June 3, 2001
Vattenfall har fått nått hårt i huvet. 👿
Dom tycker att farsan gör av med 25000kwh/år!
3 nya ellement och en ny kyl+frys (i ett) kan inte dra 25000kwh.
Förut hade han 10000kwh och då var det gammla grejer + fler ellement.
Hoppas dom går i konkan eller nått! [Image Can Not Be Found]
January 20, 2003
Det är ju ingen nyhet att de räknar i överkant, du betalar men du får också ränta på pengarna, ska få det iaf.
De lånar dina pengar typ, för att hindra det måste man väl beställa en sån där snubbe som checkar mätaren lite då och då för att räkna medelförbrukning osv...
Men som sagt överskott betalas tillbaka med ränta.
June 3, 2001
a01marev wrote: Fast det räknas väl på en årsförbrukning, är knappast vattenfalls fel att dom inte vet om att ni köpt nya el-prylar förra veckan...?
Men det går väl att be dom komma hem till er och göra en mätning på vad som bör förbrukas..
Har inget med saken att göra.
Det är gjort men dom står endå bara och kliar sig i huve och förstår ingenting.
Som när Antenn och telecervice var hos oss.
Vårat Comhem var uppe max 10% av dygnets timmar.
Antenn och telecervice fatta ingenting... "-Det är din dator det är fel på."
Jo tjena, prova med ett annat modem funka inte, gick in till grannen med mitt modem och min dator.. funkade kanon.
"-Vi hittar inget fel så det måste vara din dator det är fel på."
"-Mina grejer funkar ju hos grannen."
"-Aaahh.. men vi hittar inget så då är det fel på din dator."
Dagen därpå sa jag upp com hem.
Var på en otevlig röst frågar om det är telia jag ska ha i stället.
"-Ja jag tänker inte ta mer skit från er!" *klick*
January 23, 2002
Gueno wrote: [quote=a01marev]Fast det räknas väl på en årsförbrukning, är knappast vattenfalls fel att dom inte vet om att ni köpt nya el-prylar förra veckan...?
Men det går väl att be dom komma hem till er och göra en mätning på vad som bör förbrukas..
Har inget med saken att göra.
Det är gjort men dom står endå bara och kliar sig i huve och förstår ingenting.
Som när Antenn och telecervice var hos oss.
Vårat Comhem var uppe max 10% av dygnets timmar.
Antenn och telecervice fatta ingenting... "-Det är din dator det är fel på."
Jo tjena, prova med ett annat modem funka inte, gick in till grannen med mitt modem och min dator.. funkade kanon.
"-Vi hittar inget fel så det måste vara din dator det är fel på."
"-Mina grejer funkar ju hos grannen."
"-Aaahh.. men vi hittar inget så då är det fel på din dator."
Dagen därpå sa jag upp com hem.
Var på en otevlig röst frågar om det är telia jag ska ha i stället.
"-Ja jag tänker inte ta mer skit från er!" *klick*
Som nu när jag var utan Internet en vecka.
Måndagen vecka 12 gick Tiscalis nät ner på vissa orter i Sverige, däribland Helsingborg, på tisdagen var det fortfarande inte fixat.
På onsdagen så skulle det vara fixat enligt dem men jag hade fortfarande inget, men mina grannar började så smått få tillbaka det en efter en så jag tänkte att det kommer väl.
Torsdag och fortfarande inget Internet, ringde och de sa att det måste vara fel på min dator, det skumma var att jag fick IP, DNS m.m så all kommunikation med deras server verkade funka, bara det att jag inte kom ut förbi deras gateway.
Hade hemma en polare och hans bärbara dator för å testa med den men med samma resultat, ringer Tiscali igen så säger att jag nu har testat med en annan dator. Men nähe, ingen respons.
Ringer på fredagen igen, Ja vi gör en felanmällan. igen 👿
Utan det hela helgen och på måndag när jag fortfarande inte fått det så ringer jag dem igen, medans jag då pratar med dem så försöker komma ut en gång till, då helt plötsligt så funkar skiten igen, frågar om de hade gjort något eller varför det helt plötsligt börja funka, Nä vi har inte gjort något.
Vet fortfarande inte vad som hände men är säker på att deras gateway eller nåt var messed up och de inte erkände det. :arg:
January 23, 2002
BarateaU wrote: Steel:
Kunde du inte gåra nått?
Inte DNS'en som knasade?
Så du kunde pinga ip adresser men inte domäner?
Kunde inte pinga nånting på andra sidan deras saker och kunde inte pinga deras saker heller.
Skulle tro att det var deras DNS som inte var riktigt frisk.
1 Guest(s)