September 8, 2003
jävla ungar, hände liknande för mig och en polare för ca 2 år sen (var 13-14 år då) fast det var typ 8 st 12-13 åringar som ville slåss lite... fan va lack jag skulle bli om det bara var _2 st_ 12åringar, skulle göa liknande:
"När de inte gjorde det tog min polare fast en av dom och höll hans ansikte väldigt hårt emot marken och sa till den andra polaren att komma tillbaka."
sen skulle dom nog inte våga gå på någon på ett tag...
August 17, 2003
Jag har prata lite min min kompis.
Jag vet nu att det var ett gäng på en 4-5 st som stod på nån gångväg som de passerade. Seadn märkte dom att det var 2st som följde efter dem, så de var egentligen 4st, men bara 2 som följde efter.
Sen som någon sa så har de ju sina 200 kusiner, som är kickboxare och har vapenlicens 😛
och svart bälte i några olika kampsporter
October 1, 2002
Varför händer sånt här mest i storstäder? - Jag menar, Norrköping hyser sin beskörda del av icke svenskspråkiga utlänningar också; Dessa personer som tar bidrag och segar hemma om dagarna utan att göra ett hantag för att vare sig få ett jobb eller att lära sig språket.
Dock skulle något liknande den här situationen knappast inträffa här, sanna mina ord.
Kan tillägga att det t.o.m är tryggt att ta sig igenom ghettot "Hageby" (Norrköpings motsvarighet till Hammarkullen i GBG) här om nätterna, utan att bli utsatt för misshandel/rån/whatever.
September 8, 2003
Callister wrote: Varit med om sånt där, gick med en polare, vi var väl 14 år då.
Kommer fram två 12 åringar och går brevid helt iskalt och kastar pinnar på min ena polare, vi gick vidare cirka 1 min för o kolla om de la av. När de inte gjorde det tog min polare fast en av dom och höll hans ansikte väldigt hårt emot marken och sa till den andra polaren att komma tillbaka. När han gjorde det sparka han honom i revbenet och den andra lät han bara ligga kvar. Och vilken nationalitet hade dom? Jo, gissa. 🙂
OWNAGE!
July 13, 2002
Faen va illa... påminner mig om vad som hände mig för typ 1h sen.
Jag och några kompisar (6 killar 1 tjej) var och badade idag, efter det käkade vi ute och skulle bege oss mot tunnelbanan. På en bakgata på södermalm (sthlm) vid en krog står 3 st killar i 25års åldern och ser lagomt dragna ut. Rätt vad det var så kommer en ölburk (halvfull) farandes och slår ned i rännstenen ca 1½m från mig och min kompis. Jag tror självklart att någon slängt ut den från nått fönster ovanifrån och frågar men glad ton "vart kom den ifrån" varpå en av 25:åringarna sa "A det var jag, kom hit då om du vill nått" samtidigt som han och hans kompisar börjar lunka mot oss och stannar halvvägs, jag svarar bara "snyggt kast" och vi går vidare samtidigt som de fortsätter gasta bakom oss. Jag och mina vänner är alla 17-18 år men inte direkt i skick att slåss, med fullpackade ryggsäckar på en regnig gata, så vi bestämde oss för att inte ta saken vidare... även fasten en av mina vänner arbetade upp sig ordentligt 😀 . Men jag fattar faen inte vad ett par 25:åringar har för nöje i att mucka gräl med tonåringar... så jävla sorgligt 👿 . Dessutom stod en ca 5-7 pers i deras ålder och köade för att komma in till en krog, bråka med dem då :bok:
July 14, 2003
Shinji wrote: Varför händer sånt här mest i storstäder?
Tja, då 20% av sveriges befolkning bor i storstockholm så borde 20% av allt skit som händer i detta land hända i sthlm....statistiskt sett....sen har ju tidningar som Expressen, Aftonbladet mm ganska stor sthlm's förankring så man får reda på mest skit ifrån sthlm...även då det händer skit i övriga landet oxo..
September 28, 2003
desdecado wrote: [quote=Shinji]Varför händer sånt här mest i storstäder?
Tja, då 20% av sveriges befolkning bor i storstockholm så borde 20% av allt skit som händer i detta land hända i sthlm....statistiskt sett....sen har ju tidningar som Expressen, Aftonbladet mm ganska stor sthlm's förankring så man får reda på mest skit ifrån sthlm...även då det händer skit i övriga landet oxo..
men vi gör ingen big deal av nått sånt här 8)
2 Guest(s)