Vårt samhälle sverige sjuka friska tvåSamhällen Jag ärAutism|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vårt samhälle sverige sjuka friska tvåSamhällen Jag ärAutism
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
871917
April 12, 2005 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:
Hej, givetvis får ingen kalla någon för något.
Men jag tycker du ska polisanmäla denna som gör det, har du gjort det?
Har ni några konkreta exempel på där det har drivts sådanna fall till rättegång? Upplys gärna mig.

Tycker inte Sven-Olof Jerker ska ha rätt och heila på torget men det kanske du tycker? Eller gå runt och nita bögar för att dom är bögar?

ps. så somalier gå runt med sjärna och måne falaggor och skriker "ut med svennarna?" på torg och sådant? :cy:

Problemet är inte huruvida det händer eller inte. Saken är att om man skulle anmäla en homosexuell för att ha varit hetsande mot heterosexuella, eller kanske en invandrare för att vara nervärderande mot svenskar, så hade det inte ens nått upp till tinget. Åklagarmyndigheten hade lagt ner fallet omgående. Lönlöst med det nuvarande politiska klimatet.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
872048
April 12, 2005 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=hawkie] Hej, givetvis får ingen kalla någon för något.
Har ni några konkreta exempel på där det har drivts sådanna fall till rättegång? Upplys gärna mig.

Tycker inte Sven-Olof Jerker ska ha rätt och heila på torget men det kanske du tycker? Eller gå runt och nita bögar för att dom är bögar?

ps. så somalier gå runt med sjärna och måne falaggor och skriker "ut med svennarna?" på torg och sådant? :cy:

Problemet är inte huruvida det händer eller inte. Saken är att om man skulle anmäla en homosexuell för att ha varit hetsande mot heterosexuella, eller kanske en invandrare för att vara nervärderande mot svenskar, så hade det inte ens nått upp till tinget. Åklagarmyndigheten hade lagt ner fallet omgående. Lönlöst med det nuvarande politiska klimatet.

Jag vet inte, själv tror jag på lagen men inte dess väktare. Jag tror definitivt att det hade blivit åtal i sådant fall där invandrare talar illa om svenskar, är ju lika mycket brott som allt annat som faller under den lagen.

Spekulationer om hur det skulle gå i ett sådant åtal undanbeddes för det vet vi inte.

hawkie
Member
Medlem
872052
April 12, 2005 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=hawkie][quote=dåren][quote=hawkie][quote=Gabor]Telefon samtal eller ett brav till FN .
------------------------------

text
Lagen fungera inte i sverige FN .

folk får lida , socijalbrott av myndigheter ex av försäkring kassa
Hets mot folk grupp är strafbart

text

Jag hoppas att du skrivit fel där, eller menar du verkligen att hets mot folkgrupp INTE ska vara straffbart?

Själv tycker jag den lagen är det som skiljer Sverige på ett bättre sätt från de andra EU länderna ex Frankrike.

Tycker att hets mot folkgrupp lagen ska avskaffas. En somalie får kalla mig för svennefitta (enligt hets mot folkgruppslagen) men om jag slår tillbaka och kallar han för neger*j**el så är jag olaglig (allså enligt hets mot folkgrupps lagen) är det bra eller? Jag anser det är en lag som diskriminerar svenskar.

Hej, givetvis får ingen kalla någon för något.

Har snackat med några i Umeå som vill göra Sverige till en muslimsk stat som styrs efter koranen.

Mmm och jag har pratat med några som ska komma till paradiset med Haliys(stava) komet. Jag har även pratat med några som säger att bögar brinner i helvetet och att utvecklingsstörda inte kommer till himmelen.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
872095
April 12, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

O nej några idioter går och hailar på torget demokratin är förlorad.
Om nån slår ner någon så är det misshandel.
Det finns lagar som man kan dömmas för om man föroklämpar någon med.
Hets mot folkgrupp för mig är bara ett idiotiskt påhit.

denstore
Member
Medlem
872113
April 12, 2005 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:
Spekulationer om hur det skulle gå i ett sådant åtal undanbeddes för det vet vi inte.

Det finns faktiskt fall när folk har anklagat invandrare för rasistiskt våld. Har faktiskt en god vän som väkte åtal. Det utmynnade i motåtal, och trots ungefär 20 vittnet lades målet ner. Slut på den likheten inför lagen....

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
872136
April 12, 2005 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=hawkie] Spekulationer om hur det skulle gå i ett sådant åtal undanbeddes för det vet vi inte.

Det finns faktiskt fall när folk har anklagat invandrare för rasistiskt våld. Har faktiskt en god vän som väkte åtal. Det utmynnade i motåtal, och trots ungefär 20 vittnet lades målet ner. Slut på den likheten inför lagen....

Problemet är att om man pratar om rassistiskt våld från invandrare så är man automatiskt en rassist. Alla problem som har med invandrare att göra nämns aldrig. T.ex. att största delen av alla fångar i fängelsena för grovt krimminella (Hall, Kumla, Norrtälje mf) är fyllda med invandrare. Men det paratar politikerna inte gärna om. Är inte rassist men jag anser att vi måste ta itu med "invandraproblem", inte bara skjuta undan dom. Ett steg på vägen är att ta bort lagen hets mot folkgrupp då den bara skapar rassism.

denstore
Member
Medlem
872141
April 12, 2005 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=denstore][quote=hawkie] Spekulationer om hur det skulle gå i ett sådant åtal undanbeddes för det vet vi inte.

Problemet är att om man pratar om rassistiskt våld från invandrare så är man automatiskt en rassist. Alla problem som har med invandrare att göra nämns aldrig. T.ex. att största delen av alla fångar i fängelsena för grovt krimminella (Hall, Kumla, Norrtälje mf) är fyllda med invandrare. Men det paratar politikerna inte gärna om. Är inte rassist men jag anser att vi måste ta itu med "invandraproblem", inte bara skjuta undan dom. Ett steg på vägen är att ta bort lagen hets mot folkgrupp då den bara skapar rassism.

Det är inget fel på lagen. Det bör inte vara tillåtet att hetsa mot någon enskild grupp i samhället. Felet ligger i att lagen bara implementeras ifall det är "rätt" grupper som det bedrivs hets mot.

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 629
872142
April 12, 2005 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

jag ska rätta till , vad jag menar med polisvåld . Hets mot folk grupp.

Även myndigheter kan bergå brott , det görs dagligen , visa myndigheter anser jag hetsar upp svaga människor , miskränker med falska på pekande om olika människor öde som fattar ex inom försäkringkasan.
som försäkrningkasan gör i dag . domstolar fattar ofta först hand för myndigheter sällan att enskild person vinner mot en myndighet
laga ska inte gå efter myndigheter ,
Laga ska gå efter lagen
Inte efter vad myndigheten kan tjäna på håla ner kostander
inom en utredningen av försäkringkasan om ex sjuka barn
enligt lagen har alla rätt till vård , som ska fungera ,
inte bara enbart att skriva ut tabläter .
det finns behandlingar , som misnka medsin kostander ,

Genom att hets mot svaga människor i sverige tvinga dem till förtidspantion , när de har rätt till högre livs standard.
man ska ha råd med tandläkare el ,
man ska ha råd socijal försäkrningar
socijal skydd om skador uppstår .

Tror inte att det är fusket som är problemet i sverige .med bidrag.

Problemet är att svenska staten inte klara av hantera arbetslöshten
ordna upp nya arbetsplatser ,
Svenska staten måst förstå var i från all stress kommer i från
det kommer i från olika regler som är satt av olika myndigheter

svenska myndigheter pressar ännu hårdare de svaga eller de människor som inte kan få jobb ,
Hälsan skall gå före , vård omsorg , Du ska ha rätt till att få må bra inte må dåligt sysk sätt , du ska ha rätt till hjälp
Detta fungera inte , gamla människor får varnvård.

tve 3 , Polisvåldet , finns , kan inte komma i från verkligheten

jag har hämtat ut polisvåldet i från ett tve3 program
kan inte stava namnet på tve programet
kan inte stava namnet på programledaren .
Han är känd för att få fram bra information fakt som stämmer överns med verkligheten
Programet interljuvad en person som kan på peka att polisen ljuger om polis våldet som ökar .
Inte alla poliser som är dåliga ,
Finns även goda snälla människor inom polisen
Är stort sätt utbrätt i sverige enligt ett tve program

Varn vård förkommer stort sätt , sjukvården brister i sin verksamheter

bara kolla upp hur många anmälningar som har ökat
mot sjukvården mot polisen

Bara början ,

Vi kan inte pressa svaga människor , bara hålla käften
Vi kan inte till låta att man misköter om de människor som bor i sverige
av myndigheter som inte fungera ,

börja man rota i allt detta kan man hitta väldigt många saker som stämer som är tråkigt att läsa om

Helt övertygad om att många myndigheter inte bry sig om människor
bara de får lite pengar för hålla mun tyst , du har säng håll käften
myndigheter vill inte käns vid att de har mislyckat med att förstå var för man ska hjälpa människor

hjälp kostar ,
då ska man dra in på kostnader , då kommer sjuka svaga frisk människor i klämd

för att det inte finns mot kraft som kan gå emot visa myndigheter med bevis på peka , vi har skappat farligt samhälle av stress syko ångest , allt flera klara inte av högre krav

vi sätter förstora krav , kräver för mycket av de som har jobb ,

folk ska inte beöva söka jobb efter jobb som inte finns söka

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
872181
April 12, 2005 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det bara jag som sitter och tycker att Gabors totalt oläsliga texter är fullkomligt tragiska?

Edit: Länken han postar är dock väldigt intressant.

Våra barnbarn kommer med denna utveckling att leva i ett Sverige där partigängare detaljstyr över en lika stor del av samhället som var fallet i Östtyskland och Polen under kommunisttiden.

hawkie
Member
Medlem
872213
April 12, 2005 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=hawkie] Spekulationer om hur det skulle gå i ett sådant åtal undanbeddes för det vet vi inte.

Ja men det blev ju åtal. Ska man låsa in någon bara för att "någon" tycker det är rätt, på den frågan svarar jag JA om det är en domare nu var det inte så, shit happends. Han fick sitt fall prövat. Överklagade han?

hawkie
Member
Medlem
872216
April 12, 2005 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Är det bara jag som sitter och tycker att Gabors totalt oläsliga texter är fullkomligt tragiska?

Våra barnbarn kommer med denna utveckling att leva i ett Sverige där partigängare detaljstyr över en lika stor del av samhället som var fallet i Östtyskland och Polen under kommunisttiden.

Vad är ditt problem? Han gör så gott han kan, gillar du det inte läs det inte. Tycker du inte som han? Säg det på ett trevligare sätt.

denstore
Member
Medlem
872228
April 12, 2005 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=denstore][quote=hawkie] Spekulationer om hur det skulle gå i ett sådant åtal undanbeddes för det vet vi inte.

Ja men det blev ju åtal. Ska man låsa in någon bara för att "någon" tycker det är rätt, på den frågan svarar jag JA om det är en domare nu var det inte så, shit happends. Han fick sitt fall prövat. Överklagade han?

OK, jag skrev fel. Han polisanmälde killen i hopp om åtal. Dock gick det inte så långt. Dagen efter att han polisanmälde, hade bylingen ett förhör med invandrarkillen, och i vilket killen självklart gjorde en motanmälan om samma sak. En hel krog kunde vittna på att invandrarkillen både skrek " vad glor du på, jävla svenne", och till på köpet lappa till min polare när han svarade att han bara tittade på något litet meningslöst skit.
Dock så var det ju två tjejer ur invandrarkillens kompiskrets som också bedyrade att Fredde hade skrikit rasistiska tillrop. Moget beteende. Inte nog med att det inte blev något åtal, då åklagaren självklart fegade för situationen, utan till på köpet fick Fredde en tankeställare, och kommer troligtvis aldrig mer i sitt liv att ta det mångkulturella samhället i försvar Det är ju verkligen fint att se hur enkelt det är att göra en öppen och vänlig människa till en trångsynt och fientlig varelse. Visa honom den bistra verkligheten, och han lär sig snabbt....

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
872236
April 12, 2005 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

dags läga in lite beröm

Vill beröma en författare föredetta polis

hav var också med på tve programet på tve 3.

skrivit boken som sitt liv bakom polis kläderna typp

hur det för håller sig melan arbetskamraterna
--------------------------------
En sak som är väldigt anmärkningsvärd

Hur kan ledare inom svenska staten regering vara pasiva
Att till låta förbjuden amunation som inte får användas på ,
Lite väl dåligt in syn över polis styrlsen sätt ager för fritt ,
för att ta ny sort amuntion ,

Alvarliga saker till låta förbjuden amuntation , får inte äns använda i krig .

Bord bli en ordentlig utredning undersöknings krav från svenska staten
vart har de som har ansvar över tagit vägen

Människa som blir sysko sjuk , ska inte dödas , finns andra sätt lösa problemet , killen stog på trappen , när mamma pappa bad om hjälp om sin son som blev sjuk ,

Det finns ingen anledning till att stressa fram ett slut .
I extrema situvationer är minerna väldigt tydliga för pappa mamman
när de vittnar om polisen sätt att säga ,
Bad polisen inte skjutta son , när han var sysko sjuk ,
Polisen finns inget annat gör än skjutta
visa fall kan ta upp tilll 10 timmar in man kanske kan trötta ut en människa som tas in , men bli mördad

detta bevisar hur stressigt det är för polisen som inte kan ta bra beslut
bevisar hur förhållande på polis mans jobb styr mer än rättbelsut led till att man skjött en annnan person som inte kunde göra nåt ,

han var sjuk såg mest farlig ut , det hade bara räckt med vända ryggen spärat av områder låt han stå på trappen
Polisen förskt inte till räckligt med att prata ,
vart bättre om polisen frågar om råd , om de känner sig osäkra på hantera situvation

Hur kan man ha poliser som blir skydda av lagen ,
vi behöver bra poliser inte såna som agera för fort .
verkar som inte rutiner följds
man skjutter inte sjuk person som ser farlig ut, när han inte har likvärdig vappen för skjutta ,

hawkie
Member
Medlem
872298
April 13, 2005 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=hawkie][quote=denstore][quote=hawkie] Spekulationer om hur det skulle gå i ett sådant åtal undanbeddes för det vet vi inte.

OK, jag skrev fel. Han polisanmälde killen i hopp om åtal. Dock gick det inte så långt. Dagen efter att han polisanmälde, hade bylingen ett förhör med invandrarkillen, och i vilket killen självklart gjorde en motanmälan om samma sak. En hel krog kunde vittna på att invandrarkillen både skrek " vad glor du på, j**la svenne", och till på köpet lappa till min polare när han svarade att han bara tittade på något litet meningslöst skit.
Dock så var det ju två tjejer ur invandrarkillens kompiskrets som också bedyrade att Fredde hade skrikit rasistiska tillrop. Moget beteende. Inte nog med att det inte blev något åtal, då åklagaren självklart fegade för situationen, utan till på köpet fick Fredde en tankeställare, och kommer troligtvis aldrig mer i sitt liv att ta det mångkulturella samhället i försvar Det är ju verkligen fint att se hur enkelt det är att göra en öppen och vänlig människa till en trångsynt och fientlig varelse. Visa honom den bistra verkligheten, och han lär sig snabbt....

Tyvärr men så är det. Advokater avgör om det är lönt att gå vidare eller inte och där är det ju en ekonomisk fråga för advokaten/staten/klienterna. Men ni hade ju en hel krog med vittnen varför gick det inte vidare? Invandraren kanske missupfattade vad din kompis sa? Jag vet inte, jag var inte där.

Kan ju säga att det är helt olika beroende på var man bor. Här i min lilla håla har det varit flera fall av misshandel mot invandrare, man har gett sig på folks bilar/barn/familjer. Hakkors hade ristats i dörrar, målats på väggar osv. Sådant måste straffas och talar jag inte om ynga bot och högst 2 år i fängelse(yeah right) utan minst 6 mån och högst 2 år(är inte helt 100% på straffskalan).

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
872303
April 13, 2005 - 9:46 am
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Är det bara jag som sitter och tycker att Gabors totalt oläsliga texter är fullkomligt tragiska?

Då är vi två. Tragiskt håller jag inte med om, killen har trots allt dyslexi. Men jag har givit upp att läsa texterna, orkar helt enkelt inte.

denstore
Member
Medlem
872305
April 13, 2005 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Tyvärr men så är det. Advokater avgör om det är lönt att gå vidare eller inte och där är det ju en ekonomisk fråga för advokaten/staten/klienterna. Men ni hade ju en hel krog med vittnen varför gick det inte vidare? Invandraren kanske missupfattade vad din kompis sa? Jag vet inte, jag var inte där.

Kan ju säga att det är helt olika beroende på var man bor. Här i min lilla håla har det varit flera fall av misshandel mot invandrare, man har gett sig på folks bilar/barn/familjer. Hakkors hade ristats i dörrar, målats på väggar osv. Sådant måste straffas och talar jag inte om ynga bot och högst 2 år i fängelse(yeah right) utan minst 6 mån och högst 2 år(är inte helt 100% på straffskalan).

Problemet är att rasism skall bestraffas likadant, oavsett om det är på ena eller andra hållet. Idag använder man lagen om hets mot folkgrupp som ett sätt att jaga skinnskallar, medans man samtidigt blundar för samma brott som begås av andra sidan. Det undergräver enbart trovärdigheten för det svenska rättsamhället.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
872344
April 13, 2005 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=hawkie]Tyvärr men så är det. Advokater avgör om det är lönt att gå vidare eller inte och där är det ju en ekonomisk fråga för advokaten/staten/klienterna. Men ni hade ju en hel krog med vittnen varför gick det inte vidare? Invandraren kanske missupfattade vad din kompis sa? Jag vet inte, jag var inte där.

Problemet är att rasism skall bestraffas likadant, oavsett om det är på ena eller andra hållet. Idag använder man lagen om hets mot folkgrupp som ett sätt att jaga skinnskallar, medans man samtidigt blundar för samma brott som begås av andra sidan. Det undergräver enbart trovärdigheten för det svenska rättsamhället.

Den här grabben har fattat något.
Jag har blivit "cuttad"(inte allvarligt) när jag var mindre av invandrare för att jag hade fel färg på håret på fel gata typ..

Det är mycket omvänd rasism som inte tas upp. Och sist jag kollade så står inte ens Svenskar med som beskyddade under HMF-lagen...Vilket är sorgligt.

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
873487
April 15, 2005 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

alla ska väl vara lika för lagen ,
ha lika rätt till skydd
ovasätt ursprung eller om man är svensk
Är snart eu medborgare ,
då måst flera börja tänka på att alla är lika dena ,

ovasätta typp av misbruk av ord för att använda till rasism.
enklare sagt ,
helt stopp för att använda ord för att föra våldet vidare ,
Det är våld utan fysik kontakt .
Ingen stor skilnad ,
samma sak
bäge sätterna blir man skadda på ett eller annat sätt ,

Jag tycker att flera myndigheter slår ner på människor ,
när människor är besöker en form av myndighet

mIn kompis blir ofta hånad ,
De sitter flinar åt han på försäkring kassan.
han kan inte rå för sin situvation ,
Det finns inga jobb att få söka.

Respket för andra situvationer är sämre tolerad av myndigheter nu förtiden

Myndigheter vill inte veta av behovet vara ärlig med rätt hjälp,

vården av gamla har blivit otroligt sämre
Man bädar ner gamla människor redan kl 15 . 00
ja för att de ska hinna med ,för att det är ont om personal ,
Är väl inte svårt anstalll folk , finns folk som vill jobba

Men det råder intagning stopp statlig komunal arbetsplatser

Jag tror det är stor löngn att påstått att folk fuskar , med att de är sjuka.

Folk orkar inte jobba för att verkligheten uppfattas inte av politikern
Miljön är inte bra för människor . myndigheter försöker lösa problemet med för neka samhällets problem att få leva ett bra liv ,
Det är inte fråga om mat kläder ha en säng

Var för får inte folket i sverige må bra att vara friska ?
Var för detta ständiga syko stress , heats jakt på sjuka människor.
Hur kan svenska folk bevisa att det inte fuskar ,

Tänk om det är så
att det finns en annan verklighet
som inte får ett erkända av makten staten politikerna vill inte erka sina brister problem ,
Att det är verkligheten som hunnit i kapp oss . det går inte ljuga förneka förhållande som råder ut i landet , Folk blir brända. fattar inte politiken detta ,
var för gör man inget som under lättare för människor i sverige att få leva ett värdigt liv ,
Att det finns många som blir sjuk , hjärna som inte orkar ,

Detta bevisar att det finns två samhällen i sverige
friska sjuka.
Du kan glömma allt som man lärd-sig i skolan att alla är lika värd ,
man ska sattsa på varje människa i sverige ( det gör vi inte )
Pengarna som styra om vi har vi råd med männskliga rättigheter .

För mycket stress , krav för de som har jobb ,

Beror på att människor mår inte bra i sverige av samhället polisen vård , Människor får ingen stöda hoss läkaren ,
Du är bara ett pappers ärnden
Vården klara inte av hantera människor som de vore människor
Att kunna köppa in vård som finns i den privat verksamheter har andra metoder än tablätter för hantera hjärna olika svagheter symtomer ,
som skulle särket minska stora kostnader för samhället

svensk vård
vill inte kännas vid syko metal hälsam pysisk ohälsa
flera flera som har desprationer ,
månnga människor gråtter för mycket ,

Finns ingen tanke på hur folk ska få känna glädje medninge med livet
i sverige , bara jobb krav ,

det bord staten politiken ha tänk på ,
Hur man bygger ett land , inte glömmer bort känslorna ,
Livet är inte att jobba 8 timar
Det går dela på jobberna ,
Folk måst få mer tid med sina vänner släkt att umgås
Barnen har så mycket tid med mamma pappa ,
Även de som är sjuka av stress orakar inte
Det leder till ensamheten ,
även för alla gamla som glöms bort som hade jobb i skolan ,
din mat tant som gav dig mat ,
kanske sitteri en säng inte kan gå

Vi är bra på samla i hopp gamla människor ,
nåt som är fel i sverige , när det blir så här , gamla ska väl få umgås mer med sin familj.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
873504
April 15, 2005 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=Gabor]Telefon samtal eller ett brav till FN .
------------------------------

text
Lagen fungera inte i sverige FN .

folk får lida , socijalbrott av myndigheter ex av försäkring kassa
Hets mot folk grupp är strafbart

text

Jag hoppas att du skrivit fel där, eller menar du verkligen att hets mot folkgrupp INTE ska vara straffbart?

Själv tycker jag den lagen är det som skiljer Sverige på ett bättre sätt från de andra EU länderna ex Frankrike.

Självklart ska inte hets mot folkgrupp vara straffbart, som alla säger här så innefattas inte svenskar. Om invandrare tror att de ska kunna gå runt och kalla oss div glåpord för svenskar utan att bestraffas så tror de fel. Men det gör dem endå...

Jag är inte tillräckligt vaken för att föra en konstruktiv debatt med oppositionen riktigt än, jag återkommer om tre räkmackor och en Red Bull.

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
873516
April 15, 2005 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Alla slag av heats upp mot människor folk heats , skall vara straffbart.
Ingen gar rätt till skada människor ,
gäller även mot myndigheter mot sjuk svaga eller de som inte har jobb
Det fungera inte så i verkligheten
finns ingen fungera riktig rättvisa med lag som kan fungera.

eller hur man lära ut till barnen att hantera varandra olika rasim
för att råda bot på rasim ,

Kanske också finns rasim melan svenskar mot svenskar ? i andra samhang , jag känner inte till det , har nästan inga svenska vänner heller
svårt huvdtaget tycker jag i sverige med relation vänksapp.

avståndet melan svenskar som är infödd

relation
allt handlar om relation , född nya fördomar i nya tider , tyckade tänkade,
inte heller rätt att svenskar ska lida för alla utlänska ,
eller att ulänska får lida av andra ulänska
eller svenskar får lida av andra svenskar

På nåt sätt är det helt medningslöst tänka i såna banor
Undra hur det är om alla till hör ett land i stället ,
finns kommer alltid finns kvar skilnader
kommer alltid finns folk som gör skilnader på gott ont
går inte komma i från ,kommer alltid finns nän utlänsk som är mot svensk
eller tvärt om , Går inte råda bot helt hållet tror jag
Människa har sina brister + som det är i dag blir det ännu mera

jag själv umgås inte äns med svart håriga människor.
jag själv är svart hårig kommer ut i från ,
Jag har aldrig fått möjlighet välja neutral utänska människa i socijal samhang
vill inte blands in med religon ,
folk inom olika grupper inom relginon har svårt att respktera andra som inte vill till höra den tron.
en av många orsaker också religon

Men det är stor skilnad att födas i sverige , blir mer svensk på nåt sätt .
mot att komma ut i från

jag har blivit för svenskad , kan bara ett språk .

gäller all på jorden .
spelar ingen roll rasims skall icka toleras
finns inga ursäkter att misbruka ord språk mot varandra ovsätt om inte är rasim

all slags syko våld med misbruka av ord av språk ,
hör inte hemma hoss dem som förespråkar FN lagar jämstäldigheten
Religon förespråkat inte sån full hänsyn åt olikheter ,

när samhället inte fungera . syns allt mer alla brister problem
klyfterna ökas melan fattig rik . sjuk frisk . utläningar svenskar

tror männiksor blir mindre tolerad i dag , när många ser inte själva samhälles grunden fungera , socijal gruden för all relation . är hotad .
finns ingen fängel system som fungera i sverige eller hanterning av människor som gör fel ,

Är ont om jämstäldighet i melan olika grupper man kvinna
utlänska svenskar ,

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 274
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL