May 17, 2006
Jag har haft ett par vattenpipor nu. En vanlig normal stor, en normal stor med fin kvalitet. En riktigt liten och en stor. Den lilla var äcklig, den stora var skit god men svårare att få fram rök och de normal stora var nog bäst..
Jag undrar om ni vet någon riktigt nice vattenpipa? Så jag slipper köpa och sälja hela tiden. Har just nu 3 st pipor.
Är det inte lättsammare med vanliga cigg?? Jag menar, t.ex när man är ute på skotertur eller liknande..Har du glykol i pipan vid -grader.? 😛
Annars sitter en snus ganska fint, tar lite plats också.
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 11, 2002
ilg@dd wrote: Är det inte lättsammare med vanliga cigg?? Jag menar, t.ex när man är ute på skotertur eller liknande..Har du glykol i pipan vid -grader.? 😛
Annars sitter en snus ganska fint, tar lite plats också.
😉
Är ju iof inte samma sak att röka vattenpipa som att röka en vanlig cigg. Sen bor ju inte alla i lappland och har - grader året runt 😀
Själv köpte jag mig en fin pipa i egypten, funkar hur fint som helst. Lagom stor och inte alls klyddat. Hade ett par som var köpta här i sverige men de var inge bra alls. Känner du någon som ska till sydligare länder typ egypten så be dem köpa med sig en pipa till dig. Billigare än hemma och fungerar bättre!
March 27, 2004
http://www.vattenpipan.com/ har ju rätt bra grejer, har en hyfsat stor därifrån som jag kört i över ett år utan att den tagit smak eller blivit dålig på nåt sätt.
Köpte med mej ett helt gäng pipor från Indien när jag var där senast som kändes betydligt stadigare än importpipor jag sett i Sverige och dom kostade bara runt en hundring styck, sålde dock vidare alla till polare så det finns inga kvar...
En resa till Indien för en pipas skull kanske är att ta i så kolla vattenpipan.com
May 17, 2006
Det är inte vattenångor du röker Donegan.
Jo jag har frågat runt om det är nån som ska ner där i dom länderna men ingen just nu. De man köper i sverige går oftast sönder lätt och är smutsiga och trasiga när man köper dom, sen finns det andra pipor som ser mer moderna ut där alla delar passar perfekt och man får en kartong med och sånt. Som tex med min Mitsuba. Men det är ju roligare med en pipa som inte ser modern, vill ha en pipa med kvalitet men som ändå ser ut som dom där nerifrån om ni förstår 😀
Det är verkligen inte samma sak som att röka cigg. Det är äckligt och jobbigt. Vattenpipa är soft. Skicka pm om ni vill köpa pipor! Tror jag beställer en Orbiter Two för 950 kr.
March 23, 2007
Donegan wrote: fattar inte grejen med vattenpipa, kan någon förklara? Om jag vill ha vattenånga i flabben kan jag ju koka det i en kastrull och hålla huvet över 😛
Det är ju mest en social grejj, ta det lungt och koppla av. Röken brukar vara smaksatt så det smakar dessutom helt okej.
Är man beroende av nikotin lämpar sig vanliga cigg bäst.
December 11, 2005
dubbeldusch wrote: [quote=Donegan]fattar inte grejen med vattenpipa, kan någon förklara? Om jag vill ha vattenånga i flabben kan jag ju koka det i en kastrull och hålla huvet över 😛
Det är ju mest en social grejj, ta det lungt och koppla av. Röken brukar vara smaksatt så det smakar dessutom helt okej.
Är man beroende av nikotin lämpar sig vanliga cigg bäst.
Äppeltobak ger bäst och mest smak. Sen finns det citron, melon mm som smakar helt okej det med. 10x godare än vanliga cigaretter.
Tjejgrej..
Lika onödigt (Läs fjolligt) som påssnus.
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 16, 2003
ilg@dd, va negativ du ska vara då, det låter riktigt bra det här, jag har helt såld, ska garanterat löpa en vattenpipa efter muck
Poontus wrote: ilg@dd, va negativ du ska vara då, det låter riktigt bra det här, jag har helt såld, ska garanterat löpa en vattenpipa efter muck
Nja, börjar liksom bara bli less på alla dessa handikappanpassade produkter med ickehandikappade som målgrupp..
August 11, 2005
ilg@dd wrote: [quote=Poontus]ilg@dd, va negativ du ska vara då, det låter riktigt bra det här, jag har helt såld, ska garanterat löpa en vattenpipa efter muck
Nja, börjar liksom bara bli less på alla dessa handikappanpassade produkter med ickehandikappade som målgrupp..
Handikappanpassad?
csm101 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Poontus]ilg@dd, va negativ du ska vara då, det låter riktigt bra det här, jag har helt såld, ska garanterat löpa en vattenpipa efter muck
Handikappanpassad?
Jaa, rökverk för folk som är klent byggda, och snus för folk som har glest mellan tänderna..
Poontus wrote: vattenpipan kräver väl mer styrka än vanliga cigg.
en vanlig ciggarett är ju bara att sätta i minnen och tända sen är det klart.
Sure.. Det är ju inget som helst "sting" i den kalla röken.
December 11, 2005
the_C@t wrote: Äppeltobak är riktigt hyvens.
Har även hört att mint ska vara gött.Sen blir man ju riktigt, riktigt gangster när man röker vattenpipa. Pumpa ut riktigt tjock, smooth rök ur lungorna.. Ahh.. 😉
Någon som testat is i vattnet för tjockare rök?
Nja, har inte haft is men man ska ha så kallt vatten som möjligt.
1 Guest(s)