Vem är du?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vem är du?
Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
sp_UserOfflineSmall Offline
1044184
May 24, 2006 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: Vad tar du i bänkpress Smirnoff?

Har maxat 65kg.
Tränar på ca 45-50kg 🙂

Dock så håller jag på med konditionssporter, där teknik och kodition är det huvudsakliga 🙂

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
1044327
May 24, 2006 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är solen. Jag är månen. Jag är skuggan som följer dig om natten.

LINJEinc
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
1044360
May 25, 2006 - 5:06 am
sp_Permalink sp_Print

Namn: Anders
Bor: Gävle / A-Hill
Ålder: 29
Gör: jobbar
Fritid: kan man ha sånt ?

Ting
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
1044392
May 25, 2006 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Namn: ''Timptetö''
Bor: Kista Stockholm
Gör: Pluggar
Går i 9:an i en innerstadsskola
Fritid: Umgås med kompisar. Tränar ju-jutsu, instruerar ju-jutsu, spelar gitarr samt fiol.

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
1044404
May 25, 2006 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

Jag heter Linda och är 24 år. Precis som Templar- så pluggar jag till civilingenjör i medieteknik på KTH. Skillnaden är dock att jag precis har fått mitt exjobb godkänt, nu ska jag bara redovisa, samt ta min resttenta...

Jag är sambo med en större datornörd än mig själv, mycket trevligt. Vi håller på och köper en bostadsrätt, och när det blir av, så blir vi med katt också. 🙂

Annars så gillar jag att läsa sf (Asimov!), kolla på sf-filmer, och gå på rockklubbar.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
1044440
May 25, 2006 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: Jag är solen. Jag är månen. Jag är skuggan som följer dig om natten.

Jävligt pretto mao? 🙄

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
1044506
May 25, 2006 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=abishai]Jag är solen. Jag är månen. Jag är skuggan som följer dig om natten.

Jävligt pretto mao? 🙄

jag är väldigt antipretto.

Babrakbarbar
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 128
1044508
May 25, 2006 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag heter Olof, men ni kan kalla mig Prince of Persia!!!

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1044545
May 25, 2006 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Babrakbarbar wrote: Jag heter Olof, men ni kan kalla mig Prince of Persia!!!

Vilken tur att du tillförde något med inlägget och inte bara spammade.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1044558
May 25, 2006 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=Babrakbarbar]Jag heter Olof, men ni kan kalla mig Prince of Persia!!!

Vilken tur att du tillförde något med inlägget och inte bara spammade.

L0rden wrote: Namn: Simon
Ålder: 17
Bor: Ljungskile, 7 mil utanför GBG
Sysselsättning: Går första året på Teknikprogrammet
Fritiden: Träffa polare, lite datorer
Lyssnar på: Vrock
Pengarna går just nu till: Att köpa alla cd-skivor till låtar jag laddat ner på dc++ 😛

Jo, ditt var mer informerande..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1044593
May 25, 2006 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Namn: Fredrik
Ålder: 26
Bor: Malmö
Sysselsättning: Arbetslös
Fritiden: Dator, flickvän, film, musik, Amiga, mm mm
Lyssnar på: Massvis med olika genrer

Trilogic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
1060495
July 18, 2006 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Får väl skriva här också..

Namn: Jonas (aka DeviantZ)
Ålder: 41år
Arbete: IT-konsult med inriktning mot SBS, MS Office och mobility
Bor: Piteå
Civilstånd: Gift sedan 14år tillbaka med Skiroys syster
Barn: Flicka 13år (Ett IT offer)
Intresse: Allt som innhåller en CPU och Hästhoppning..
Musik: Synth a la DM, EBM och Techno

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
1060512
July 18, 2006 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Namn: Jonas
Ålder: 21
Arbete: Navelpetare
Bor: I Eskilstuna / Uppsala
Civilstånd: Sambo, 4 år snart.
Beroende: Av köp och sälj sidor på internet. Snus. Smärtstillande. Ångestdämpande och lungnande mediciner.

Har även näst intill tvångstankar att alltid säga vad jag tycker, vilket gör att folk antingen hatar mig eller gillar mig.
Har väl ganska svart humor och har inga problem med att driva med folk.

Intresse: Datorn tar väl en del av tiden, dock inte så mycket som den har gjort. Nu mera sitter jag bara och glor på forum och snackar skit med folk.

Gick El/data på gymnasiet, efter det började jag plugga på en yrkesytbildning för programerare. Men fick hoppa av efter en termin.
Varför?
Fick Cancer. Detta va 2003, precis efter att jag fyllt 19.
Fått 3 återfall sedan dess.
Nu väntar jag på en benmärgstransplantantion. Donatorn är hittad och benmärgen kommer till Sverige den 20e Augusti.

Annars om dagarna försöker jag göra så mycket jag orkar och träffa dom jag bryr mig om.
På fredan åker jag till Öland för att njuta av reggae och träffa trevligt folk.

Framtida mål i livet: Om jag överlever transplantantionen vill jag bli frisk och stark igen. Så att jag kan försörja mig själv.
Förespråka legalisering av medicinsk cannabis.

Nog mitt längsta inlägg på NH ?

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1060627
July 19, 2006 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Bakom mitt urgamla nick Dry_Ice döljer sig personen Tim Eriksson, Pluggade tills någon månad sen på It-gymnasiet i uppsala men är nu äntligen fri.

Jag bor hos mina päron i fotbollsbyn bälinge, 2 mil norr om Uppsala. Dock så spenderar man en hel del tid hos flickvännen som bor i centrala uppsala 🙄 .

På min fritid, som jag nu har gott om, så hänger jag gärna med kompisar och gör småresor till diverse sommarstugor. Fram tills iår har jag spelat golf men då tiden blev knapp iår var det inte lönt...

På vintern så åker jag så mycket snowboard jag hinner med och har planer på att dra en säsong till något snöberik berg. Eventulle blir det helt om till något varmt ställe!

Om någon har ett bra tips på hur man spenderar ett år så är jag idél att höra! Någon som kan tipsa om bra jobb utomlands? Något bra ställe att resa till? VAD som helst som man borde göra då man tar ett år off !

// Tim Eriksson

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
1060741
July 19, 2006 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Namn: Mattias Antero H****
Ålder: 20
intressen: sova o sova
gör: just nu jobbar jag på lisebegs lager, kör ut choklad till alla hjulen, så om du har varit där o spelat o vunnit, kan du tacka mig för att du fick ett pris 😉

annars pluggar jag på chalmers, datateknik, ska börja sista året nu, ska försöka rikta in mig på mikrokretsar och regler/styr -teknik, får se om det blir nån bra blandning =)

gillar förövrigt matematik väldigt mkt, fann denna stora passion när jag började plugga matematisk analys, helt underbart e det, sämmre blev det inte när transformer och linjärasystemkursen och reglerteknikskursen fanns på schemat =)

är singel senn 5 månader tillbaka, hon valde att vara otrogen den lilla s l y n * n... har lite småprojekt pågång just nu, men har bara inte orken att ta tag i det, måste börja sms/ringa dem mer...men hatar mobiler o sms, störande är denna uppfinning!

fick förövrigt truckkort betalt av liseberg för ett tag senn så snart ska jag börja söka massa extrajobb på lager o så utöver studierna!

senaste händelsen: flyttat hemifrån, bor nu i svartedalen på hisningen, gbg, sjukt dåligt område, men otroligt billig hyra o nära till skolan, så det är soft! =)

det var nog allt

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
1060784
July 20, 2006 - 1:03 am
sp_Permalink sp_Print

Är det min tur nu?
m'Kay!

Jag heter, som många vet och "var med om" Arcade Berg, är nu för tiden 20 år och befinner mig i Skövde. Jag hittade mig en bra flicka här som flyttade in hos mig för ett par månader sedan.
Jag pluggar Dataspelsutveckling - Design och ang. fritid, så är det en väldig vag definition.
Jag har ingen... Eller så har jag väldigt mycket. Jag hinner aldrig t.ex. spela nu för tiden, för jag har alltid viktigare och mer produktiva saker för mig, som spelprojekt. Just nu arbetar jag främst (tillsammans med 8st andra) på ett Gameboy Advance-spel som vi ska försöka nå kommerciell release med. Till hösten kommer jag förmodligen bilda ett bolag, förhoppningsvis ett aktiebolag om turen kommer till mig, annars blir det nog ett handelsbolag.

Den här månaden jag har hittills lyckats tappa bort två st. räkningar. Hemförsäkring och en kåravgift.

Phalle
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
1060871
July 20, 2006 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

[-Pale- wrote: ] Donatorn är hittad och benmärgen kommer till Sverige den 20e Augusti.

Det va härligt att höra 🙂

Namn: Philip
Ålder: 20, om lite mindre än 2 månader
Syssla: Har kommit in på elektroteknik på KTH i höst. Under sommaren har jag dock ångrat mig lite skulle ha valt maskinteknik eller datateknik istället så nu är det lite krisigt om vad jag ska göra 😕 (har redan "slösat bort" ett år på MDH, gillade inte deras datatek/elektro utbildning)
Bor: Eskilstuna.
Civilstånd: Singel (flörtar dock med tjejen som delar ut posten här på sommarjobbet)
Intresse: IT, lyssna på musik, titta på film, hänga med polare, spela golf, titta på F1, köra bil.
Musik: Det mesta.
Just nu: Idag är det sista dagen på sommarjobbet, har jobbat som teknisk audiolog på sjukhuset.

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
1061041
July 20, 2006 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Namn: Sten (även kallad Stene, 08:an, Stockholmarn, polaren från Stockholm och vid enstaka fall även Stoneman)
Ålder: 32
Bor: Sandviken sedan drygt 2 år tillbaka. Har bott i Stockholm innan dess.
Sysselsättning: Konsult kan man ju säga. Jobbar på bemanningsföretaget Lernia Bemanning AB.
Har varit uthyrd till Ericsson i Gävle som Tekniker mellan 8:e Maj och 19:e Juli i år.
Är hemma nu pga. att det inte fanns tillräckligt med jobb på Ericsson.
Fritiden: Slappa, fixa med datorerna hemma + vännernas datorer, film, stereoprylar och festa.
Civilstånd: Singel

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
1061075
July 20, 2006 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Callister]Har du ens rökt cigarr eller pipa? Det är inte många som klarar av att ta mer än 2-3 halsbloss per runda.

Att anklaga dig för att ha koll vore inte helt sant...

först:
[Image Can Not Be Found]

Sedan:

Namn: Krqagyzzz
Född: ja
intressen: finnes
bor: verkar som det
sysselsättninge: pengar ramlar in på kontot ibland, så jag måste väl erkänna att jag har en sådan också...

Sist:
Av alla som har skrivit så saknar jag fortfarande den resumé som den störste av de stora förmodligen aldrig kommer att skriva...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1061077
July 20, 2006 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

[-Pale- wrote: ] Har även näst intill tvångstankar att alltid säga vad jag tycker, vilket gör att folk antingen hatar mig eller gillar mig.
Har väl ganska svart humor och har inga problem med att driva med folk.

Amen to that. Det där är fan jag i ett nötskal. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 229
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL