August 17, 2003
Jag och tre kompisar var på väg till badmintonstadion i Skanstull, Stockholm för att lira lite. Det finns två vägar dit, från tunnelbanan, så 2 av mina kompisar tog den ena, medan jag och den tredje tog den andra, vi skulle helt enkelt se vilken väg som var kortast. 😛
Jag och min kompis kom fram, och stod där och väntade, och jag försökte komma på någon taskig replik, om att jag hade rätt i vilken väg som var närmst. Helt plötsligt ser vi dom komma, och då de kommer närmare, så ser vi att en av dem är helt blodig i ansiktet. Min första tanke var "vad har han gjort nu då", han brukar nämligen ramla väldigt ofta.
Sedan berättar han att de hade tagit en genväg och där hade de stött på två killar som var va 2 år yngre en dem (ca 12år). En av dom gick fram till mon kompis och sa: "Tjena bögen!" min kompis svarade lite artigt "ja, hej på dej också, jag har lite bråttom, jag ska spela badminton nu"
Efter det så slog ungen bara till min kompis rakt i ansiktet, helt oprovocerat. 👿 Han blir helt snurrig, men börjar gå därifrån, och säger till den andra kompisen att springa. De börjar småsspringa därifrån, men märker att de är förföljda, och börjar då kuta ännu mer, med de andra bakom sig. Då de kommer fram till oss, så är de en bit bakom, men vi hinner in i badmintonhallen innan det urartar sig.
Man börjar ju då fundera på vart världen är på väg, de är ju bara 12 år!!!!
Ger sig bara på en människa helt oprovocerat, de stal ingenting heller, var slog.
Nästa gång vi ser dom är vi i varje fall förberedda.
OBS! jag var inte med när det inträffade, jag gick ju en annan väg.
Om en moderator inte anser det olämpligt, så kan jag lägga upp en bild på hur han såg ut efteråt, jag har hans medgivande till det.
September 28, 2003
fan dem var tolv bara ta dem om nacken o säga till dem på skarpen så dem fattar sen hade jag klämt till tills dem började gråta sen släppt dem o sagt vad väntar ni på stick innan jag ändrar mej 😀 . dem gör inte något liknande efter det iaf serves its purpose 🙂 jag hade blivit så förbannad
September 28, 2003
ja kanske det men lite smärta som bara gör ont för stunden och lär snorungar hur man beter sej är bara bra. fattar inte hur din kompis kunde springa från ett par tolvåringar,själv hade man fått släpp hade jag inte fått det hade jag gjort som jag skrivit annars hade dem förmodligen behövt en rejäl omplåstring
January 17, 2002
Lauregos wrote: [quote=fastbullit]jag hade blivit så förbannad
Det blev jag också, men jag kunde som sagt inget göra. Iofs. kunde jag ha gått till dem och lärt dem något, men det löser ändå inte problemet i min mening, våld föder bara mer våld.
Våld är lösningen på sånt där. Småbarn ju, dom far ju som små bomullstussar då du sparkar.
August 7, 2003
Håller med fastbullit .. man ska greppa tag i dem och låta dem få smaka på sig medicin så dem själv får känna hur jävla "skönt" det är att bli skadad!
Man ska avskräcka dem med ofarligt våld... dem dör inte om man nyper till dem så det gör så in i helvetes ont eller nåt liknande! Förhoppningsvis fattar dem då vad fan dem håller på med för omogen hobby!
Tänk på att dem som håller på sådär inte är riktigt friska i pallet!
Peppa din polare så han mår bättre och håll ihop i fortsättningen =)
July 27, 2002
Varit med om sånt där, gick med en polare, vi var väl 14 år då.
Kommer fram två 12 åringar och går brevid helt iskalt och kastar pinnar på min ena polare, vi gick vidare cirka 1 min för o kolla om de la av. När de inte gjorde det tog min polare fast en av dom och höll hans ansikte väldigt hårt emot marken och sa till den andra polaren att komma tillbaka. När han gjorde det sparka han honom i revbenet och den andra lät han bara ligga kvar. Och vilken nationalitet hade dom? Jo, gissa. 🙂
July 27, 2002
Ja, jag tror inte jag kan förändra världen genom att klå upp några idioter. Men nog fan är det skönt att släppa ut lite saker på sånt folk, det jobbiga är ju att dom här "kaxiga" har 200 kusiner som SKA KOMMA HEM TILL MIG O CUTA MIG MED SIN KNIV o deras 300 kusiner.. 😛
August 17, 2003
Jo, det har nu ju rätt i, om man inte gör något tror de ju att de kan fortsätta, och det lär ju bara bli värre och värre saker. Jag klandrar absolut inte min kompis för att han inte slog tillbaka däremot, jag vet inte hur han mådde då, eller hur chockad han var.
Sen så räcker det ju inte allid med våld, ibland, men inte alltid. Det bästa vore ju om polisen hade mer tid över från sina kaffepauser, så att de kunde ägna tid åt bland annat detta. Jag låte min kompis bestämma, men jag tycker att en anmälan ska till så fort som möjligt, men jag reser bort imorrn så jag får väl hoppas att han går vidare.
August 7, 2003
Min morsa blev spottad i ansiktet av två snorungar på bussen eller om det var tunnelbanan(kommer inte riktigt ihåg) en gång precis när hon hade gått av och innan dörrarna stängdes.
Hade jag vart me då så hade jag brutit upp dörrarna och gått SERIÖS HULKEN på DEM!
Skulle tagit ett krafttag om varsitt öra på dem och kört hardcore tyngdlyftning!
Hata snorungar som tror dem är coola och kan skada eller förödmjuka vemsomhelst utan att komma undan. JAG HAR FÅTT NOG!
Nästa gång då jävlar.. och inte fan blire att jag går därifrån
4 Guest(s)