridat på den i "hooden" hade det svidit mer än om han snott den och sålt vidare.
Det där är för fan inte klokt. Nä, det är tur att jag inte bestämmer, för då hade jag bränt ner hans hus, pissat på askan, tagit hans BMW dansat på motorn och så vidare, tvingat han se mig göra allt detta, o sen satt han i fängelse i 25 år, och under hans fängelsevistelse fått jobba med att skrubba brickor eller nåt annat inhumant jobb, för att sedan skänka hela lönen till hans stöldoffer.
September 5, 2001
Dehman wrote: [quote=hawkie]Man ska inte tro på allt man läser flickor....
...annars kan det bli häxjakt på oskyldiga.
Så du tror inte det är sant?
Jag tror inte polisen skiter blankt i att ta upp ärendet som det påstods i tråden.
Det handlar inte om vad du vet utan om vad du kan bevisa.
March 10, 2002
hawkie wrote: [quote=Dehman][quote=hawkie]Man ska inte tro på allt man läser flickor....
Jag tror inte polisen skiter blankt i att ta upp ärendet som det påstods i tråden.
Varför händer inget då? Om någon kommer ner till polisen med ett foto där en 16-åring sitter på ens motorcykel så hade jag tagit tag i det om jag varit polis.
September 5, 2001
Dehman wrote: [quote=hawkie][quote=Dehman][quote=hawkie]Man ska inte tro på allt man läser flickor....
Varför händer inget då? Om någon kommer ner till polisen med ett foto där en 16-åring sitter på ens motorcykel så hade jag tagit tag i det om jag varit polis.
Det enda du vet är att han sitter på en motorcykel som en annan person hävdar är hans. Du vet inte om 16 åringen är skyldig för stölden? Kanske hälleri om ens det. Hur ska du bevisa att 16 åringen visste att hojen var stulen när han köpte den?
Edit: Varför det inte händer något, det är en långsam process med chassinummer, divirse kvitton ska kollas osv. Det bortprioriteras ganska lätt, speciellt om det är ett litet distrikt med få poliser. Tyvärr men så är det.
Edit2:Tog bort lite som kan misstolkas.
August 11, 2001
Dehman wrote: [quote=hawkie][quote=Dehman][quote=hawkie]Man ska inte tro på allt man läser flickor....
Men polisen är ju fullt upptagen med att ta fortkörare. Förstår ni väl att dom inte har tid med såna här trivialiteter, när såna som jag ligger 10 km för fort 😮
March 10, 2002
hawkie wrote: [quote=Dehman][quote=hawkie][quote=Dehman][quote=hawkie]Man ska inte tro på allt man läser flickor....
Det enda du vet är att han sitter på en motorcykel som en annan person hävdar är hans. Du vet inte om 16 åringen är skyldig för stölden? Kanske hälleri om ens det. Hur ska du bevisa att 16 åringen visste att hojen var stulen när han köpte den?
Men en 16-åring får väl inte köra en tung motorcykel. Eller är jag ute och cyklar? :-k
Sen skriver han ju själv att det är stulet. Har du läst hela tråden?
2 Guest(s)