February 22, 2003
Kroon wrote: [quote=denstore][quote=Kroon][quote=denstore][quote=airman] Det är ju som att säga att jag tillhör gruppen "vita människor" därför är jag lika elak som Hitler - För han var ju också vit. Han åt även kött, jag äter också kött.. Likheterna är ju slående!!!!!
Dålig jämförelse. Hitler var vegetarian.....
Lol, Hitler va fan inte vegan. Dock kunde han inte äta kött p.g.a. problem med magen.
Hitler var vegetarian och nykterist. Två saker som gör mig mycket misstänksam.
Om han var nykterist vet jag inte men jag tvivlar på det.
Och var, anser jag, inte vegetarian. Han åt iofs inte kött med det var p.g.a. som sagt problem med magen.
Jag tycker att en vegetarian är en person som väljer att inte äta kött?
Vad den riktiga definitonen för en vegetarian är vet jag dock ej.
han tog amfetamin lr likande något knark av något slag därför var han galen...
March 1, 2002
Jerry wrote: Såklart. Vi k a n ju utrota vargen, alltså är det vår rätt och naturens mening att vi ska göra det om vi vill. Speciellt om en varg äter några av våra får. Kan den inte hålla inne med några av sina naturliga drifter och sin hunger istället för att orsaka ekonomiska förluster för oss är det bäst att bara skjuta den. Ni kan knappast begära att fåruppfödare ska behöva skaffa högre stängsel när det räcker med en kula.
Jag tycker att jordens befolkning ska minskas till 1% av den nuvarande.
Så kan vi leva på vilda djur och fisk. Och så kan vi alla leva i harmoni.
March 1, 2002
denstore wrote: [quote=Kroon] Om han var nykterist vet jag inte men jag tvivlar på det.
Och var, anser jag, inte vegetarian. Han åt iofs inte kött med det var p.g.a. som sagt problem med magen.Jag tycker att en vegetarian är en person som väljer att inte äta kött?
Hitler var vad som på 30-talet ansågs som renlevnadsmänniska. Hans magproblem fick han inte förrens under kriget, så den teorin kan avskrivas direkt. Han rökte inte, drack varken kaffe eller alkohol och ansåg att köttätande var barbariskt. Gör att jag garvar varje gång jag ser en skinnskalle dyrka Hitler. Hitler föraktade det livet de lever. Däremot ansåg han att den sortens människor behövdes för att nå fram till hans visioner om ett "rent" samhälle. Men när de väl hade spelat rollen som hulliganer var de inte värda vitten. Läs vad som hände SA:s toppskikt under de långa knivarnas natt.
Det är bara att inse att Hitler var New Age:are! Vegetarian, nykterist och allmän renlevnadsmänniska. Han trodde på astrologi och ockultism. Magiska ting fanns det gott om och kristaller hade speciella krafter. En helt typisk stollepär. Hade han levt idag hade han jämförts och föraktats på samma sätt som Hans Sheike! 🙂
Det har jag alldrig hör tidigare.
Men det en sak jag inte fattar. Om han länge var en "New Age:are", som du kallade honom, hur fan fick han reda på att han inte tålde kött.
Jag menar hur fan kunde han få problem med magen när han åt kött om man alldrig åt kött?
March 11, 2003
Kroon wrote: [quote=denstore][quote=Kroon] Om han var nykterist vet jag inte men jag tvivlar på det.
Och var, anser jag, inte vegetarian. Han åt iofs inte kött med det var p.g.a. som sagt problem med magen.Jag tycker att en vegetarian är en person som väljer att inte äta kött?
Hitler var vad som på 30-talet ansågs som renlevnadsmänniska. Hans magproblem fick han inte förrens under kriget, så den teorin kan avskrivas direkt. Han rökte inte, drack varken kaffe eller alkohol och ansåg att köttätande var barbariskt. Gör att jag garvar varje gång jag ser en skinnskalle dyrka Hitler. Hitler föraktade det livet de lever. Däremot ansåg han att den sortens människor behövdes för att nå fram till hans visioner om ett "rent" samhälle. Men när de väl hade spelat rollen som hulliganer var de inte värda vitten. Läs vad som hände SA:s toppskikt under de långa knivarnas natt.
Det är bara att inse att Hitler var New Age:are! Vegetarian, nykterist och allmän renlevnadsmänniska. Han trodde på astrologi och ockultism. Magiska ting fanns det gott om och kristaller hade speciella krafter. En helt typisk stollepär. Hade han levt idag hade han jämförts och föraktats på samma sätt som Hans Sheike! 🙂
Det har jag alldrig hör tidigare.
Men det en sak jag inte fattar. Om han länge var en "New Age:are", som du kallade honom, hur fan fick han reda på att han inte tålde kött.
Jag menar hur fan kunde han få problem med magen när han åt kött om man alldrig åt kött?
Det är du som påstår att han skulle ha magproblemen på grund av köttätande, inte jag. Jag kan ju säga som så, att en av mina polare som har varit vegetarian i 15 år, har problem med magen, antagligen på grund av att han har jävligt kass kosthållning.
June 18, 2001
Kroon wrote: [quote=Jerry]Såklart. Vi k a n ju utrota vargen, alltså är det vår rätt och naturens mening att vi ska göra det om vi vill. Speciellt om en varg äter några av våra får. Kan den inte hålla inne med några av sina naturliga drifter och sin hunger istället för att orsaka ekonomiska förluster för oss är det bäst att bara skjuta den. Ni kan knappast begära att fåruppfödare ska behöva skaffa högre stängsel när det räcker med en kula.
En liten timmerstuga och ett metspö. Jag är med på din linje.
March 11, 2003
Jerry wrote: [quote=Kroon][quote=Jerry]Såklart. Vi k a n ju utrota vargen, alltså är det vår rätt och naturens mening att vi ska göra det om vi vill. Speciellt om en varg äter några av våra får. Kan den inte hålla inne med några av sina naturliga drifter och sin hunger istället för att orsaka ekonomiska förluster för oss är det bäst att bara skjuta den. Ni kan knappast begära att fåruppfödare ska behöva skaffa högre stängsel när det räcker med en kula.
En liten timmerstuga och ett metspö. Jag är med på din linje.
Varför sitter ni och nyttjar det moderna samhällets frukter då? Det är ett av de mest patetiska argument jag vet. Folk säger: "Jag skulle vilja leva i ett litet hus i skogen, helt för mig själv och leva på vad naturen ger mig."
Jamen , vem hindrar dem då? Nä, helt plötsligt skall de ju ändå ha bil och diskmaskin, modernt tvättmedel och dator. Om man inte vill bistå, skall man ej heller bruka.
Jag vill behålla min dator, den behöver ström, alltså är jag för kärnkraft.
Jag gillar schyssta skor och kläder, alltså använder jag djurs hudar.
Min kropp är konstruerad för en blandning av vegetabilisk och animalisk kost. Alltså äter jag kött och potatis. Jag orkar inte hålla på att pruta på marknaden för att kunna få dessa saker, alltså ansluter jag mig till det kapitalistiska systemet. Så var det med det! 🙂
May 23, 2001
http://stormaz.servebeer.com/t.....tarisk.htm <-- Kolla den artikeln 🙂
June 18, 2001
denstore - Ja, det har du rätt i. Men vissa saker måste man finna sig i, även om man inte uppskattar dem. Jag kan t.ex. inte springa runt naken i skogen och para mig dagligen om inte samhället ser ut så. 😉
Sedan undrar jag lite lätt: är det alltså i en rörlig, kapitalistisk marknad man inte prutar, medan man gör det i en planekonomi? Hm... någonting stämmer inte riktigt. 🙂
December 5, 2002
denstore wrote: [quote=Kroon][quote=denstore][quote=airman] Det är ju som att säga att jag tillhör gruppen "vita människor" därför är jag lika elak som Hitler - För han var ju också vit. Han åt även kött, jag äter också kött.. Likheterna är ju slående!!!!!
Dålig jämförelse. Hitler var vegetarian.....
Lol, Hitler va fan inte vegan. Dock kunde han inte äta kött p.g.a. problem med magen.
Hitler var vegetarian och nykterist. Två saker som gör mig mycket misstänksam.
Trots det så var hitler en smart man... 8)
January 4, 2001
Ni som klankar ner på veganer/vegetarianer, kan ni inte respektera en annan människas åsikt? att säga "Stöd scan skjut en vegan".. haha.. idioti... då säger jag hellre "Stöd en vegan, spräng scan".
Jag är själv vegetarian... men jag bryr mig inte om när människor runt mig sitter och äter kött. och jag vill inte att dom ska bry sig om att jag inte gör det. Har hört väldigt många idiotiska uttalanden i denna tråden. Tycker att några här ska ta sig en rejäl funderare på vad som säger.
December 5, 2002
Coore wrote: Ni som klankar ner på veganer/vegetarianer, kan ni inte respektera en annan människas åsikt? att säga "Stöd scan skjut en vegan".. haha.. idioti... då säger jag hellre "Stöd en vegan, spräng scan".
Jag är själv vegetarian... men jag bryr mig inte om när människor runt mig sitter och äter kött. och jag vill inte att dom ska bry sig om att jag inte gör det. Har hört väldigt många idiotiska uttalanden i denna tråden. Tycker att några här ska ta sig en rejäl funderare på vad som säger.
Klart att alla ska få ha sina åsikter, men om nån nu inte alls tycker om vegiterianer t.ex. så ska dom få tycka så, även om många dumma kommentarer kunde skippats så har dom ändå rätt och säga vad dom tycker... Klart att du som vegiterian reagerar...
EDIT: But HEY, THAT'S LIFE! =D
March 11, 2003
Jerry wrote: Sedan undrar jag lite lätt: är det alltså i en rörlig, kapitalistisk marknad man inte prutar, medan man gör det i en planekonomi? Hm... någonting stämmer inte riktigt. 🙂
Det stämmer hur bra som helst. I det "perfekta" kapitalistiska samhället finns det ingen anledning att bråka om priser. Både köparen och säljaren vinner på att hinna med fler transaktioner under den tiden det tar för personerna i de förindustriella/icke-kapitalistiska systemen att komma överens om priset. Marknaden självreglerar priserna efter den klassiska tillgång och efterfråge-modellen. Självklart funkar ju detta inte i alla lägen, men det kan vara en av de anledningar att västvärlen har ett klart överlägsen ekonomisk tradition.
November 26, 2002
denstore wrote: [quote=Jerry]Sedan undrar jag lite lätt: är det alltså i en rörlig, kapitalistisk marknad man inte prutar, medan man gör det i en planekonomi? Hm... någonting stämmer inte riktigt. 🙂
Det stämmer hur bra som helst. I det "perfekta" kapitalistiska samhället finns det ingen anledning att bråka om priser. Både köparen och säljaren vinner på att hinna med fler transaktioner under den tiden det tar för personerna i de förindustriella/icke-kapitalistiska systemen att komma överens om priset. Marknaden självreglerar priserna efter den klassiska tillgång och efterfråge-modellen. Självklart funkar ju detta inte i alla lägen, men det kan vara en av de anledningar att västvärlen har ett klart överlägsen ekonomisk tradition.
Problemet med kapitalismen är att det inte fungerar lika bra i praktiken som det gör i teorin.
January 4, 2001
DiZi wrote: [quote=Coore]Ni som klankar ner på veganer/vegetarianer, kan ni inte respektera en annan människas åsikt? att säga "Stöd scan skjut en vegan".. haha.. idioti... då säger jag hellre "Stöd en vegan, spräng scan".
Klart att alla ska få ha sina åsikter, men om nån nu inte alls tycker om vegiterianer t.ex. så ska dom få tycka så, även om många dumma kommentarer kunde skippats så har dom ändå rätt och säga vad dom tycker... Klart att du som vegiterian reagerar...
EDIT: But HEY, THAT'S LIFE! =D
Men dom som kommer och säger att dom inte tycker om vegetarianer kan ju inte komma med någon fördel att inte vara det än att det är gott med kött... Om man inte tycker om en männsika för att han/hon inte äter en viss grej så anser jag att det är något fel i huvudet...
Jag hade reagerat ifall jag inte hade varit vegetarian oxå är jag rätt säker på.. för att skriva som mänga har gjort här finner jag väldigt idiotiskt..
March 11, 2003
DiZi wrote:
Trots det så var hitler en smart man... 8)
Öhh, var satt det smarta? Han var en demagog, en folkhetsare som lät hetsa upp ett folk på falska förespeglingar om att den orättvisa som hade visats dem i ett mer eller mindre orättfärdigt fredsfördrag, skulle ställas tillrätta. Vad man skall inse när man diskuterar den lille korpralen, var att han och många i hans krets var folkhjältar. Hitler var dekorerad. Men intelligent? Karismatisk, trollbindande, kanske duktig oratör, men inte intelligent. Folk försöker alltid demonisera mördare som Hitler. Det är fel sätt att handskas med den felriktade dyrkan som man ibland kan se hos människor idag.
November 26, 2002
Jag håller med. Jag tycker att vissa här har skrivit en del dumma saker.
Jag förstår inte varför man skulle vilja skriva , om än på skoj, att en människa borde dö bara för att han inte delar ens smak.
Annars skulle jag hemskt gärna att alla som varken gillar Vanilla Coke eller Dr. Pepper gick och kokade sina huvuden. Jag är den enda jag känner som skulle överleva då 🙂
ehm, ni som gärna för en någotsånär intelligent diskussion bör ignorera föregående stycket.
Ät kött om ni vill. Ät grötsaker om ni föredrar det. Titta på djurporr om det är vad ni gillar. Drick massor av coca cola, oavsett om ni gillar det eller inte.
(Det här är ett sådant meddelande som jag överväger att inte skicka, men jag skickar det nog ändå. Nu ska jag fylla på mitt glas)
edit: ehm.. stavfel. fast det är nog inte rätt nu heller.
June 18, 2001
Öwall - precis. Jag förstår inte hur den kommentaren kan användas om kommunism när kapitalismen har använts betydligt flitigare och aldrig har lett till någonting bra.
denstone - i en planekonomi har du ett fast pris. I ditt kapitalistiska system varierar priset, som du säger, beroende på efterfrågan, vilket innebär förhandlingar osv.
Rättelse: självklart varierar priset i en planekonomi också beroende på efterfrågan, men det är inte upp till individuella beslut. Med andra ord är prutning ett minne blott. (såvida det inte rör sig om små privata affärer individer emellan, av typen Ebay)
1 Guest(s)