June 23, 2006
http://en.wikipedia.org/wiki/S....._Interface
[Image Can Not Be Found]
"Scalable Link Interface (SLI) is a method developed by NVIDIA for linking two (or more) video cards together to produce a single output.
accelerators. NVIDIA Corporation reintroduced the name in [==System==
It is an application of parallel processing for computer graphics, meant to increase the processing power available for graphics. With SLI, it is possible to roughly double the amount of graphic complexity that can be handled by a computer just by adding a second identical video card. If two video cards are purchased initially, this can give the user significantly more graphics computing power than the same setup with only one card. Alternatively, having one SLI-capable card in a computer can allow a user to upgrade in the future when additional computing power is needed/wanted. However, there are cases where this path could be more costly than merely purchasing Bold texta brand-new graphics card.
The name SLI was first used by 3dfx with its Scan-Line Interleave, which was introduced in 1998 and used in the Voodoo 2 line of graphics [2004]] and intends for it to be used in modern computer systems based on the PCI Express bus. However, the technology behind the name SLI has totally changed."
Nja, varför inte helt enkelt döpa om det till "veckans ämne" då istället?
Tycker att tanken var god..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2006
Lanparty wrote: [quote=ilg@dd]Nja, varför inte helt enkelt döpa om det till "veckans ämne" då istället?
Tycker att tanken var god..
"Veckans Ämne - SLI"
Mer om SLI.
[Image Can Not Be Found]
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 9, 2003
SLI är ju bara grafikkortsmarknadens svar på dual core.
Känns dumt att köpa två grafikkort, ska det inte räcka med ett?!?
Då är det mycket vettigare med kort som utnytjar SLI i ett enda kort. (Kommer inte ihåg vad det heter men ni vet vad jag snackar om)
Får se om det blir lite debatt nu då 🙂
JAg gjorde i alla fall ett försök
January 13, 2003
CTH wrote: SLI är ju bara grafikkortsmarknadens svar på dual core.
Känns dumt att köpa två grafikkort, ska det inte räcka med ett?!?
Då är det mycket vettigare med kort som utnytjar SLI i ett enda kort. (Kommer inte ihåg vad det heter men ni vet vad jag snackar om)Får se om det blir lite debatt nu då 🙂
JAg gjorde i alla fall ett försök
Ptja, 3dfx kom med multigpu-teknik med voodoo2 så "SLI" är inget nytt. Multigpu på samma PCB kom 3dfx med på voodoo5 om inte tidigare med.
SLI och multiGPU överhuvudtaget är stenålder. 😎
March 15, 2004
Marcan- wrote: Roligt initiativ. Tror dock det skulle bli större och intressantare diskussioner om det vore lite mer allmäna ämnen.
indeed. tycker vi nån ska skapa en "Veckans ämne" tråd istället sen lite mer allmäna ämnen. finns redan så mycket om data grejer. dessutom är det ju ett allmänt forum.
May 16, 2006
tack _Bjornstrom_
kan även sätt upp en röstning varje vecka där man får rösta på bästa märke i respektive ämne, som den här veckans röst allternativen:
MIS
DIF
ASUS
ABIT m.f
om det är dator relaterade ämnen vill säga, då börjar röstningen på första dan i äment o avslutas 7 dagar senare.
1 Guest(s)