March 5, 2002
Jeefy wrote: Tjenare, har en volvo 745 med en 4 vxl:ad låda med överväxel men nu är det så att denna växellådan sprack på nåt j**la vänster :banghead: Kan man nu ta en vanlig 5 vxl:ad låda och byta till istället eller måste jag byta kardan oxå eller hur ligger det till?
Ja det kanske du kan, det finns adaptrar för kardanen också, men då kanske du måste kapa den, jag vet inte. Men kolla med skroten om det ligger någon växellåda där som passar?
May 11, 2005
Fackamato wrote: [quote=Jeefy]Tjenare, har en volvo 745 med en 4 vxl:ad låda med överväxel men nu är det så att denna växellådan sprack på nåt j**la vänster :banghead: Kan man nu ta en vanlig 5 vxl:ad låda och byta till istället eller måste jag byta kardan oxå eller hur ligger det till?
Ja det kanske du kan, det finns adaptrar för kardanen också, men då kanske du måste kapa den, jag vet inte. Men kolla med skroten om det ligger någon växellåda där som passar?
Okejs, tänkte kolla lite här först för jag hörde att det fanns lite bil folk här =) har dock en växellåda på gång :hb:
1 Guest(s)