December 18, 2001
Vet inte var man kan posta detta men gör ett försök här.
Råkade ut för följande sak
http://www.smp.se/nyheter/vaxj.....367250).gm
Vore kul om alla som har IF ringer och kollar om deras barn uppgifter skickats fel.
December 18, 2001
Man kan inte påstå att ett barn är någon annans..
Speciellt med tanke på vad det kan ha för kosekvenser i familje livet.
Stora företag bör tänka på vad dom gör, och att sitta o klippa och klista i dokument som berör personlig integritet är fel sätt att jobba på.
Och alla som har vart på BB vet att det kan vara lite kaotiskt, går alldeles utmärkt oftast. när det inte gör det.
vill man inte att det skickas vidare av misstag.
Man kan inte heller hantera personlig information om kunder hur som helt.
Vet alla som skrivit på ett secretess avtal på jobbet.
September 16, 2007
Har du verkligen så lite att göra så du hetsar upp dig över det här?
Alltså... 1 brev med lite info om en unge har kommit fel.. Vars är det farliga? Personuppgifter etc. kan du skaffa från myndigheterna.. Och om barnet har aids/what ever spelar väl fan ingen roll? Så länge människor sköter sånt här kommer det ALLTID! inträffa fel, ingen är felfri..
– Jag reagerade starkt. Att få brev om ett okänt barn är kränkande, särskilt när det i en bilaga står sådant om barnets hälsa som man inte vill veta
Och varför skulle man snoka i första taget? Man ser väl direkt att namnet på barnet är fel, klistrar igen brevet och skickar iväg den..
Antar att det inte är så många föräldrar på NH, därav ser man inte så allvarligt på saken.
personligen tycker jag det är bedrövligt att sånt där kan hända.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 29, 2003
engine52 wrote: Har du verkligen så lite att göra så du hetsar upp dig över det här?
Alltså... 1 brev med lite info om en unge har kommit fel.. Vars är det farliga? Personuppgifter etc. kan du skaffa från myndigheterna.. Och om barnet har aids/what ever spelar väl fan ingen roll? Så länge människor sköter sånt här kommer det ALLTID! inträffa fel, ingen är felfri..
– Jag reagerade starkt. Att få brev om ett okänt barn är kränkande, särskilt när det i en bilaga står sådant om barnets hälsa som man inte vill veta
Och varför skulle man snoka i första taget? Man ser väl direkt att namnet på barnet är fel, klistrar igen brevet och skickar iväg den..
Lägg av, här har personliga uppgifter skickats ut till fel person.
Vissa saker vill man ha inom familjen och med det egna bolaget.
I detta fall IF, sånthär ska bara inte hända.
November 29, 2003
Poontus wrote: åter igen, man vet inte vem barnet är, kan bo på nadra sidan landet, om man inte vill läsa om barnets hälsa så läs det inte då.
alla kan göra fel någon gång.
Jo, men hur kul är det att veta att IF gör sådanna misstag?
Du själv kanske är drabbad om du nu skulle ha haft IF.
Sedan så kan en del reagera olika.
September 16, 2007
whak wrote: Jo, men hur kul är det att veta att IF gör sådanna misstag?
Du själv kanske är drabbad om du nu skulle ha haft IF.
Sedan så kan en del reagera olika.
Handlar väl inte bara om IF, tror du alla företag är perfekta? Nä jag tänkte väl det. Misstag händer när det finns människor som gör jobbet.
Finns väl värre saker att hänga upp sig på än 1 brev som kommit fel.
Som sagt, det är uppenbarligen en fråga som föräldrar upprörs över, inte ungarna..
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 29, 2003
engine52 wrote: Handlar väl inte bara om IF, tror du alla företag är perfekta? Nä jag tänkte väl det. Misstag händer när det finns människor som gör jobbet.
Finns väl värre saker att hänga upp sig på än 1 brev som kommit fel.
Jag vet att "alla" företag gör misstag.
Men just nu var det IF, har jag sagt att andra företag inte gör fel?
Well, det kommer väl en dag när du blir vuxen/skaffar barn och förhoppningsvis förstår innebörden av detta.
1 Guest(s)