July 18, 2003
Hej
Jag ska söka till högskola nu, och det lutar år högskoleingegör i växjö. Men jag undrar bara vad ni har för erfarenheter och åsikter om Växjö universitet.
Hur är studentlivet där?
Hur är deras datautbildningar?
/blitz
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
June 30, 2003
Själv läser jag 3:e året som högskoleingegör i datateknik på Växjö universitet.
Studentlivet är det inget fel på tycker jag.
Det programmet jag läser inriktar sig på inbyggda system. Så det är mestadels digitalteknik, el, programmering(java, assambler, C#). Sen går det ju naturligvis att sista året välja massor av valfria kurser.
February 26, 2002
Jag flyttade till Växjö nu inför denna terminen och jag måste säga jag är imponerad över hur väl organiserat allt är i skolan jämfört med Jönköping där jag pluggade innan.
Jag bor på Campus och det är en upplevelse i sig, det är en egen värld som man inte lämnar så ofta allt finns här uppe på området.
Rekommenderar skarpt Växjö Universitet till alla!
July 18, 2003
Hmm, intressant. Av alla jag har pratat med så tycker alla att växjö universitet är bra. Det är ingen som har sagt något negativt förrutom att man är lite isolerad på campusområdet. Det blir antagligen växjö för min del också.
Vet ni om man kan ställa sig i bostadskö innan man har blivit antagen?
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
2 Guest(s)