MIS och DIF??
Har ingen speciell enstaka favorit, men brukar föredra Asus och Abits kort när det ska byggas nytt.
ASRocks Dual SATA2 939 var faktiskt en glad överraskning när jag byggde en burk baserat på det, men det är nog lite för krångligt för "Svensson" att plocka reda på prestandan i det.
Kör för nuvarande på ett Abit KN8-SLI, vilket jag ser som ett shysst budgetkort. + för den passiva chipsetkylningen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2006
February 12, 2003
Skriver inte det här för att vara paragrafryttare, men kan ni inte vara trevliga, gör ni bäst i att låta bli att skriva.
För att bara i min tur att racka ner på nån stackare, så hatar jag Asus över allt i moderkortsväg. De hade förvisso sina ljuspunkter med A8R-MVP, men jag har inte haft ett vettigt Asus-mobo för S462/754/939. Har väl å andra sidan inte betalt übermycket heller, men jag har fått bättre moderkort för samma pengar varje gång.
February 23, 2004
Har kört med en del märken genom åren, men det mobot jag vart mest nöjd med hittills är mitt nuvarande DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D (s939). En herrans massa inställningar, klockmöjligheter etc. Dock anser jag att "vanliga" icke entusiaster bör välja något annat, priset kan ej motiveras då tycker jag, plus att det kan vara krångligt att ställa in etc. om man inte kan en del.
I så fall är AsRock ett klockrent val. När Fujitsu Siemens mobot pajjade på vår gamla hyrdator (s478), så valde jag ett AsRock P4Dual-880Pro. Billigt och funkar klockrent (har t.o.m. mer inställningar och monitoring än det gamla som satt i). Dock är det väl inte så jätteklockvänligt, men är man inte ute efter det, utan att burken skall funka utan problem och ifall den har de anslutningar man behöver så är ett AsRock ett bra val. MSI som jag hade för något år sen gillade jag också.
1 Guest(s)