July 18, 2003
Hej
Tyckte att det vore roligt om det fanns en tråd där alla skrev i om personen i fråga har gjort en litet misstag i veckan som gått.
Vore roligt om tråden kunde bli klistrad.
Jag bidrar iallafall med ett litet misstag som hände i veckan.
Det är tisdagkväll och jag går och lägger mig vid ca 01.30 och ställer klockan så fint vid strax efter 5, måste gå upp då eftersom jag börjar att jobba vid 6 minuter i 6. Sedan så somnar jag så gott.
Jag vaknar sedan ca två timmar senare i tron om att klockan var efter 5 och att jag hade försovit mig, så jag tar på mig kläderna och skyndar ner för att äta lite och sedan åker jag iväg till jobbet.
Senare när jag har åkt lite mer än 1 mil och ska svänga in till parkeringsplatsen på jobbet så kollar jag till på klockan i bilen och till min förvåning så ser jag att den står på 03.48, vilket jag måste dubbelkolla med min mobil och mitt armbandsur. Givetvis så stämde det att klockan var 03.48, vilket gör mig en aning irriterad.
Vid det tillfället så hade jag tre alternativ.
1. Att vända och åka hem och lägga mig.
2. Att börja och arbeta.
3. Att gå in på jobbet och lägga mig i avdelningsmatrum.
Jag valde alternativ 1, sedan så lyckades jag nästan med att försova mig ändå.
Jag hoppas att ni delar med er av era misstag, annars lär jag nog kunna hålla denna tråd uppdaterad i några veckor. Gör nästan alltid någon lite miss varje vecka, kanske inte lika stor som denna.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
July 18, 2003
Mind wrote: uhm, jag skulle ha haft liiiite längre ögonkontakt med en brud i lördags och druckigt lite mindre mängd Öl.
annars har jag inte direkt gjort nått misstag på Väldigt länge.
gick till skolan en timma tidigare engång, det kan jag aldrig glömma.
De kommer nog!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
October 24, 2002
Också gjort misstaget att tro att klockan är något den inte är, åkte in till skolan en timme för tidigt. Bussen tog 35min, så var ju inte så att man kunde åka hem. Var bara att springa runt och inte göra ett piss, inte ens Burger king eller något sådant hade öppnat.
Fast inte så farligt jämfört med många andras tabbar.
October 25, 2003
Jag vaknade faktiskt inatt och trodde att klockan redan ringt (skulle upp och jobba 06.00), och jag stängt av den (använder mobilen).
Skyndade mig sjävlklart upp som den duktiga person jag är och hoppade i dushen. Medan jag står i dushen tänker jag, "Fan vad mörkt det är ute då!".
Ungefär 2 sekunder senare hör jag ett jävla dunkade på badrumsdörren.
Då hade farsan vaknat och undrade varför i helvete jag dushade klockan två på natten.
Det var bara att dusha klart och sätta sig och lira Diablo 2 i singleplayer fram tills det var dags att åka...
July 10, 2003
Tindy wrote: Jag vaknade faktiskt inatt och trodde att klockan redan ringt (skulle upp och jobba 06.00), och jag stängt av den (använder mobilen).
Skyndade mig sjävlklart upp som den duktiga person jag är och hoppade i dushen. Medan jag står i dushen tänker jag, "Fan vad mörkt det är ute då!".
Ungefär 2 sekunder senare hör jag ett j**la dunkade på badrumsdörren.
Då hade farsan vaknat och undrade varför i h*****e jag dushade klockan två på natten.
Det var bara att dusha klart och sätta sig och lira Diablo 2 i singleplayer fram tills det var dags att åka...
Sjukt, exakt samma sak hände mig inatt, tog på mig o tänkte gå upp o käka kl 2, sen hörde jag att det var helt tyst i huset och kolsvart ute, så gick jag tillbaks och kolla på klockan och la mig igen. ;P
Drömde antagligen att klockan redan ringt. 🙂
1 Guest(s)