March 1, 2004
Extatic wrote: [quote=StarCraft]"Den osynlige" ska ni se om ni inte har sett den. Också en bra svensk film med svergies topp skådespelare.
Väldigt bra, se den.
den har jag läst, den är kass
btw 30:e november och Sökarna är så j**la B. Lite pinsamt att se på faktiskt
30:e november är skön, Sökarna har jag inte sett..
September 2, 2003
Vad har ni emot sökarna?
Det är ju bland det bästa som kommit ifrån detta land i filmväg. Intressantare än Bergman mer underhållande än Killingänget. Sökarna är klockren och sträcker sig emot toppen av poängskalan. Kan inte komma på en film som så ofta blir citerad som den, helt oförglömmliga citat och scener.
Sen att försöka jämnföra Sökarna med seriösa mångmiljon filmer som The Shawnshank Redemption är ju patetiskt. Det är för det första två helt olika typer av film som inte alls berör samma tema. Den jämnförelsen får ett rungande IG!
On topic: Vad som hände med sökarna 2 har jag ingen aning om, med all sanolikhet blev filmprojektet nedlagt av någon anledning. Väldigt synd det, -Sökarna i all ära!.
February 1, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=Templar-]får väl hålla med om att den är bra, för sin genre... 🙂
seriöst? Tycker du verkligen att sökarna är bra för sin genre? Kan du motivera det?
Vi vänder på det Krqagyzzz, säg några filmer du tycker är bra så ska vi se om du har någon aning vad bra film är.
Kör på säg tex. fem filmer, vilka du vill.
May 17, 2002
StarCraft wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Templar-]får väl hålla med om att den är bra, för sin genre... 🙂
seriöst? Tycker du verkligen att sökarna är bra för sin genre? Kan du motivera det?
Vi vänder på det Krqagyzzz, säg några filmer du tycker är bra så ska vi se om du har någon aning vad bra film är.
Kör på säg tex. fem filmer, vilka du vill.
Det där var ett slag under bältet, men ok här kommer fem filmer. Har helt och hållet struntat i genre och sådant, sparka på mig sedan i så fall. Kan inte garantera att de är mina favoritfilmer men bra tycker jag allt att de är.
ej i inbördes rangordning:
Trainspotting
Taxi driver
Das Boot
Blues Borthers
Wallace and Gromit - A close shave
1 Guest(s)