Veganer bör skjutas, brännas och aldrig mer få existera!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Veganer bör skjutas, brännas och aldrig mer få existera!
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 6, 2003 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....77,00.html

Otroligt hur förbaskat korkad man kan bli av grönsaker!

STÖD SCAN SKJUT EN VEGAN!

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
304728
April 6, 2003 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo extrema veganer är konstiga människor. Att de attackerar minkfarmer och slaktbilar gör att jag tycker att vi alla borde bli militanta köttomaner som springer omkring och slår sönder växthus wink

_bushman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 759
304748
April 6, 2003 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

IDIOTI!! Varför låta en unge svälta bara för att dom är veganer, och vill att ungen också ska bli det?

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
304759
April 6, 2003 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker en åldersgräns för veganer (och kanske tom. vegitarianer) borde införas... då det enkelt kan bli fel när man är sådär liten.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
304766
April 6, 2003 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fattar inte. Varför fick inte ungen äta vanlig barnmat? Har veganer nått emot de? 😕

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
304783
April 6, 2003 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

När Silvia Swinton vittnade i rättegångensa hon att dottern Ice, som nu är tre år, "blomstrade" under parets strika vegandiet. Hon sa att barnet blev sjukt när hon fick läkarvård

jaja.. det e ju också en syn på saken

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
304793
April 6, 2003 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja... Veganer över lag är inte onda av naturen! De är för det mesta välvilliga och respekterar även andra levande varelser förutom männsikan. Det är inget fel i det!!! Dock finns det ignoranta människor av alla sorter och bara för att ett par som var veganer behandlade sitt barn illa så betyder det inte att alla veganer skulle göra så!!

Det är ju som att säga att jag tillhör gruppen "vita människor" därför är jag lika elak som Hitler - För han var ju också vit. Han åt även kött, jag äter också kött.. Likheterna är ju slående!!!!!

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
304796
April 6, 2003 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Berätta förresten gärna varför alla veganer "...bör skjutas, brännas och aldrig mer få existera!"

Jag tycker du bör tänka lite mer innan du skriver ett inlägg!

Sourzie
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 183
304806
April 6, 2003 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

dom flesta veganer försöker iof alltid pracka på alla andra o sitta o köka grönsaker som en liten kanin asså...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
304811
April 6, 2003 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

airman wrote:
Det är ju som att säga att jag tillhör gruppen "vita människor" därför är jag lika elak som Hitler - För han var ju också vit. Han åt även kött, jag äter också kött.. Likheterna är ju slående!!!!!

Dålig jämförelse. Hitler var vegetarian.....

Truelies
Medlem
Forum Posts: 190
304812
April 6, 2003 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: Berätta förresten gärna varför alla veganer "...bör skjutas, brännas och aldrig mer få existera!"

Jag tycker du bör tänka lite mer innan du skriver ett inlägg!

Skönt att det finns människor som inte är så förbannat trångsynta. Min fru var vegan under en period och väldigt duktig på näringslära. Vår dotter (som nu är tretton) dog i alla fall inte av vegandieten hon fick. (Tilläggas bör att jag aldrig varit vegan/vegetarian)

Så varsågod och förklara varför alla veganer ska skjutas eller varför dom är så korkade!

Truelies
Medlem
Forum Posts: 190
304816
April 6, 2003 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Sourzie wrote: dom flesta veganer försöker iof alltid pracka på alla andra o sitta o köka grönsaker som en liten kanin asså...

SKITSNACK.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
304826
April 6, 2003 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill själv bli vegetarian av hälsoskäl. Nyttigare mat helt enkelt. Det etiska ligger också där i bakgrunden någonstans.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
304832
April 6, 2003 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Truelies wrote: [quote=Sourzie]dom flesta veganer försöker iof alltid pracka på alla andra o sitta o köka grönsaker som en liten kanin asså...

SKITSNACK.

Inte enbart. Har vid ett flertal tillfällen råkat ut för vegetarianer och veganer som tycker att de öppet skall få lov att kritisera andra för vad de äter. T.o.m. på middagar. Om de inte vill se på när deras medmänniskor äter kött, då skall de inte sätta sig ner vid samma bord. Men som alla andra politiskt korrekta grupper i samhället, så frossar många av dem i att få racka ner på andras vanor.

Jerry
Member
Medlem
304839
April 6, 2003 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är klart de ska få proklamera det riktiga i att äta vegetariskt. Då menar jag inte att jag vill ha en vegetarian som förföljer mig och hackar på mina matvanor varje gång jag äter kött eller som förstör bröllopsmiddagar osv., det är bara taktlöst, ingenting annat. Jag har dock full förståelse för någon som påpekar det någon enstaka gång.

Sneaky
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 44
304851
April 6, 2003 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaha. De har nästan låtit sin dotter svälta ihjäl. Vad beror det på? Förmodligen att de är sjuka människor, och inte borde få ha barn överhuvudtaget. Dåliga föräldrar kommer det alltid att finnas.

Säger det någonting om veganer i allmänhet? Nej. Inte ett dugg.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
304852
April 6, 2003 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Det är klart de ska få proklamera det riktiga i att äta vegetariskt. Då menar jag inte att jag vill ha en vegetarian som förföljer mig och hackar på mina matvanor varje gång jag äter kött eller som förstör bröllopsmiddagar osv., det är bara taktlöst, ingenting annat. Jag har dock full förståelse för någon som påpekar det någon enstaka gång.

Då bör vi köttomaner också få påpeka till veganer/vegetarianerna att kött är gott utan att det blir massa disskusioner om det...

Jerry
Member
Medlem
304859
April 6, 2003 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Självklart! (även om jag är säker på att många veg:s inte håller med, liksom många köttisar inte håller med om det förra jag sade)

SeizE
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 98
304863
April 6, 2003 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Om fjollorna till veganer tror att vi allätare kommer att sluta käka kött och slänga bort minkpälsarna för att dom förstör för en massa människor genom att släppa ut tex minkar så att hela företaget går i kk och killen som äger det blir så knäckt att han tar själv mord så tror dom ju helt fel det är ju därför man käkar kött överhuvudtaget och snacket om att djuren har det så dåligt kan dom sticka upp i röven jag har sett dåliga farmar men nästan alla jag sett har djuren haft det bättre än vad vissa människor har det så det som står högst upp tycker jag är sant.

STÖD SCAN SKJUT EN VEGAN!!!

Jerry
Member
Medlem
304867
April 6, 2003 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

SeizE - Du vet inte vad du talar om. Jag tror t.o.m. CoLiC håller med mig om det(?)

Har du sett en hönsbur? Jag menar inte på någon bondgård, utan hos en storproducent.

Vet du hur en päls tas av?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 343
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL