April 1, 2003
har blivit erbjuden en lägenhet nu...här i gbg....1a....brevid min skola...men jag oroar mig över det studielån jag måste ta då......e det värt det? blir typ 120 tusen....28 år att betala tillbaka....nån som har erfarenhet?
har sånna prob hemma..mår inte bra här....
skulle du gjort det?
May 17, 2002
oxiswoofer wrote: så man kan ta lån för varje termin? grymmans..nån som vet om man kan ta lån nu mitt i en termin?
japp, du kan börja när du vill. Du kan även få ut 2 månader retroaktivt om du missat något pappar (tror det är 2 månader)
btw, mitt i termin? terminen började väll förra veckan? :K
October 7, 2002
http://www.csn.se har all info om det är högskolestudier det gäller, stämmer det?
May 17, 2002
oxiswoofer wrote: vad skall man tänka på när man tar lån? skriver kontrakt för lägenhet? kan typ inget...
Är det genom SGS du har fått lägenhetserbjudande? Om det är SGS så får du rätt bra info utskickat till dig när du får ett erbjudande.
Låtet, det är bara att skriva på papprena och skicka in, i princip. Studieförsäkran har du redan fixat för bidragsdelen får du redan, eller?
May 19, 2003
BloodMan wrote: farligt med höga lån. vad gör du om du inte har pengar eller jobb ? kronofogden nästa.
blir kriminell. nä men det är aldrig roligt med lån men det är inte så faligt stor kostnad. typ alla har studie lån. du nämde att det inte va så jätte kul hemma satt med ett eget ställe det kanche förbättrar dina studie resultat
och de viktigaste att du mår bättre
April 1, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=oxiswoofer]vad skall man tänka på när man tar lån? skriver kontrakt för lägenhet? kan typ inget...
Är det genom SGS du har fått lägenhetserbjudande? Om det är SGS så får du rätt bra info utskickat till dig när du får ett erbjudande.
Låtet, det är bara att skriva på papprena och skicka in, i princip. Studieförsäkran har du redan fixat för bidragsdelen får du redan, eller?
ne...via stena fastigheter..
jao studieförsäkran e fixad.....försökte ringa csn idag...men det var upptaget hela dagen...konstigt nog..
January 15, 2004
oxiswoofer wrote: har blivit erbjuden en lägenhet nu...här i gbg....1a....brevid min skola...men jag oroar mig över det studielån jag måste ta då......e det värt det? blir typ 120 tusen....28 år att betala tillbaka....nån som har erfarenhet?
har sånna prob hemma..mår inte bra här....skulle du gjort det?
OBS: Det är jag som fetstilat delar av citatet.
Mår du ine bra hemma så tycker jag definitivt att du ska ta lån och flytta.
Studielånen är som sagt rätt så snälla lån, om du har en vettig utbildning som ger ett bra betalt jobb så ska du inte ha några problem med att betala tillbaka lånet.
1 Guest(s)